מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 22 באפריל 2015

עמיר בניון שר את התקווה עם סלסול







"וַיֹּאמֶר אֵלַי בֶּן אָדָם הָעֲצָמוֹת הָאֵלֶּה כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הֵמָּה הִנֵּה אֹמְרִים יָבְשׁוּ עַצְמוֹתֵינוּ וְאָבְדָה תִקְוָתֵנוּ נִגְזַרְנוּ לָנוּ"



התקווה הוא ההמנון הלאומי של מדינת היהודים, היינו מדינת ישראל. משום מה, החל מקום המדינה ועד היום, מקובל לשיר את ההמנון בסגנון מסויים, שהזמר או הזמרת ששרים את ההמנון בארועים רשמיים, כמו טקס יום הזכרון, יהיה חסר מבטא מזרחי וסלסול בשירה. מאפיין זה הנו המשך לכך שהמוזיקה המזרחית בפרט וכל מאפיין של התרבות היהודית - מזרחית בכלל מודר מהתקשורת המיינסטרימית בישראל, זאת למרות שמוזיקה מזרחית מושמעת בארועים משפחתיים רבים וברחוב הישראלי. צנזור המוזיקה המזרחית והתרבות המזרחית הגיעה לרמה כזו, שאוהבי הז'אנר נאלצו לפתוח תחנות רדיו פירטיות לפני המצאת האינטרנט כי תחנות הרדיו סרבו להשמיע את המוזיקה האהובה ולהוסיף אותה לפלייליסט.

הדבר צריך להשתנות ואכן, בשנים האחרונות פועלים כדי להשמיע ככל האפשר זמר מזרחי שר את התקווה. זה בר ביצוע ונעשה על ידי ישי לוי למשל ששר במשחק הגמר של גביע ישראל בכדורגל ועל ידי עמיר בניון כשהתברר שהליכוד בראשות ביבי נתניהו זכה בבחירות ה-20 לכנסת ברוב המנדטים. זוהי מדיניות ברוכה שיש ליישם אותה ככל האפשר, החל מהטקסים בבית הספר ועד ההשמעות בטלויזיה ובטקסים ממלכתיים במדינת ישראל.










כּל עוד בַּלֵּבָב פְּנִימָה
נֶפֶשׁ יְהוּדִי הוֹמִיָּה
וּלְפַאֲתֵי מִזְרָח קָדִימָה
עַיִן לְצִיּוֹן צוֹפִיָּה.
עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ
הַתִּקְוָה בַּת שְׁנוֹת אַלְפַּיִם
לִהְיוֹת עַם חָפְשִׁי בְּאַרְצֵנוּ
אֶרֶץ צִיּוֹן וִיְרוּשָׁלַים




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה