מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 17 במרץ 2016

הקשר הישראלי - מתחת לגנים הבהאיים









הגנים הבהאים בחיפה בנויים מתשעה עשר גנים מדורגים (טרסות) המתחילים בראש הר הכרמל ומסתיימים למרגלותיו. הציר המרכזי שסביבו תוכננו הגנים מורה לכיוון עכו, עיר בעלת משמעות היסטורית ודתית רבה עבור הבהאים. בלב הגנים ניצב מקדש הבאב בעל כיפת הזהב, מקום מנוחתו של הנביא-המבשר של הדת הבהאית - מייסד הדת המונוטיאסטית האחרון. חלקיהם השונים של הגנים מציעים מגוון נופים ותחושות, אך כולם מאוחדים באמצעות שפה משותפת של שבילי חצץ, שיחים מעוצבים וערוגות פרחים, המטופחים ומטופלים על ידי צוות גננים מסור. מהגנים נשקף נוף פנורמי מרהיב של העיר, הרי הגליל והים התיכון.
הדת הבהאית היא דת מונותאיסטית עצמאית חדשה שמקורה בדת הבאבית שנוצרה בפרס ב-1844 על ידי הבאב, סייד עלי מוחמד. מוצא הדת באסלאם השיעי, אך היא אינה מוגדרת כזרם בתוכו. מרכזה של הדת בעכו ובחיפה. רוב כתביה הקדושים נכתבו על ידי הנביא בהאא אוללה, שטען כי הוא ממשיך בשורתו של הבאב. מעריכים שקיימים כשישה מיליוני מאמינים ברחבי העולם, במספר רב מאוד של ארצות. כתבי הדת הבהאית תורגמו למאות שפות. על אף מוצאה המוסלמי של האמונה, כמעט אין ערבים בין חסידיה, ובאיראן היא נרדפת קשות. את עיקר הצלחתה השיגה במערב ובהודו, בשל מסריה האוניברסליים.
הדת הבהאית התפתחה מהדת הבאבית - שנוסדה על ידי הבאב ב-1844 בפרס. בפרס של אמצע המאה ה-19, גברו הציפיות לבואו של האימאם הנעלם, המהדי. הבאב טען שבואו הגשים ציפיות אלו והכריז בכתביו ובפומבי ששליחותו נועדה להכין את האנושות לבואו של 'זה אשר אלוהים יגלה אותו', והאיץ במאמיניו לתמוך בנביא החדש לכשיופיע. בשיאה סחפה הבאביות עשרות אלפים ודוכאה ביד קשה על ידי השלטונות האיראניים והשאה בראשם, ובסופו של דבר, הובילו הדברים לכך שמייסד הדת, הבאב ("שער" בערבית, כינויו של עלי מוחמד שנולד בשירז), הוצא להורג בידי כיתת יורים ב-1850. עצמותיו רוסקו על ידי השלטונות, שרידיהם נשמרו בסתר בידי חסידיו הנותרים, עד אשר הועברו לקבורה במאוזוליאום שעל הכרמל בחיפה, בשנת 1909.
המסר של הבאב ובהאא אוללה הוא שישנו אל אחד, שמתגלה בפני האנושות לאורך השנים וחושף את רצונו. כל הדתות הן בעלות מוצא אלוהי משותף, וניתנו על ידי נביאים שהם שליחי האל, בהם משה, בודהה, מוחמד, קרישנה, ישו, זרתוסטרא והבאב. הם מייצגים שלבים עוקבים בהתפתחות הרוחנית של האנושות. בפי השליח האחרון ברצף, בהאא אוללה, הייתה בשורה למתחבטים מול האתגרים המוסריים והרוחניים של העולם המודרני, ובשורה זאת, על פי האמונה, תעמוד למשך אלף שנים. היא מדגישה שלום כלל-עולמי, התקדמות מדעית והתנהגות מוסרית.
הגנים היפהפיים הנם מוקד לקונספירציה, לפיה מתחת לגנים הבהאים נמצא מקלט אטומי משוכלל מסוגו. לשם מה? לפי הקונספירציה הדת הבהאית הצעירה היא למעשה דת של "קש" שמאחורי עומד ארגון המקושר לכוחות בינלאומיים. מטרת הארגון היא צבירת ידע וכח שבעזרתם הוא יוכל להשליט "סדר עולמי חדש" תחת שליטתו.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה