מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 14 בספטמבר 2018

המפכ"ל אלשייך הנו מפכ"ל כושל בניגוד לציפיות



"אתם ניצבים היום כולכם, לפני יהוה אלוהיכם: ראשיכם, שבטיכם, זקניכם, ושוטריכם, כל איש ישראל" (דברים כ"ט).

המפכ"ל אלשייך נכנס לתפקידו כמפכ"ל לאחר מעל ל-20 שנות ניסיון בשב"כ ועם כיפה סרוגה לראשו. לי ולרבים אחרים היו ציפיות ממנו, כי דווק לו אסור להכשל בתפקידו, מפכ"ל דתי שנכנס לארגון כושל אחרי המפכ"ל דנינו הכושל. כן, הייתה לו הרבה עבודה. אבל אלשייך לא עשה כלום מלבד להגדיל את מחלקת הדוברות של המשטרה ל-170 שוטרים ולעשות הכל כדי לפגוע בקצינת משטרה שהתלוננה על כך שקצין בכיר תקף אותה מינית ונמצאה דוברת אמת. ובכדי להוסיף חטא על פשע, נאבק כדי להאריך את החוזה שלו.
אז בשבועות האחרונים איתרו לו מחליף ויש 4 מועמדים סופיים, מהם אחד שמועדף על אלשייך במידה והשר ארדן יחליט בכל זאת שלא להאריך את החוזה עם המפכ"ל הנוכחי. רק בעיה אחת קטנה - אותו מועמד מועדף על אלשייך נכשל במבחן הפוליגרף ועל כן, חשד באי סדרים במסגרת תפקידו. יתר על כן, אתמול, השר ארדן ערך מסיבת עיתונאים בה נכח המפכ"ל אלשייך והודיע שהחוזה עמו לא יוארך. קרי, כפי שהיה צפוי, עבודתו של אלשייך תסתיים עם תום החוזה.
אלשייך הוא פוליטיקאי מנוסה. הוא אינו מרוצה מאי הארכת החוזה לשנים נוספות ולכן, בשבועות האחרונים, הוא מנהל קמפיין תקשורתי שתומך בהארכת כהונתו כמפכ"ל. לאחר מסיבת העיתונאים, גוייסו אף פוליטיקאים מהשמאל שטענו שהוא פוטר שהשר ארדן טועה ומי הוא בכלל ארדן וכו. אז זהוא.
תראו למשל את תגובתה של ליבני - אלופה בהסתות. המפכ"ל לא הודח. פשוט לא מאריכים לו את החוזה ובצדק. למה המשטרה לא פותחת בחקירה פלילית כנגד לבני ועשרות מליוני השקלים שהיא מעלה מכספי מפלגת קדימה?
ובכלל, להלן תגובתו של אבי גבאי, ראש מפלגת העבודה... ההוא שאמר השבוע שאם הוא נופל, כולם נופלים איתו:
"ענן כבד רובץ על החלטת השר ארדן שלא להאריך את כהונת המפכ"ל.
בזמן שמשטרת ישראל עושה את מלאכתה ונלחמת בחשדות לשחיתות שלטונית של ראש הממשלה וסביבתו – שרי הליכוד מנהלים מלחמה נגד שלטון החוק והדמוקרטיה.
לנתניהו ולכל שרי הליכוד שהקריירה הפוליטית שלהם תלויה בנתניהו, אסור היה להחליט בעניין עתיד המפכ"ל. להחלטה שלהם יש מטרה אחת – להלך אימים על שלטון החוק. "

20 שנה בהן בוזבזו מאות מליוני שקלים מכספי ציבור כדי לגייס צוותי חקירה שהוכיחו פעם אחר פעם שאין דברים בגו ונתניהו חף מפשע ועדיין ממשיכים להשתמש במשטרה כדי לערוך חקירות פוליטיות, גם תחת פיקוחו של המכ"ל אלשייך והעולם עדיין מסתובב.

פייק ניוז נוסף. והפעם מצד נציג התקשורת אהוד יערי, כל כך מאכזב:



חבל שיערי מתנהג כמו אחרון הקשקשנים, לא מתאים לו! המפכ"ל אלשייך ממש לא מפוטר - הוא מסיים את כהונתו בזמן! אין שום חובה להאריך את כהונתו. זה בדיוק לשון החוק - זאת החלטה בלעדית של השר על פי שיקוליו בלבד.

 להלן, מכתב שכתבה רפ"ק צ'. שוטרת בדרגת קצינה, למפכ"ל היוצא אלשייך בטרם יסיים את תפקידו. המפכ"ל אלשייך ביצע כנגדה חטאים ופשעים בדרגת עוון לפחות. ובעוונותיו, למרות כיפה לראשו, לא טרח לבקש ממנה סליחה למרות שבג"צ קבע כי היא דוברת אמת וקצין בכיר שניהל את יחידת להב 433 תקף אותה מינית.
פ"ק צ' היא הקצינה שהעידה ב–2015 כי הותקפה מינית על ידי מפקד להב 433 לשעבר רוני ריטמן. בסיום החקירה ולמרות המלצת מח"ש להגיש נגד ריטמן כתב אישום, הוחלט לסגור את התיק נגדו. בתום מאבק משפטי שניהלה צ' והחלטת בג"ץ המנחה את המפכ"ל לשקול מחדש את החלטתו, ננזף ריטמן על ידי המפכ"ל ובהמשך החליט לפרוש מהמשטרה. בימים אלה מתנהל במשטרה הליך משמעתי נגד צ'. במקביל לו היא הגישה תביעת דיבה נגד המפכ"ל, בטענה כי כינה אותה "עבריינית". מכתבה של צ' נשלח למפכ"ל בערב ראש השנה. הוא הגיע לידי "הארץ" באמצעות עורך דינה, חי בר־אל






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה