מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 30 בספטמבר 2018

מהו סרט הסטודנטים המצליח בהיסטוריה?






ב-1965, בחור יהודי צעיר נרשם לבית הספר לקולנוע של אוניברסיטת קליפורניה סטייט בלונג ביץ'. שלוש שנים לאחר מכן, בשנת 1969, סטודנט צעיר לקולנוע החליט להפסיק את לימודיו באוניברסיטה. הוא נשר מהלימודים מבלי לסיים ויצר סרט קצר בשם Amblin שזכה לשבחים. משם הקריירה שלו די נסקה - הצעיר קיבל בשנת לימודיו האחרונה הצעת חוזה בן 7 שנים מאולפני יוניברסל לשמש כבמאי לסדרות טלויזיה ולא ויתר על ההזדמנות. שמו של הבחור היה סטיבן שפילברג, ו-34 שנים לאחר מכן - עם חמישה תארי דוקטור של כבוד באמתחתו - הוא חזר לאוניברסיטה כדי סוף סוף להשלים את החובות האקדמיים שלו ולסיים את התואר.
 אבל הוא תמיד רצה לסיים את התואר כראוי, לכן בשנת 2002 ביקש לחזור לספסל הלימודים על מנת להגיש את העבודה הנדרשת בקורס האחרון לתואר באוניברסיטה California State University, Long Beach. ראשית סגל האוניברסיטה בחן בין אם הסטודנט המבוגר עדיין ״בעל הבנה מספקת בתאורה, קול, עריכה וניהול תסריט״ ולאחר ניתוח הסרטים ״מפגשים מהסוג השלישי״ ו״מלתעות״ והגשת ביקורת רשמית תוך-אוניברסיטאית, שפילברג אכן נמצא ראוי לשוב לאוניברסיטה.
בתמונה: שפילברג על הסט עם ליאם ניסן, בן קינגסלי וראלף פיינס.

כדי לסיים תואר בבית הספר לקולנוע של קאל סטייט, סטודנטים היו צריכים להגיש סרט מקצועי באורך 12 דקות. שפילברג חשב על העניין קצת, והגיש את "רשימת שינדלר", שזכה באוסקר לסרט הטוב ביותר והביא לו את אוסקר הבמאי הטוב ביותר. הסרט התקבל, ושפילברג זכה לסיים את התואר, מה שאומר שטכנית "רשימת שינדלר" הוא סרט הסטודנטים המצליח בהיסטוריה.
 עבור קרדיט לקורס האחרון שפילברג הגיש את הסרט ״רשימת שינדלר״, בנוסף לעבודה כתובה. שפילברג קיבל את התואר הראשון המיוחל לאחר שסיפק את המרצים שלו כראוי למטלת הקורס, למרות שהיה מעט ארוך משאר הסרטים של בני מחזורו באותה שנה. וגם על הדרך שפילברג זכה באוסקר על בימויו של הסרט. נכון להיום, שפילברג מחזיק במספר תארי דוקטור של כבוד שהוענקו לו לאורך השנים מאוניברסיטאות שונות, ביניהן ייל והרווארד.
שפילברג זכה באוסקר הראשון שלו על "רשימת שינדלר" ב1994, כשהמועמדות הראשונה שלו הייתה ב1978. עד הזכיה באוסקר שפילברג טוען שמעולם לא החזיק במו-ידיו פסלון אוסקר.כבר באותו הערב אחז שפילברג באוסקר השני שלו כשזכה "רשימת שינדלר" בפרס "סרט השנה".
מצורף הנאום (המדהים) בו מספר שפילברג את סיפורו של הסרט ההיסטורי (בכל המובנים) הזה.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה