מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 24 בספטמבר 2018

למה המפה של דרום קוריאה ב-google maps שונה מזו של יתר מדינות העולם?








שאלתם את עצמכם פעם למה המפה של דרום קוריאה ב-google maps שונה מזו של יתר מדינות העולם?
כנראה שלא... ובכל זאת, מי שיסתכל על המפה ישים לב שבמבט ראשון לא מופיע אף סימון על גבי מפת המדינה למעט הערים המרכזיות. זום אין לתוך המפה יחשוף מפה בה הסימונים שונים וללא אפשרות ניווט בין היעדים.
אז למה בעצם?
החוק הדרום קוריאני אוסר על החזקת מיפוי המדינה על ידי גופים חיצוניים מחשש לניצול המידע על ידי גורמים עוינים ובראשם צפון קוריאה. משום שאינה יושבת בדרום קוריאה, גוגל אינה כפופה לחוק זה. עם זאת, בכדי להמנע מפגיעה בפעילותה הכלכלית במדינה, גוגל פועלת על פי חוק זה ומציגה בשירות google maps מיפוי "טיפש" שמספקת לה הממשלה הדרום קוריאנית אשר הנו מצונזר וברמת דיוק נמוכה שלא מאפשרת פונקציות "חכמות" כמו ניווט וכו'.
בשנת 2016 הגישה גוגל בקשה למפות בעצמה את דרום קוריאה והפעילה לחצים לשנות את החוק כך שיאפשר לדרום קוריאה ליישר קו עם יתר מדינות העולם ולספק לתיירים הרבים שצפויים להגיע לאולמפיאדת חורף 2018 (שנערכה בפיונצ'אנג) אפשרות לנווט ברחבי המדינה באמצעות המיפוי של גוגל. לבסוף פסק בית המשפט הדרום קוריאני כי הסיכון במתן אישור לגוגל למפות את דרום קוריאה עולה על ההזדמנויות האפשריות, זאת מכיוון שגוגל סירבה שהממשל יתערב ברמת הפירוט והצנזורה שיספקו המפות שתפיק. כתוצאה מכך נותרה ב-google maps המפה ה"טיפשה" שמספקת הממשלה.
דרך אגב, בדרום קוריאה יש שירותי מיפוי פונקציונאלים המאפשרים ניווט, אבל רק של חברות מקומיות אשר לא מציעות תמיכה מלאה באנגלית. לעומת זאת, לדיקטטורה הצפון קוריאנית דווקא יש שירותי מיפוי מבית גוגל.
נ.ב
אם כבר google maps, בשנת 2012 מחקה לראשונה גוגל משירות המפות שלה אי בגודל מנהטן הסמוך לאוסטרליה ששמו סנדי, פשוט כי האי לא קיים במציאות! האי הופיע ככל הנראה כתוצאה מטעות מיפוי שנעשתה עוד ב-1876 ונגררה עד לשנת 2012 בה קבוצת חוקרים אוסטרלים שייטה במקום וקבעה כי התיעוד היה שגוי. יש תיאוריות קונספירציה לגבי העלמות האי לחובבי הז'אנר




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה