מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 30 בספטמבר 2018

מרתיע אבל ביפן מקובל להסתובב ברחוב עם מסכה רפואית






ברוב העולם יהיה תמוה מאוד, ואולי גם קצת מלחיץ, לראות אדם מתהלך ברחוב עם מסכה רפואית. לעומת זאת, ביפן זה יהיה מראה די רגיל.
ההיסטוריה של מסכות רפואיות ביפן התחילה במגפת השפעת הספרדית שהדביקה מיליוני יפנים וקטלה מאות אלפים מהם ב־1918. דברים השתנו מאז, ומסכות רפואיות לא רק משמשות תושבים יפנים כדי להימנע מהידבקות במגפות קטלניות האורבות במרחבים ציבוריים צפופים, אלא משרתות מגוון מטרות.
בריאות ונימוס - אם אתה חולה, יהיה מנומס מצדך לעטות מסכה רפואית סביב הפה כשאתה נמצא במקומות הומי אדם, במיוחד כאלה בהם אנשים מבלים זמן רב בחלל דחוס, כמו אוטובוסים ורכבות.
כמו כן, אם אתה רוצה לשמור על עצמך מפני אלה שמשחררים שיעולים ועיטושים לחלל האוויר, המסכה יכולה לשמש אותך.
אלרגיות - רבים מעוטי המסכות ביפן הם אנשים שמשתמשים בהן כדי להגן על עצמם מפני אלרגנים הנישאים באוויר ועלולים לעורר תגובה לא סימפתית, בעיקר בעונות המעבר.
חום - המסכות מספקות חמימות נעימה בימי חורף קרים.
מפלט מסיטואציות חברתיות - חלק מעוטי המסכות עושים זאת כדי להימנע מתקשורת כשהם לא מעוניינים בה. המסכה מסתירה הבעות פנים והופכת את האדם לפחות נגיש לשיחות.
בנוסף, היא יכולה לסייע בשמירה על אנונימיות, ואכן תועדו ידועניות ביפן שהשתמשו במסכות כדי לשמור על פרטיותן בציבור.
מראה חיצוני - פנים קטנות הן על פי רוב תכונה חיצונית אטרקטיבית ביפן, במיוחד אצל נשים. קוֹ־גַאוֹ, פנים קטנות ואובליות עם לסת בצורת האות V, הוא אידיאל יפני של יופי ומתיקות נשיים, עד כדי כך ש"הפנים שלך כל כך קטנות" זו דרך נפוצה להחמיא לאישה. המסכה עוזרת להתאים את הפנים לאידיאל הזה.
בנוסף, אם למישהי אין פנאי או חשק להתאפר, אבל היא לא מעוניינת להיראות בציבור כשהיא אינה במיטבה (לתפיסתה), המסכה פותרת את הבעיה הזו.
בזכות כל השימושים האפשריים הללו, המסכות הפכו לאביזר מקובל חברתית. שוק המסכות היפני מגלגל מדי שנה הכנסות בשווי מאות מיליוני דולרים, ומשופע דגמים ועיצובים בשלל צבעים המותאמים לקהלי יעד שונים.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה