מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 22 בדצמבר 2012

ההרצאה שמשרד הבריאות צריך לראות - ד"ר מייקל גרגר




מה תעדיף, לחיות על תרופות או להיות בריא?





מוות בעולם המערבי נגרם בעיקר ממחלות שמקורן במזון. תוך סקירת מחקרי עמיתים שפורסמו בכתבי עת רפואיים מדעיים בשנה האחרונה, ובשילוב של הרבה הומור, ד"ר מייקל גרגר מביא עצות מעשיות על הדרך הטובה ביותר לשפר את התזונה שלנו ושל הקרובים לנו על מנת למנוע, לטפל, ואף לרפא את רוב גורמי התמותה המובילים בעולם המערבי.
אבל במשרד הבריאות הישראלי אין אפילו שר והאחיות מרוויחות שכר אפסי שלא מאפשר מחיה ראויה. בראש משרד הבריאות עומדים רופאים בכירים שמרווחים הון מרפואה פרטית. בתי החולים מקבלים מן המדינה תקציב על פי מספר הניתוחים ומספר האישפוזים, כך שהם לא יצאו נשכרים מחברה בריאה יותר. בנוסף, לרופאים יש 0 השכלה בתזונה. בשום שלב בהכשרה שלהם לא מלמדים אותם על מניעת מחלות, אלא על ריפוי מחלות, ולכן רבים כלל אינם מבינים את חשיבות הרפואה המונעת. והכי חמורה היא השחיתות. לחברות התרופות יש דרכים לתגמל רופאים, כך שכולם מרוצים מן המצב הקיים - פרט לחולים, כמובן. בנוסף, הסיבה לכל כך הרבה דעות במסגרת המחקרים הנה מאחר וחוקרים מתאימים את מסקנות המחקר לצרכי הגורם שמממן את המחקר. כלומר, חברת סיגריות תממן מחקר שמוכיח שסיגריות אינן גורמות נזק לבריאות ומקדונלדס עשויה לממן מחקר שמסקנותיו יהיו שהמבורגר אינו תורם להשמנה. ככה זה כשקונים את הרופאים בכסף, נוצרת שחיתות אקדמית.
ההרצאה הזו של דר' גרגר הנה מעולה! רק מבאס שיש כל כך הרבה אנשים סתומים... הרי להיות טבעוני זו בחירה אישית. אין אפשרות להכריח מישהו לא לאכול בשר, גם אם יראה רואה כמה סרטונים על איך מתעללים בחיות בתעשייה, כמו שקורה עם אדום אדום, ומתחיל לתקוף אנשים על ימין ועל שמאל.
באופן אישי, ראיתי את הסרטונים, הפנמתי והסכמתי. שינוי של חברה לא קורה ביום אחד. תנו לאנשים זמן להבין מה טוב ומה רע. הרצאות והסברים מסוג זה בהחלט עוזרים להבנה ולמרות שנהוג לאכול מזון מן החי, מבלי שהדבר ייעשה בכפייה. גם אם ייקח לנו זמן לוותר על אכילת מוצרי בשר, דגים, עופות, חלב וביצים, גם צמצום האכילה הנו משמעותי, למרות שזה לא ישנה את העובדה שבני האדם לא נועדו לאכול מזון מן החי.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה