מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 22 בדצמבר 2012

לאכול עם מזלג ולא עם סכין - שינויים בתזונה יצילו את חייך






"Forks Over Knives": The Power of Good Health Is In Your Hands

אתם חיים באורח חיים חולני עמוס בתרופות בגלל סכרת, לחץ דם גבוה, השמנת יתר, כולסטרול גבוה, סיכון להתקפי לב, שבץ מוחי, סרטן ועוד. הגיע הזמן שתעשו שינויים בתזונה שלכם בפרט ובאורח החיים בכלל - תתחילו כל ארוחה במרק ירקות או סלט ירקות. זרקו את המוצרים הדיאטטיים, המשמינים ומוצרים מן החי מהבית. תכינו פחות אוכל ופשוט תתחילו לישון כמו שצריך. ספורט כמו הליכות רק יועילו לחיי היום יום שלכם אם תלכו באופן קבוע על הבוקר או אחרי ארוחת הערב. שינויים קטנים בהרגלי היומיום שלנו יכולים לעשות שינויים גדולים במשקל. כך תוכלו לרזות ולשמור על הגזרה והבריאות לאורך זמן.

העלאת המודעות וביצוע שינויים קטנים יכולים להביא לירידה במשקל.תדאגו שהטמפרטורה בסביבה בה אתם נמצאים הנה נוחה. הגוף שלנו שורף יותר קלוריות כשקר במטרה לשמור על חום הגוף. יחד עם זאת, הגוף מפצה על כך באמצעות אכילה מוגברת. לכן, כשקריר, תקפידו להתלבש היטב, חממו את הבית והכינו מרק חם לאכילה. על פי מחקרים חוסר בשעות שינה קשור באופן ישיר להשמנה דבר שמגביר את הפרשת הורמון הרעב גרלין, המעודד אכילה, ומפחית את ההורמון לפטין שמעכב אכילה ומגן מפני עודף משקל. כמו כן, קיימת עלייה בהורמוני סטרס המעודדים שמירה על מאגרי השומן ופירוק של מסת שריר. לכן, תקפידו לישון שבע שעות בלילה ולהפחיד את הלחץ.
אל תעשו ספורט - ספורט זה מפחיד ואנחנו עצלנים. אבל תגבירו פעילויות כמו עלייה במדרגות במקום במעלית או ותתחילו לרכב על אופניים או ברגל במקום נסיעה לעבודה ברכב. מדובר בפעולוץ שגרתיות שיכולים לשרוף לכם קלוריות, לגרום לכם להרגיש מעולה ולחסוך לכם כסף מבלי להתאמץ יותר מדי. מחקרים מראים שפעילות גופנית יומיומית שורפת קלוריות. 
תימנעו מאכילת פיתויים, כמו ממתקים ובשר - צמצמו את הפיתויים לפעם בשבוע ואפילו לפעם בחודש. קנו פחות פיתויים, בחרו בפיתויים שאתם שולטים באכילתם. תעדיפו אריזות קטנות ושימו אותם במקומות מוצנעים. חלק גדול מהאוכל הלא בריא שנאכל בבית. נאכל כי הוא פשוט שם מול העיניים. שתייה מותקה, למשל קולה ומיץ ענבים למשל, אינה תורמת לשובע וגם פחות מענגת בהשוואה לפרוסת עוגה. אם תהיה שתייה מתוקה בבית, היא תמיד "תיעלם". אם לא תהיה בכלל שתייה מתוקה, סביר להניח שלא תלכו במיוחד למכולת כדי לקנות אותה באופן אימפולסיבי. עברו להגשה אישית של המזון. שימו מראש את הכמות שתרצו בצלחת, והגישו בהגשה מרכזית לשולחן רק את המנות המבוססות על ירקות.כשהאוכל נגיש קל לנו לקחת עוד ועוד ללא מחשבה. לכן, עדיף להניח את הירקות במרכז, כך שיהיה קל יותר לבחור בהם על פני עוד אורז או עוף.  
אל תקנו אריזות משפחתיות. הבחירה באריזות אישיות עוזרת לעצור ולהפעיל את המחשבה, לבחון אם כדאי לקחת עוד או שבעצם כבר אכלנו מספיק. עוגה, למשל, קל "ליישר" ולהגזים באכילה כי אין לה גבולות, אבל כשנגיע לעוגת-מיני העטופה באריזה אישית - נחשוב פעמים אם לאכול עוד יחידה. אכילה מצלחת דורשת מאיתנו להתיחס למזון שנלקח כאל אוכל ולא כנשנוש, לכן נפעיל יותר מחשבה בבחירתו. לעתים, רק המחשבה על שטיפת הצלחת בסיום הארוחה תגרום לנו לשקול פעמיים אם לאכול או לא, כך שרק אם מדובר ברעב אמיתי נעשה את המאמץ. תאכלו הרבה ירקות - עדיף להתחיל במרק ירקות או סלט ואז תחליטו אם אתם עדיין רעבים. מי שהתחיל את הארוחה בנוזלים וירקות היה שבע יותר, אכל פחות בארוחה כולה והפחית את הצריכה הקלורית היומית. לכן שתו יותר מים ומרק. לא פעם אנו מבלבלים בין צמא לרעב. הקפידו לשתות מספיק, ואם אינכם בטוחים אם אתם רעבים או צמאים תתחילו בשתיית מים. שתיית מים לפני הארוחה עוזרת לאכול בצורה נשלטת יותר ולהקטין את הכמות הנאכלת.
אכילה מול טלוויזיה ומחשב לעומת אכילה ללא הסחות דעת תשביע פחות בגלל הסחת הדעת. כמו כן, צריכת הקלוריות בשעות שלאחר הארוחה הייתה גדולה יותר וגם המאכלים שנאכלו היו פחות בריאים.  לכן, אכלו תוך התרכזות באוכל. ריכוז באכילה ואכילה איטית יסייעו לכם להיות מודעים לתחושת השובע ולאכול בכמות הנכונה.
תעיפו מזון דיאטתי מהבית. ברמה הפסיכולוגית, אפשר לחשוב שמזון מופחת קלוריות או בריא יותר אפשר לצרוך יותר ולכן אוכלים יותר עוגיות כי הן מחיטה מלאה או שותים יותר תרכיז כי יש בו ויטמינים.השינויים שגורמים למזון להיות כביכול בריא יותר אינם מעלימים את כמות הסוכר והקלוריות, לכן עדיף לאכול את הדבר האמיתי, ליהנות מכל ביס ולאכול ממנו פחות.כל השינויים שגורמים למזון להיות כביכול בריא יותר אינם מעלימים את כמות הסוכר והקלוריות. לכן עדיף לאכול את הדבר האמיתי, ליהנות מכל ביס ולאכול ממנו פחות.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה