מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 14 ביוני 2015

כשנחיל דבורים מתנחל קרוב לבית








לא מעט אנשים רואים בהתנחלות דבורים בתור מטרד, לאור זמזומן ואפילו היותן עוקצות כשהן נמצאות בסכנה. מעטים הנמצאים בסכנת חיים לאור היותם אלרגיים לעקיצת דבורים. עם זאת, ובאופן לא מוסרי, רבים אוהבים לנשנש את הדבש שהן מייצרות. ועדיין, הכל טוב, כל עוד הדבורים לא מתנחלות קרוב לבית.

פרחים ודבורים התקיימו עוד לפני בני האדם והם חלק בלתי נפרד מהמערכת האקולוגית המאפשרת לעולם להמשיך ולהתקיים. דבורי הדבש חשובות גם לשרשרת המזון של האנושות - הן אלו שאחראיות לבצע האבקת שדות חקלאיים באופן ישיר המיועדים לבני אדם ולבעלי חיים בחוות. לכן, חקלאים רבים שוכרים כוורות מדבוראים בעונת ההאבקה, ומפזרים אותן בשדותיהם בכדי שהדבורים יאביקו את היבולים.





לאור חשיבותן, אלברט איינשטיין אמר פעם שכאשר הדבורים יכחדו מכדור הארץ, יכחדו בני האדם כארבע שנים אחר כך. ללא הדבורים, העולם יסבול מרעב. מסתבר שהדבורים נעלמות. כל שנה פוחתת אוכלוסיית דבורי הדבש בשיעורים של עשרים עד ארבעים אחוזים. מסתבר שבשנים האחרונות מספרן של הדבורים הולך ויורד באופן ניכר. מאז שנת 2006 קיימת תופעה ברחבי העולם בה הדבורים הולכות ונעלמות. כנראה מדובר בהשפעת ריסוסי מטעים, הדברה, שינויי מזג האויר, זיהום אויר, עיור ועוד. הפועלות מתות זמן קצר אחרי שיוצאות מן הכוורת לאסוף צוף ואף אחד לא יודע את הסיבה לכך. תופעה זו מכונה הפרעת התמוטטות המושבה (CCD ראשי תיבות המציינות Disorder Collapse Colony). 
התופעה של העלמות הדבורים מעוררת דאגה רבה בקרב חקלאים, חוקרים, אקולוגים וכלכלנים ברחבי העולם. לאחרונה, נתקלתי בפוסט של תם גרתי שרץ בפייסבוק:


שלום לכולם, לאחרונה היו מספר מקרים של"נחיל דבורים" ברחבי מודיעין, האנשים שמצאו את הנחילים התקשרו למוקד ומשם- למדביר. נחיל דבורים הוא שלב שבו הדבורים יוצאות מהכוורת ומחפשות בית חדש ומכוון שאין על מה להגן (אין לא חלות ולד,דבש או אבקת פרחים) הן לא עוקצות אלא אם תתקוף אותן באופן ישיר. אני בתור דבוראי התעניינתי במיוחד במקרים אלו. ואני מבקש מכם, אנא אל תקראו למדבירים, במקום זאת תוכלו לשלוח אלי הודעה, אני אגיע לתפוס את הנחיל וכך לכם אין יותר נחיל בבית ולא רוססו שום חומרים כימים. היות ולא צריך להרוג את הדבורים, אני יכול לתת להן בית מתאים כך שהן לא יטרידו אותכם או אף אחד אחר.
בבקשה אם אתם רואים נחיל, אני אשמח לעזור.
תודה רבה!
תם גרתי -0526977057
או מומי גרתי- 0523201634
למי שתוהה עלי: שמי הוא תם גרתי, אני בן 15 ותושב בכפר בן נון שנמצא באזור המרכז, אני דבוראי צעיר אשר מחזיק מספר כוורות בביתי ומטפל בהן כראוי, אני מחפש מקומות שבהן נחילים של דבורים התנחלו ומנסה למנוע את הריגתן של הדבורים התמימות אשר כל שעשו הוא לחפש בית.
אנא עזרו לי ובמקום לחסל חיה אשר לא עשתה כלום חוץ מלשבת על העצים שלכם ותקראו לי כדי שאוכל לספק להן בית חם.




תופעה זאת של התנחלות מתרחשת באביב ומתרחשת עקב הימצאות שתי מלכות. במקרה של התנחלות קן דבורים צריך לקרוא לדבוראי. חלילה לא למדבירים. הדבורה חרק מדהים שבזכותו יש מספיק אוכל לכל בני אנוש יכול להיות שזה לא יפתור את הבעיה. עם זאת, במקום לקרוא למדביר כשנחיל דבורי מתנחל אצלכם קרוב לבית, תתקשרו אליו. ממליצה בחום על פעילותם של מגן דבורים אדום וכן, פעילותם של מתנדבי יחידת העוקץ. הם עושים בדיוק מה שתום עושה - מצילים דבורים. שיתוף פעולה בין הגורמים השונים, כולל מדבירים, בהתאם לאזור מגוריים יתרום לטיפול בדבורים במקום הדברה .



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה