מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 30 ביוני 2015

הולכים לים או לבריכה? כך נמנעים מטביעה










עונת הרחצה בקושי נפתחה, אך מקרי טביעה בבריכה ובים כבר הפכו לדבר שבשגרה. רק אתמול טבעו 3 אנשים למוות לחופיו של הים התיכון. אין ספק שמדובר באנשים צעירים, בריאים ושידעו לשחות. עם זאת, שמירה על כללי ברזל בבריכה ובים שווה חיי אדם, מאחר והם מצילים חיים.
דבר ראשון שעושים כשמגיעים לים זה לסקור במספר דקות את הגלים ולמעשה, סקירה בת 2 דקות עשויה להציל חיים. במידה ואתם מבחינים במרווח בים הגלים, כפי שנתן לראות בתמונות עם החץ, אין להיכנס למים בשום פנים ואופן. זה מכונה זרם של האנגאובר, או זרם זכרונם לברכה והוא מאוד חזק וסוחף אל עבר הים.
כבר נקלעתם לזרם כזה שסוחף אתכם לתוך הים? אל תכנסו לפניקה! תנו לו לסחוף אתכם עד שהוא נחלש, בערך במרחק של כ100 מטרים. כשהוא נחלש, זרמו במקביל לחוף ואז שחו בחזרה למקום מבטחים.
ומדובר רק מידע קטן אחד, כשלא הזכרתי אפילו מערבולות. לכן, יש להקפיד ללכת רק לחופים מוכרזים ולא להיכנס למים כשהדגל אדום או שחור. אל תכניסו אלכוהול לבריכה [וגם לא לים]. לא ראוי להציל אנשים שיכורים שטובעים בעומק 70 ס"מ או סתם ככה נסחפים בזרם.
יתר על כן, יש להקשיב להוראות המציל. חשוב ללמוד לשחות ולצלול, גם בלי ציוד ומי שלא יודע לשחות - להיכנס למים הרדודים רק עם מצופים. הורים יקרים, חייו של ילדיכם חשובים. ילד מתחת לגיל 3 יכול להיכנס רק לבריכת הפעוטות ועם מצופים והשגחה צמודה. מתחת לגיל 6 - תמיד להיכנס עם מצופי ידיים. בנוסף, חשוב לא לקפוץ לבריכה - לא קפיצת ראש ולא רגליים.
עצה קטנה ומקלה גם אם היא לא מצילה חייו אבל היא משפרת את איכות הביקור בים פלאים - לים תלכו עם קצת חומץ למקרה של מדוזות - לא חיים ומוות אבל צורב פחות. יותר מזה, לא נעים לשחות בשרותים ציבורים אז תשתדלו לא להשתין בבריכה, לא לעשות בה קקי וגם לא להקיא בה. אל תרוצו ליד שפת הבריכה אל תעשנו בבריכה - זה עדיין מקום ציבורי והקנס עומד על 1,000 שקל. אל תעשו מנגלים או תעשנו נרגילה בים או בבריכה - אנשים דורכים יחפים על הגחלים שאתם זורקים לחול/לדשא ומקבלים כוויות.
בכדי לשמור על הבריכה, אל תכניסו כלבים לבריכה - השיערות סותמות את המשאבות. נשים וגברים בעלי שיער ארוך, שימו כובע ים בבריכה. אל תכניסו זכוכיות לבריכה - כולל בקבוקים, כוסות וצנצנות. הם נשברים, אנשים יחפים דורכים עליהם ונפצעים, עמוק.... אל תכניסו סכינים מאותה הסיבה שזה עושה נזק לאנשים כששוכחים אותם בדשא
אנא הפיצו כללים אלו בין חבריכם בכדי ליידע אותם ולהציל חיים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה