מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 23 בדצמבר 2015

השב"כ מענה נערים יהודים והוועד המרכזי נגד עינויים אינו מתנגד




מספר נערים יהודים נעצרו על ידי השב"כ במעצר מנהלי לצרכי חקירה. בשב"כ טוענים שהם אלו שהציתו את הבית בכפר דומא, בהתאם לעלילת הדם, חמולה יריבה הציתה את בתי המשפחה מספר פעמים, כאשר המקרה הידוע בוצע כשהמשפחה עדיין ישנה בבית. האב, האם והתינוק נרצחו והבן נפצע קשה. שכנים לא הסתירו, כי ההצתה על רקע סכסוכי חמולות. עם זאת, קל מאוד לנסות ולהצמיד לכך עלילת דם ולטעון שיהודים הציתו את הבית שנמצא במרכז הכפר. אף אחד לא באמת מאמין לזה, אבל מספיק שיהודי אחד יודה כדי לסגור את התיק. למרות שברור שמי שביצע את הרצח הנה חמולה יריבה.
אז השב"כ עצר כמה יהודונים שמתאימים לפרופיל ומנסה לגרום להם להודות בהכל, בהפלת מגדלי התאומים ואפילו בהצתת הבית. שכנים אומרים שמי שהצית את הבית היו חמולה יריבה כי הם ראו אותם מציתים את הבית. שכנים היו רואים קבוצה של יהודונים צועדים דווקא לבית הזה במרכז הכפר עם ציוד להצתה. שכנים ראו חמולה יריבה מציתה את הבית.
אבל השב"כ יכפה את סיפור העלילה על היהודונים כי אוטואנטישמיות. הם יכפו את העלילה גם באמצעות עינויים. העצורים לא ראו עורך דין מעל ל-20 יום. אחד העצורים הראה את סימני העינויים לשופט, נמנע ממנו טיפול רפואי וכן, הוא ניסה להתאבד. מעניין שישי מנוחין מהוועד המרכזי למניעת עינויים לא מתערב בעניין, או שזה לא בסדר לענות רק כשמדובר במחבלים מוסלמים? למעשה, ארגוני זכויות אדם אינם מעוניינים באמת בזכויות אדם. מדובר בצורה מתוחכמת של אנטישמיות ואוטואנטישמיות - לא מעניין אותם כשזכויות האדם של יהודונים ומוסלמים בסוריה מופרות.



איזה דמוקרטיה אנחנו מנהלים פה אם מתרחש כזה טרור מאחורי דלתיים סגורות? נראה לי שהטרוריסטים היחידים שנמצאים בפרשה הזאת אלו החוקרים - שכנראה חיים בלי מצפון ובלי רגש ! כל נושא החשודים בפרשת דומא מאד בעייתי בעיני. מצד אחד עדויות קשות על עינוי קטינים במסגרת חקירה, מצד שני אם אנחנו סומכים על אותו שב"כ כשמדובר בטרור פלסטיני, במה זה שונה? יש הבדל בין חקירה שנועדה לסכל פיגוע עתידי, שאז מצידי שיחקרו את המחבל הפוטנציאלי בכל דרך שימצאו לנכון 24/7, לבין חקירת פשע שכבר בוצע שאז אין כל הצדקה לקיפוח זכויות החשוד. אני מתנגדת לעינוי אנשים רק כדי להוציא מהם הודאה כי התקשורת דוחקת וחייבים למצוא מישהו, וכן , ליבי עם אחי בני עמי בכל מצב. ליבי נגד ערבים המבצעים פיגועים גם בכל מצב.

אין לי באמת מידע לגבי מה שקורה שם, ואני מקווה שרסיסי המידע שאני מקבלת אינם נכונים, אבל אני בעיקר מקווה שהרשויות שאמונות על פענוח החקירה מצד אחד, ואלו שאחראים על סיקור הוגן מצד שני יעשו את עבודתן נאמנה. מה שכנראה לא יקרה. אני גם מקווה שהעובדה שכלי התקשורת וכוחות הביטחון כנראה טיפסו על עץ קצת גבוה מדי כשנעצרו החשודים ורמזו שהפרשה פוענחה, לא החליטו עכשיו לעשות הכל כדי להימנע מהודאה בטעות. גם מניעת עורך דין בעיני זה לא לעשות עבודה כמו שצריך. לא מבינה איך שופט יוכל לאשר הודאה במצב כזה גם אם תושג. בכל אופן אני סומכת על השב"כ, אבל כמו בכל מערכת יש חריגים, ובמקרה הזה מופעל עליהם לחץ כזה לפענח את המקרה שאני חוששת שייחצו קווים. עדיין במאזן הכללי אני, מה לעשות, סומכת עליהם. יחד עם זאת, לא שמענו שעינו את רוצחיו של נתנאל עראמה, שיחררו אותם לביתם במקום, מה ההבדל?
בין פוסט זה לבין הרצון שלי שיתפסו את האחראים לרצח הזה אין קשר אז אנא חסכו ממני.

















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה