מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 8 בדצמבר 2012

צריכת בשר והומניטריות לאור תנאי הגידול ושחיטת בעלי החיים





התחקיר ששודר בחמישי האחרון בכלבוטק בנוגע למה שמתנהל בבית המטבחיים של אדום אדום, תנובה, אינו מוסר מידע חדש בנוגע למה שמתרחש בבתי המטבחיים בכלל. אבל מתפתחת מחאה נגד תנובה, חרם הצרכנים מתחדש והפעם לא בגלל הקוטג'. מתפתחת קריאה לחרם צרכנים על תנובה ואף הפגנה שתערך ביום שני למען העלאת המודעות להגנה על החיים והמוות של בעלי-החיים (בית המטבחיים של תנובה הוא הכי מודרני בארץ) וכן, לחשבון נפש אישי וציבורי: הארנק שלנו, והמזלג שלנו, חורצים גורלות. המצלמה הצליחה להיכנס לתנובה "המודרנית" אבל ההתעללויות מתרחש כל הזמן מסביבנו. להלן חלק מהמותגים של תנובה. הנכם מתבקשים להחרים אותם.





אין שחיטה נעימה, עד אז בעלי החיים חיים בסבל. עגלים נכלאים בתא קטן בלי יכולת לזוז כדי למקסם את איכות הבשר. מאכילים את המועמדים לשחיטה באוכל זול ולא מזין שגורם להם לריבוי גזים ובעיות עיכול. התחקיר של כלבוטק בנוגע ליחס לבעלי חיים במשחטות אדום אדום של תנובה בבית שאן חושפת התעללות בבעלי-חיים בבית המטבחיים הגדול והמשוכלל בארץ. אם זה המצב בבית המטבחיים הזה, תארו לעצמכם מה קורה בבתי המטבחים האחרים?
דווקא היהודים צריכים לדעת טוב יותר. הנזירים היהודים אינם מתנזרים מסקס אלא מבשר וממוצרים מן החי. אם אורח חיים זה התאפשר בתקופתו של שמשון הגיבור, דוד המלך ובנו שלמה, החכם באדם, ברור שהדבר אפשרי בימנו אנו, כשהכל זמין ומצא בהישג יד. מעבר לכך, גם למי שאינו מתנזר, היהדות קוראת לצמצם את כמות הבשר שנצרך. אסור, למשל, לצרוך חלב ובשר ביחד, הצריכה מוגבלת למוצרים המיוצרים ממספר מצומצם של בעלי חיים [פורס פרסה, מעלה גרה וכו'] וכן, יש לשחוט בדרך מסויימת, יותר הומניטרית כביכול.
אמנם הרבנות הראשית "שוקלת" להסיר את תעודת הכשרות מהמשחטה, מאחר ולדברי הרב הראשי, "עולה תמונה מחרידה של צער בעלי חיים, ודפוס פעולה של המפעל המנוגד להלכה היהודית ולמוסר האנושי". אבל זה לא מספיק. עדיין משגיחי הכשרות נתנו למשחטה הזו חותמת מהדרין. עד היום, עדיין יש למשחטה ולמשחטות רבות אחרות חותמת כשרות וכשרות מהדרין בזכות הפיקוח הממומן בהון תועפות. מה, הם לא ידעו מה קורה שם? לכן, מתחילים לצוץ תביעות כנגדם. אני בספק שהרבנים יסרבו להון שמחליף ידיים.





זה מכאן, מישראל, מאצלנו. מהסופר ליד הבית, מהמסעדה, מהארוחה. המוצר נמצא בכל מקום, התהליך לא נראה בשום מקום. מוסתר מעיני הציבור.  תחקיר אדום אדום מבית המטבחיים הגדול ביותר בישראל (בבעלות תנובה) ששודר בדצמבר 2012 לא הראה את כל האמת. שגרת השחיטה היומיומית, אקט ההרג שמבוצע על מאות בעלי חיים בכל יום - לא זכה לתהודה וההפצה שלהם זכו שאר הממצאים של התחקיר. כל הערוצים ופורטלי התקשורת המרכזיים לעולם לא יראו את המציאות הזו, שרוב הציבור יוצר במו ידיו.הגיע הזמן להודות - התקשורת מדחיקה. חייבים לשבור את קשר השתיקה.

אנא שתפו את הסרטון
למידע נוסף היכנסו לדף הפייסבוק 




אני לא אבקש שתהפכו לצמחונים וטבעונים. אני כן מבקשת שתצמצמו את צריכת המוצרים שמקורם מהחי למינימום - את צריכת החלב, הביצים והבשר. לא צריך לאכול בשר כל יום. מקסימום פעם בשבוע בערב שבת או חג. גם לא צריך להאמין לטענת מועצת החלב, לפיה צריך לצרוך שלוש מוצרי חלב ביום. למועצת החלב יש אינטרס - להגדיל את צריכת החלב כדי שלחברים במועצה יהיה עבודה. כשתקטינו את הצריכה, הביקוש למוצרים יצטמצם וכך ייצורם של מוצרים אלו יצטמצם למינימום, קרי ההתעללות בבעלי חיים.
מעבר לכך, תחלואים רבים בעידן המודרני נגרמים בגלל התזונה הלקוייה שנובעת מעודף צריכת בשר, החל מעודף כולסטרול וכלה בהשמנת יתר ואוטם שריר הלב. מי שיכול להיות קיצוני, ללכת עד הסוף ולא לצרוך בכלל מוצרים מן החי, תפדל, בבקשה, לבריאות. אבל, תתייעצו עם תזונאי מתחום הרפואה הסינית כדי למצוא תחיליפים ראויים, כדי שהתזונה שלכם תהיה נכונה ותורכב מכל סוגי הירקות והפירות. מי שלא מסוגל, שיצמצם למינימום את צריכת הבשר, העופות, הביצים, החלב והדגים. רובם גם כך מזיקים לגוף - זה כולל חלב בקר, בשר אדום, עודף צריכת ביצים וכדומה.







3 תגובות:

  1. היי, תודה רבה על הכתבה האיכותית ...
    הנה עוד קצת מידע על הבשר ה"כשר" והבשר בכלל..
    חובה לצפות!!! http://www.unilife-project.com/2013/09/blog-post_17.html

    השבמחק
  2. האדם הוא חיה צמחונית (הרביבור), כל הראיות מראות זאת וזאת הסיבה שאנחנו נחרדים מן המראות הללו
    http://easyfoodisrael.blogspot.co.il/2013/05/blog-post_26.html

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא חושבת שזו הסיבה. מבחינה תרבותית, אנחנו לא רגילים לראות דם וחיות נשחטות לכן נזדעזע מכך

      מחק