מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 23 במאי 2014

ניתוח המסר של הסרט אווטאר AVATAR




ההרפתקה הפנטסטית "אווטאר" הנה רחבת יריעה בבימויו של ג'יימס קמרון, במאי "טיטאניק".
הסרט לוקח את הצופים אל עולם חדש ומרהיב מעבר לכל דמיון. על כוכב מרוחק ששמו פנדורה. גיבור בעל כורחו מתחיל במסע של גאולה, גילוי ואהבה בלתי צפויה, בעודו מוביל קרב ענק להצלת הציביליזציה.
הסרט החל את מסעו בדמיונו של קמרון, במאי הסרט, לפני 14 שנים, כאשר האמצעים להגשים את חזונו עוד לא היו קיימים. לאחר 4 שנות עבודת הפקה, הסרט "אווטאר" מעניק חוויה קולנועית ייחודית וחדשה, בה הטכנולוגיה המהפכנית שהומצאה למען הפקת הסרט, משתלבת בתוך רגשות הגיבורים והסיפור הסוחף.
במסגרת עלילת הסרט, אנחנו נכנסים לעולם הזר דרך עיניו של ג'ייק סאלי (סאם וורת'ינגטון), נחת לשעבר המוגבל בכסא גלגלים. אחיו של ג'ייק היה אמור לטוס לפנדורה, אך לאחר שנרצח נסע גייק לכוכב העוין.
למרות גופו השבור, בליבו הוא עדיין לוחם. הוא מגויס לנסוע מרחק שנות אור למוצב האנושי על כוכב פנדורה, היכן שתאגידים כורים מינרל נדיר ויקר ערך המהווה המפתח לפתרון משבר האנרגיה של כדור הארץ. בגלל האטמוספירה הרעילה של פנדורה, הם יצרו את תכנית האווטאר, שבה מחוברת התודעה של "נהגים" בני אדם לאווטאר, גוף ביולוגי נשלט מרחוק שיכול לנשום את האוויר הקטלני .האווטארים האלה הם יצורי כלאיים שמהונדסים גנטית על ידי ערבוב הדנא של בני האדם עם ה-DNA של האוכלוסייה המקומית של פנדורה הנאבי.
כשהוא נולד מחדש בתור אווטאר, ג'ייק יכול ללכת שוב. מוטלת עליו המשימה לחדור לשורות הנאבי שהפכו למכשול רציני בכריית המחצב היקר. אך נאייטרי (זואי סלדנה), נקבת נאבי יפהפיה, מצילה את חייו של ג'יק ומשנה את הכל. ג'ייק נלקח על ידי השבט שלה ולומד להיות אחד מהם. כשמערכת היחסים של ג'ייק עם המדריכה שלו נאייטרי מעמיקה, הוא לומד לכבד את אורח החיים של הנאבי ומחליט להישאר לחיות עמם. בהמשך הסרט, יאלץ ג'ייק להתעמת עם המבחן האולטימטיבי כשהוא מוביל את הנאבי לקרב אפי שיקבע את גורלו של העולם כולו.
בסרט, באים לידי ביטוי מאבקו האישי של ג'יק כנכה על כיסא גלגלים שרוצה לעוף ברמת המיקרו וכן, ברמת המאקרו, ההרס שבני האדם מיישמים על העולם והפגיעה שלהם בכדור הארץ ובאיזון של אמא טבע תמורת בצע כסף.











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה