מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 20 במאי 2014

זהירות! הודעות Whatsapp/SMS עם קישור זדוני במכשירי סלולר עם מערכות הפעלה Android





החל מיום שישי ה 16.5.2014 נשלחות הודעות Whatsapp/SMS ובהן קישור (Link) וכיתוב הכולל אותיות בג'יבריש. לחיצה על הקישור מפנה להתקנת וירוס, אפליקציה זדונית הפועלת במכשירים סלולרים עם מערכת הפעלה Android בלבד. מדובר בווירוס מסוג תולעת המעביר מידע מהטלפון לאינטרנט ובאופן אוטומטי שולח הודעות לאנשי הקשר.

אין ללחוץ על הקישור שמופיע בהודעה!


במידה וקיבלת הודעה כזו - יש למחוק אותה.

אנו חוזרים ומדגישים כי אין ללחוץ על קישורים חשודים בהודעות SMS/WhatsApp ממקור לא ידוע, אותיות ג'יבריש וכדומה!!! במידה ולחצת על הקישור יש לפעול בהתאם למסמך ההנחיות ----


להלן הנחיות להסרת הוירוס:

על מנת לבצע גיבוי למכשיר התומך מערכת הפעלה Android, במכשיר הסלולרי חייב להיות מוגדר חשבון של Google שמסונכרן לשרתים של Google בענן.
גיבוי אנשי הקשר:
 היכנסו להגדרות - חשבונות לחצו על Google מצאו את החשבון שלכם והכנסו אליו (בדרך כלל יהיה לידו סימן סינכרון ירוק של חיצים מסתובבים). ודאו כי תיבות הסימון של Gmail, אנשי קשר, יומן ופרטי אנשים מסומנות.
כשאתם מחוברים לאינטרנט, לחצו על לחצן שלוש הנקודות המופיע בפינה העליונה של המסך, ובתפריט שיפתח לחצו "סנכרן כעת". על המסך יופיעו חיצים מסתובבים עדות לכך שהמידע שלכם מסונכרן לשרתים של Google.
במכשיר לחצו על לחצן התפריט בפינה השמאלית למטה ולבחור את האפשרות מזג עם Google.
לאחר פעולות אלו – כל המידע שלכם מגובה. ניתן לוודא שהמידע נשמר ב Google על ידי כניסה לאנשי הקשר בחשבון ה-Google.
 יש לחבר את המכשיר למחשב הביתי עם כבל נתונים. לגשת לאייקון המחשב שלי על שולחן העבודה, לבחור את הטלפון הסלולרי שנמצא בתחתית הרשימה להיכנס אליו ולבחור את תיקיית ה DCIM. בתיקייה זו שמורים כל התמונות שצולמו במכשיר. תעתיקו את התמונות ( העתק, הדבק) לתיקיה חדשה בשולחן העבודה.
את אותו התהליך תבצעו לתיקית WhatsApp\Media שנמצאת ברשימת התיקיות. התמונות שנמצאות בכרטיס הזיכרון לא נמחקות באיפוס המכשיר אבל כדאי להעתיק גם את התמונות מכרטיס הזיכרון.
 איפוס המכשיר להגדרות יצרן: יש להכנס להגדרות המכשיר --- > גיבוי ואיפוס ולאחר מכן איפוס לנתוני יצרן יש לסמן מחיקת אחסון טלפון פנימי וללחוץ על מקש "איפוס ההתקן".
 לאחר ביצוע כל הפעולות האלו המכשיר אופס לברירת המחדל ויש להגדירו מחדש עם חשבון ה Google 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה