מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 19 במאי 2014

בהפקת האח הגדול שוב מסתבכים בהטרדה מינית



שוב הטרדה מינית בהפקת האח הגדול והפעם אפילו לא מנסים להסתיר זאת או להגדיר זאת כטעות בעריכה או פליטת פה. והפעם, שוב מדובר בבמאי ועורך התוכנית יורם ז'ק ואחיה של עלמה ז'ק מארץ נהדרת. כידוע, יורם גם "תורם" את קולו לדמותו של האח הגדול. הפעם, כאשר יורם ז'ק מציג את תעודת הזהות של דנית גרינברג, קולו נשמע מבטא את המילה כוס בביטוי כוס קפה באופן סוטה מבחינה מינית ואומר כּוּס במקום כּוֹס. אני לא רואה בכך פליטת פה. זה נראה כמשחק מילים מחושב שנאמר בכוונה תחילה. אי אפשר לטעון שהוא שכח לסגור את המקרופון.
חשוב לציין, כי מתקיימים כאן יחסי עובד ומעביד - יורם ז'ק הנו הבמאי ועורך התכנית האח הגדול גם בעונה הנוכחית. דנה גרינברג עובדת בתכנית ומקבלת משכורת כל עוד היא לא עפה. היא חתומה על חוזה ארוך טווח עם ההפקה, אשר ידאגו לה לפרנסה גם אחרי שהעונה תיגמר. מעמדה של דנה גרינברג הן במהלך התוכנית והן לאחריה מושפע בעקבות שיקול דעתו. הוא זה שאחראי לתדמית שלה.










כאמור, זוהי אינה הפעם הראשונה שיורם ז'ק אינו שומר על הפה שלו כשמדובר באיברי גופה של האישה שעומדת מולו ועובדת תחתיו. במהלך עונה 3 של תכנית האח הגדול, הוא השאיר את המקרופון פתוח באופן כזה שצופי ערוץ 20 שמעו אותו אומר לדנה רון שהוא מעוניין להעביר את איבר המין שלו על השדיים שלה. כתוצאה מכך, כשגילתה דנה על פליטת הפה, היא פרצה בבכי. בעקבות כך, היא הוצאה מבית האח הגדול ובמסגרת ההסדר בינה לבין ההפקה, היא קבלה פיצוי של 400 אלף שקלים, תכנית בוקר, הוצאה מבית האח במסווה של אסאמאסים והסכם סודיות נחתם בין הצדדים, כך טוען עמרי חיון, לפחות. מעמדו של יורם ז'ק לא נפגע.
על פי האוזן הלא מקצועית שלי, אני לא שומעת סוג של עריכה או רעשי רקע במקרה זה, אשר יכולים להעיד כי היה כאן סוג של סאונד פוטושופ. בנוסף, בהתחשב בכך שבאה לידי ביטוי מחזוריות בהתנהגותו הסוטה מבחינה מינית, הדבר מעיד על האופן שהוא רואה נשים ומתייחס אליהן. יכול להיות שהוא סוג של סוטה מין אקסהביציוניסט ועבריין עם תסמונת טורט שנהנה להשפיל נשים ולראות בהן ככוכבות פורנו, כאיברי מין מהלכים לכל דבר, ממש כמו שאנסים רואים אותן, אני לא יודעת מאחר ואני לא פסיכולוגית ומעולם לא החלפתי איתו מילה.
יורם בעבר עבד גם בפאנל של ארץ נהדרת. בעבר, חבריה לפאנל של עלמה ז'ק במערכת ארץ נהדרת, יצאו להגנתם של סלבס שמטרידים מינית ומוקיעים נשים שמתלוננות על הטרדה מינית. במסגרת זו, הם הציגו מערכון הלועג למתלוננות על הטרדה מינית ולאנשים המגנים עליהם, בזים להם ומציגים את העבירה כדבר של מה בכך. האם מדובר בעבירה של מה בכך? יורם הוא זה שהטריד מינית ויחד עם זאת, דנה רון, קורבן הסטייה המינית של יורם ז'ק, היא זו שעפה מהאח הגדול. הוא לא נענש. למה שהוא לא ייענש? כי חבריו שמתפקדים במקומות הנכונים במערכת שומרים עליו? זה לא תקין!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה