מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 26 במאי 2014

איך תתקבלי לעבודה על פי פרוגי




הרגע בו רואים כתבות מהסוג הנמוך ביותר הוא הרגע הזה שהפה שלך נפתח והלסת שלך נופלת לרצפה מרוב הלם.
אתר ״פרוגי״, אתר שמיועד לבני נוער מבית ynet, מציג איך לקחת את כל מה שרע בחברה שלנו ובנוער שלנו בפרט ולהפוך הכל לאייטמים לוהטים שמעודדים ונותנים לגיטימציה להפקרות, לבגידות, למתירנות ולהחפצה.
שימו לב איזה כתבה שוביניסטית פרסמו שוב באתר פרוגי ומהם המסרים המועברים למתבגרים ולמתבגרות של היום. ראשית, במקום לפרסם כתבה העוסקת בקבלה לעבודה וקריירה במדור שעוסק בכסף, עסקים, קריירה, מקצוע וכדומה, מפרסמים במדור יחסים ואהבה.
בהמשך, נותנים למתבגרת עצות, כגון להבליט את הצד המיני שבה, כי מין זה הדבר הטוב ביותר אם לא היחיד שיש לה להציע. לכן, היא צריכה להגיע לראיון עם מחשוף ולהבהיר את מומחיותה בחצאית מיני, מאחר ומדובר בלבוש ההולם את כישוריה ואת מקום העבודה אליו היא מנסה להתקבל - בית בושת. בהמשך, הכתבה מציעה לה להדגיש את יכולותיה האוראליים ולהשתמש בלשון שלה על הבוס כדי להתקבל ולמלא את תפקידה. יותר מזה, עליה לציין ולהדגיש בראיון שהיא מוכנה לעשות הכל, אבל הכל רק כדי להתקבל לעבודה.
מי שמכיר אותי יודע שאני בן אדם פתוח, שאני בעד חופש הביטוי. אבל כאן, חופש הביטוי פוגע בי. פוגע באחים שלי. פוגע בחברה כולה. האתר הזה מדאיג אותי, מגעיל אותי וגורם לי לרצות לדפוק את הראש בקיר. כנראה שהעורכים והכתבים של ׳פרוגי׳ שכחו שמדובר באתר לבני נוער, כאלו שהדעה שלהם עדיין לא ברורה, כאלו ששואבים מידע מכל מקום מסביב ולומדים ליישם, כאלו שקוראים את הכתבה הזו ואת אלו שבצד בסגנון - איך לבגוד בלי להתפס, איך לשבור לה את הלב, סקס עם מאה אלף גברים, המקומות הכי שווים לסקס בבית ספר, בעד או נגד סקס תחת השפעת אלכוהול ועוד כתבות שהשתיקה יפה להן, ומחר יאבדו את הבתולים בגיל 10, ישתו בגיל 11, יאנסו בגיל 12, יהפכו למזרון שכבתי בגיל 13 ויתנו לגיטימציה מלאה לתקיפות מיניות.
זה לא מספיק לא להיות אנס. זה שאתה לא אנס זה לא מרשים. צריך להיות גבר מספיק מודע כדי להבין שאלימות מינית הנה בעיה שגברים גורמים. גברים מבלבלים בין אשמה לאחריות. הגבר לא אשם מעצם היותו גבר, אבל אם אתה חי בחברה שבה יש אחוז גבוה כל כך של אלימות מינית והחפצת נשים - זו גם אחריות שלך. לא מגיע לך צל"ש רק כי אתה לא מכה את החברה שלך. האחריות להפסיק את האלימות והשפלת הנשים ולדווח עליה היא גם של מי שאינו משתתף בה. מדובר מעבר להגדרה של תוקף-קורבן. השתיקה שלך היא הסכמה ואתה משמר מערכת שבה גברים חושבים שזה בסדר לדבר ככה. לתקוף נשים מילולית ואפילו פיזית.

כולנו יודעים שהתהום עמוקה. לא כולנו מבינים עד כמה. צריך להוריד את האצבע מההדק לפני שיהיה מאוחר מידי. לפני הפרשייה הבאה. מי שאחראי לאתר הזה צריך לקחת אחריות כבדה ולהבין שעם כל הכבוד לרצון להיות האתר האהוב והנקרא ביותר על ידי בני הנוער בישראל, לתכנים בו יש השפעה רעה מידי שלא שווה שום אחוז של צפייה או קריאה.
זה מזמן עבר את גבול הטעם הטוב או את הגבול בו אפשר לומר ״בכל העולם זה ככה וכולם מתלבשים ככה״. מפרסמים שם מדריכים שלמים שמלמדים את הדור הצעיר והאבוד כיצד להיות החלאות הבאות או הקורבנות הבאים ולהתגאות בזה כי זה ״מגניב״.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה