מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 19 ביולי 2015

תנובה חוסכת עם הקוטג' על גבם של הצרכנים







בשנים האחרונות, הביקורת הצרכנית לא נחסכת ממנופול תנובה. קול זעקה צרכנית קמה בעקבות היותה של תנובה מונופול שעושה קומבינות על גב הצרכנים והיצרנים הקטנים - מונופול תנובה דואג להסיר את מוצריהם של היצרנים הקטנים מהמדף כדי שלצרכן לא תהיה ברירה אלא לקנות את מוצריה של תנובה במחיר מופקע לאור המחסור בחלופות.
בשנים האחרונות, תנובה עדיין שורדת את השערוריות שרודפות אותה למרות מעשיה והתעמרותה בצרכנים וביצרנים. מי זוכר את פרשת הסיליקון בחלב של תנובה? כשתנובה הוסיפה לחלב סיליקון כדי לחזק את הקיבה ולהרוס לצרכן את הבריאות על הדרך. אי אפשר לשכוח את המראות הקשים של ההתעללות בבעלי החיים שבמשחטת אדום אדום של תנובה, כפי שנצפה בתחקיר של כלבוטק ולמרות חותמת הגומי של כשרות המהדרין בד"ץ על מוצרי המשחטה. התעללות זו הופכת את הבשר ללא כשר לאכילה. 
והזעזוע החדש של מונופול תנובה, כיצד חברת תנובה מרמה את ציבור הצרכנים? היא מרמה אותו במשקל המוצר - קחו לדוגמא את הקוטג' האישי ביחידות ששוקלות [או אמורות לשקול, לפחות, כך על פי הצהרתה של תנובה] 125 גרם. לא פעם, צרכנים התלוננו שמוצרים מלאים באויר. עם זאת, משקל זה משקל ואם חברה מצהירה שבמוצר מסויים יש 80 גרם והיתר זה אוויר, כשלמעשה אכן האריזה מכילה 80 גרם מוצר, אין מה להתלונן. אבל מה אם חברה מצהירה שגביע קוטג' מסויים אמור להכיל 125 גרם קוטג' וזהו אינו המקרה לעולם? שימו לב שאמיר שוקל עם הגביע, שמשקלו העצמי, אני מניחה, מגיע לכ-5 גרם. ב-100% מהמקרים, הקוטג' לא מגיע גם עם משקלו העצמי של הגביע ל-125 גרם. קרי, יש הפרשים של בין 20% ל-50% מתכולת המוצר ובכך, תנובה מטעה את הצרכנים וגוזלת את כספם.
צפו בתחקיר של אורן יצחקיאן:





האם חברת תנובה מטעה את ציבור לקוחותיה?שלום, אני מפיץ את הסרטון הזה כדי שכל לקוחות חברת תנובה ישימו לב שהם אכן מקבלים את כמות הקוטג' בהתאם למשקל המוצר שמוצג על האריזה שבגינה חברת תנובה גובה את מלוא הכסף מהצרכן. לאחרונה שמתי לב שהקוטג' שאנו רוכשים במשקל 125 גר' (כמו שתנובה מצהירה על גבי המוצר) אינו שוקל כפי שהם מצהירים והמשקל הרבה יותר קל.החלטתי שבכל פעם שנרכוש קוטג', לשקול את המוצר לפני פתיחתו וגיליתי שזה לא מקרה יחיד ומקרה זה חוזר על עצמו בכל פעם.פעם שקלתי משקל של 79 גר' ופעם אחרת משקל של 89 גר' ואז הבנתי שחייב לשתף את הציבור והחלטתי לתעד את הפעמים הבאות.בסרטון זה ניתן לראות 2 מוצרי קוטג' שבמקום משקל של 125 גר' נמדד בפועל בקופסא אחת 86 גר' ובשניה 100 גר'.יש שיטענו שזו טעות בקו הייצור או בכיול המכשירים שלהם, אך אני מאמין שחברה בסדר גודל כמו תנובה שמרוויחה מיליונים צריכה לפחות שיהיה לה בקרת איכות כמו שצריך כדי למנוע מקרים אלו שבסופו של דבר באים על חשבון הכיס של הצרכן.נא בידקו בביתכם את המוצרים ושקלו אותם כדי לבדוק אם יצא לכם מקרה דומה, אם כן תעדו והעלו סרטון.שתפו כמה שיותר כדי להעלות מקרה זה לתשומת לב הציבור וכדי שחברת תנובה תדע לעתיד לא לספק חלק מכמות הקוטג' ולגבות את מלוא הכסף ובכך להרוויח כסף על חשבון הציבור.מצורף קישור לבדיקת כיול המכשיר מדידה:https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153142602873737&id=738073736&ref=bookmarksבברכה,אורן יצחקיאן.
Posted by Oren Itzhakian on Friday, July 17, 2015


וזה מה שכתב אורן:


האם חברת תנובה מטעה את ציבור לקוחותיה?
שלום,
אני מפיץ את הסרטון הזה כדי שכל לקוחות חברת תנובה ישימו לב שהם אכן מקבלים את כמות הקוטג' בהתאם למשקל המוצר שמוצג על האריזה שבגינה חברת תנובה גובה את מלוא הכסף מהצרכן.
לאחרונה שמתי לב שהקוטג' שאנו רוכשים במשקל 125 גר' (כמו שתנובה מצהירה על גבי המוצר) אינו שוקל כפי שהם מצהירים והמשקל הרבה יותר קל.
החלטתי שבכל פעם שנרכוש קוטג', לשקול את המוצר לפני פתיחתו וגיליתי שזה לא מקרה יחיד ומקרה זה חוזר על עצמו בכל פעם.
פעם שקלתי משקל של 79 גר' ופעם אחרת משקל של 89 גר' ואז הבנתי שחייב לשתף את הציבור והחלטתי לתעד את הפעמים הבאות.
בסרטון זה ניתן לראות 2 מוצרי קוטג' שבמקום משקל של 125 גר' נמדד בפועל בקופסא אחת 86 גר' ובשניה 100 גר'.
יש שיטענו שזו טעות בקו הייצור או בכיול המכשירים שלהם, אך אני מאמין שחברה בסדר גודל כמו תנובה שמרוויחה מיליונים צריכה לפחות שיהיה לה בקרת איכות כמו שצריך כדי למנוע מקרים אלו שבסופו של דבר באים על חשבון הכיס של הצרכן. נא בידקו בביתכם את המוצרים ושקלו אותם כדי לבדוק אם יצא לכם מקרה דומה, אם כן תעדו והעלו סרטון.
שתפו כמה שיותר כדי להעלות מקרה זה לתשומת לב הציבור וכדי שחברת תנובה תדע לעתיד לא לספק חלק מכמות הקוטג' ולגבות את מלוא הכסף ובכך להרוויח כסף על חשבון הציבור. מצורף קישור לבדיקת כיול המכשיר מדידה:

בברכה, אורן יצחקיאן

כשפרסמתי את הסרטון בדף הפייסבוק הרשמי של תנובה, זוהי התגובה שקיבלתי:
שלום מיכל, בעקבות פניית הצרכן אורן יצחקיאן אלינו, ביצענו עם צאת השבת בדיקה ראשונית של מוצרים מדגמיים ולא איתרנו תקלה. כפי שהתחייבנו בפניו ובפני הציבור, ערכנו הבוקר בדיקות מקיפות ומעמיקות יותר הן בקו הייצור והן במאות מוצרים במחסני החברה וברשתות השיווק. לצערנו גילינו כי קיימת שונות רנדומלית במשקל בקו המייצר את הקוטג' והגבינה הלבנה באריזות 125 ולצד מוצרים רבים תקינים מצאנו גם מוצרים בתכולה חסרה. התקלה אותרה ומטופלת באופן מיידי. בעקבות זאת הורה מנכ״ל תנובה, אריק שור, על הקמת ועדת בדיקה בראשה יעמוד מומחה בעל שם, ד״ר שמואל אבן, במטרה לאתר את הגורמים לתקלה ולהפיק לקחים. אנו מודים למר יצחיקאן על שהפנה את תשומת ליבנו לתקלה ומבקשים להתנצל בפני ציבור צרכנינו. כל צרכן שבידו מוצר קוטג' או גבינה לבנה באריזת 125 עד תאריך פג תוקף 26/7 מוזמן לפנות למוקד שירות צרכנים בטלפון 1-800-666-244 ולקבל פיצוי. תודה

אורן בכלל קיבל תגובה שונה וגם הוא לא האמין - תגובה טענה שמבדיקות שלה, הכל תקין ובכל הגביעים שהיא בדקה במפעל ובסופרים, גביע קוטג' אישי מכיל את הכמות שמוצהרת, 125 גרם. מתי בתנובה הספיקו לבדוק? הרי בדיוק יצאה שבת והמפעל אמור להיות כשר. לכן, הוא בדק שוב את הקוטג' האישי של תנובה, את כל היחידות שנמצאות במקרר של הסופר, את אלו שהפעם אמורים להיות תקינים וראו זה פלא, 100% מהמוצרים על המדף לא שקלו 125 גרם, אפילו לא עם המשקל העצמי של הגביע. 
זה מה שאורן מצא:




היי חברים,בעקבות הפוסט הקודם שלי בעניין אי התאמה בין כמות הקוטג' שתנובה מצהירה (125 גר') לבין מה שנמדד בפועל (86 גר'), עלו שאלות לגביי דיוק המדידה לפיהם טענתי את טענותיי.אי לכך צילמתי עוד סרטון בו נעשה מדידה מקדימה לבדיקת דיוק המכשיר גם במשקלים נמוכים והתוצאות לפניכם.ככל שתשתפו כך אני מאמין נוכל לשנות את פני הדברים ונשפיע בכך שמקרים אלו לא יחזרו על עצמם.בברכה,אורן יצחקיאן.
Posted by Oren Itzhakian on Saturday, July 18, 2015




היי חברים, בעקבות הפוסט הקודם שלי בעניין אי התאמה בין כמות הקוטג' שתנובה מצהירה (125 גר') לבין מה שנמדד בפועל (86 גר'), עלו שאלות לגביי דיוק המדידה לפיהם טענתי את טענותיי. אי לכך צילמתי עוד סרטון בו נעשה מדידה מקדימה לבדיקת דיוק המכשיר גם במשקלים נמוכים והתוצאות לפניכם. ככל שתשתפו כך אני מאמין נוכל לשנות את פני הדברים ונשפיע בכך שמקרים אלו לא יחזרו על עצמם. בברכה, אורן יצחקיאן
ומה עכשיו?
על הבוקר, מנכ"ל משרד התמ"ת הוציא מכתב לבחינת הנושא ומכיר בכך שלמשרדו אין יכולת לעקוב, לפקח ולבקר את הנושא.
לבינתיים, זה הפך לאופנה. צרכנים מכל רחבי הארץ בודקים כיצד תנובה ומונופולים אחרים דופקים אותם במשקל המוצרים שהם קונים - אם זה בגבינת סקסי שאמורה לשקול 500 גרם ושוקלת בפועל קרוב יותר ל-400 גרם או אבקת אפייה שיש בה בפועל 8 גרם במקום 10 גרם, דבר שהורס את העוגה וגוזל מהצרכן 2 גרם שאותו חשב שקנה, שהם למעשה 20% מהאריזה. שימו לב לכתבה מהצינור:






החזיתאתגר השקילה של פרויקט החזית- כמה אמורים המוצרים הללו לשקול וכמה הם שוקלים באמת? המשיכו לשלוח לנו סרטונים ותמונות של המוצרים המשקרים
Posted by ‎הצינור‎ on Tuesday, July 21, 2015



מעבר לכך, להבא, כשאתם שוקלים את גביע הגבינת קוטג' שלכם כדי לראות אם רימו אתכם בעשרים גרם, תחשבו גם על העגל שנלקח מאימו עשרים דקות אחרי לידתו לשחיטה רק כדי שאתם תקבלו את החלב וגבינת הקוטג' שלכם. תודה.  





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה