מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 13 בינואר 2016

תחקיר עובדה בנוגע לתעאיוש ועזרא נאווי: תובנות






ביום חמישי האחרון, שודר תחקיר עובדה של מושתלים מארגון עד כאן שהסתננו לשורותיהם של ארגוני שמאל למען "זכויות אדם" הפועלים בשטחים. במהלך התחקיר, השתולים הצליחו להתקרב לעזרא נאווי, אנס, פדופיל מורשע ומחבל שדרס חייל צה"ל, ולהציג כיצד הוא ושותפו לפשע מארגון בצלם מסגירים סוחרי נדל"ן ערבים לרשות הפלסטינית בידיעה שאנשי הרשות יענו אותם וירצחו אותם ללא משפט. אחרים, המורשעים בנסיבות כאלו ואחרות, מתים בכלא של הרשות הערבית ביו"ש בעקבות תת תנאים של מאסרם. בניגוד לחבריהם בבתי הכלא הישראליים, האסירים בבתי הכלא של הרשות הערבית והחמאס סובלים מתת תנאי מחייה ומעינויים אכזריים כמו מכות חשמל, הרעבה, מכות, מניעת שינה ועוד. מציאות זו נמשכת באין מפריע, כאשר ארגוני זכויות האדם, אלו שזעקו את מצוקתם של סאמר עיסאווי וחבריו, שותקים ואף מסגירים את אלו שמנהלים יחסי מסחר עם היהודים למציאות זו. כוחות בטחון אלו אף מנהלים מערך של חיסול חשבונות עם מי שנתפס כאוייב הרשות ואנשיה ואוייב החמאס. כפי שאמר עזרא נאווי, זה קודם זובור ואחר כך גזנגה.
בהמשך, שודרו חומרים נוספים, לפיהם עזרא נאווי ומתפרעים ערבים קיבלו משכורת מזומן מ'שוברים שתיקה', מ'שומרי משפט' ומרבנים למען זכויות אדם כדי להפגין בזמני סיור. אחרי שהופיע בתחקיר "עובדה" כשהוא מתרברב על הסגרת סוחרי קרקעות ערבים לידי הביטחון המסכל הערבי – שודר תחקיר נוסף, בו הוצגו תמונות חדשות של פעיל השמאל הקיצוני עזרא נאווי מעלות תהיות. מדוע קיבל תשלום משוברים שתיקה ורבנים לזכויות אדם? מהתחקיר עולה שהמטרה הנה מימון הפגנות אלימות במהלך סיורים של הארגונים. במקביל, נחשף שמשטרת ישראל פשטה על משרדיהן של שתי עמותות נוספות הפועלות למען 'זכויות אדם', כאשר נמצא, כי הן משלמות למפגינים בירושלים כדי להפגין באלימות. כספי העמותות מממנים את פעילותם של פעילים בשכר המכונים 'מראבטון' ו'מראבטאת'. מתברר שהכסף מממן את אותם כדי שיגיעו מדי יום להר הבית וישהו במתחם במהלך שעות הביקור שנקבעו למבקרים ותיירים. כשמגיעות קבוצות מבקרים יהודיות, הפעילים  תוקפים אותם מילולית ופיזי, תוך פגיעה בחופש הדת ובאופן המאיים על ביטחונם האישי של המבקרים במתחם.
בעקבות התחקירים ופרסומם, עזרא נאווי ניסה לברוח מהארץ, לאחר שעובדה שדרה אותו מודה בסיוע לרצח של ערבים עליהם הוא טוען שהוא מגן. הוא נעצר בשדה התעופה ומעצרו הוארך בעילת מגע עם סוכן זר. מדובר במקרה חקירה קלאסי למחלקה יהודית בשב"כ, אך מחלקה זו בוחרת להדביק עלילות דם ליהודים על ידי עינויים.
בנוסף, פעילי שמאל העבירו ביקורת חריפה על הפקת התוכנית שבניגוד להרגלה, לא צנזרה את התחקיר אלא בחרו לשדר אותו. בין היתר, העבירו ביקורת על התוכנית אנשי תקשורת מהשמאל הקיצוני, המהווים 1% מהאוכלוסייה ו-100% מהברנז'ה. לא מדובר בביקורת על איכות התחקיר או על המעשים של פעילי תעאיוש ושוברים שתיקה העולים מהתחקיר, אלא ביקורת הועברה על צוות הפקת עובדה שהעזו לשדר תחקיר הפוגע בשמאל ולא צינזרו אותו.
הביקורת על אי הצנזורה החלה עוד בתוכנית עצמה, כאשר מי שמגדיר את עצמו כעיתונאי מהשמאל  מעביר ביקורת על צוות ההפקה בגין שידור התחקיר במהלך התכנית וכן, אילנה דיין נצפית מתרפסת בפניו בחיוך רחב ומתנצל. בסיום התכנית, אילנה דיין שאלה את גדעון לוי בחיוך רחב ומתנצל אם הוא אינו מוטרד ממה שנראה בכתבה? גדעון השיב לה שהוא, למעשה, מוטרד מכך שהכתבה שודרה ולא צונזרה. אמרתו מביעה הכל לגבי השמאל הישראלי והעומדים בראשו. לחברי בשמאל שוחרי השלום והשוויון אז מתברר שהייתם המומים מהרצח בדומא רק כי העללתם אותו על הימין. השמאל הקיצוני גורם למותם של ערבים? לא אכפת. מה גם שזה גם שווה רק 3 דקות כתבה, לטענת רביב דרוקר.
מי שקרא את התגובות של עיתונאים כמו דרוקר ופעילים כמו אופנהיימר נגד אילנה דיין מבין את גודל הריקבון. הדבר מראה שכהם היו המומים מהרצח בדומא, זה היה רק בגלל שהייתה פה הזדמנות לנגח את הימין באמצעות עלילת דם, למרות ששכנים העידו כי ראו חמולה יריבה מציתה את הבית. אבל כאשר פעילי שמאל גורמים לרצח פלשתינים? זה לא מזיז לפעילי השמאל. עובדה. הסיבה שחשוב להמשיך לעסוק בזה היא שבפרק הבא של עובדה צפויים להיות חומרים יותר מזעזעים, שיבהירו לכל מי שעוד לא הבין, ששוברים שתיקה עשו מעשים על סף הבגידה. אך פרק זה צונזר בעקבות הלחץ מצד השמאל.
הביקורת של הבראנזה על דיין וצוות הפקת התכנית נועדה בין השאר גם למנוע את כתבת ההמשך. כמו שגדעון לוי אמר שגם את הפרק הראשון לא היו צריכים לשדר. אסור לתת לזה לקרות.
ביקורת חריפה על אי הצנזורה הועברה גם על ידי ארגוני השמאל הקיצוני הפועלים למען זכויות האדם הערבים בלבד ביהודה, שומרון וחבל עזה. ארגון שוברים שתיקה קרא לתחקיר ולאנשים שביצעו אותו שטאזי וק.ג.ב. כשזאת התגובה של "שוברים שתיקה" לכתבה בה נראים פעיליו נותנים כסף לעזרא נאווי אתה יודע שמשהו טוב קורה.
המצב הוא כזה - שוברים שתיקה נתפסו בתחקיר חדשות ערוץ 2 משלמים לעזרא נאווי ולפעילים נוספים כדי להפגין באלימות בזמן סיורים. שוברים שתיקה בתגובה לתחקיר: "לא מגיבים לשטאזי". האומנם???? להלן דנה גולן משוברים שתיקה מתועדת כשלשמאלה גבריאלה צימר, בעבר מהמפלגה הקומוניסטית במזרח גרמניה שהפעילה את השטאזי. היי שוברים שתיקה, שומעים חמודים, כל עוד אתם לא מפחדים לקרוא למדינה "מדינת שטאזי" בפייסבוק ובטלוויזיה, אתם לא באמת חיים במדינת שטאזי.
לבינתיים, אתר "הארץ" חשף את שמות השתולים בארגון "עד כאן" שהצליחו להסתנן לארגון תעאיוש. מאז, אנשי שמאל הוציאו על הזוג חוזה ושני הפעילים מקבלים איומים על חייהם. זוהי תגובתו של השמאל, התרת דמם של אלה החושפים את האמת. איפה כל שרי הממשלה מהשמאל שיגנו את המעשה? היכן המחלקה היהודית בשב"כ שתחקור את הרוצחים הללו בעינויים? איפה שרי הממשלה מהשמאל שיעצרו את ההסתה הפרועה נגד אותם פעילים?






קריסת השתולים- הסרט!שוברים שתיקה- זו חרפה שאין כדוגמתה לשלם לפלסטינים כדי שיפגנו נגד חיילים. תתביישו. חציתם את כל הקוים. אנו קוראים לחקירה משטרתית דחופה ומיצוי הדין עם כל המעורבים. ---מחר בבוקר תנועת אם תרצו תשלח לעמירם לוין כובע, מלח ובקבוק קטשופ כדי להעביר את הטעם הרע. אנו סולחים לך עמירם, ברור לנו שלא ידעת. #חוק_השתולים_חייב_לעבור
Posted by ‎תנועת "אם תרצו" - בונים חברה ציונית‎ on Monday, January 11, 2016



עזבו רגע את פעילי השמאל. הרשות הפלשתינית הורגת אנשים כי הם מוכרים קרקע ליהודים. יש מישהו שעדיין חושב שאנחנו אלו שמתנגדים לשלום? לפי א.ב. יהושוע, חבר בהנהלת שוברים שתיקה, זוהי זכותה של הרשות הערבית ביהודה ושומרון לענות ולהוציא להורג את האנשים עליהם היא שולטת ללא משפט. אז אל תנסו לטעון שמדובר באנשי שוליים וקיצוניים. כשאנשי השמאל מסרבים לגנות את מעשי הפעילים, מגנים את עובדה על שידור הכתבה ואף מביעים תמיכה בפעילים וברצח, לא מדובר בעשבים שוטים.
מעבר לכך, עזרא נאוי והמחבלים הערבים ביהודה ושומרון מקבלים שכר משוברים שתיקה, רבנים למכן זכויות אדם ושומרי משפט. תעאיוש עובדים עם שוברים שתיקה. שוברים שתיקה עובדים עם שלום עכשיו. שלום עכשיו עובדים עם המחנה הציוני. הרצוג, אתה בסדר עם זה?
ארגוני השמאל זועמים על כך ששטינקרים צילמו אותם. זה לא מה שפעילי הארגון עושים תמיד בשטחים? טוב, יש הבדל אחד מהותי - ארגוני זכויות האדם מביימים את הצילומים, לעומת המושתלים מעד כאן שבסך הכל היו במקום הנכון ובזמן הנכון כדי לתעד את המתרחש מאחורי הקלעים של ארגוני זכויות האדם.
השמאל תוקף את הפקת התוכנית עובדה על שימוש בחומרים מהסוג הזה. נשאלת השאל זה לא מה שבתכנית עובדה עושים תמיד במהלך 600 תכניות (צילום נסתר וכדומה)? זהבה גלאון מגנה את מערכת הפקת התכנית בטענה שהחומרים סופקו להם על ידי ארגון ימני ולכן, הם הצטרפו למלחמה של הימין כנגד השמאל וארגוני "זכויות האדם", כאילו שעד עכשיו, במהלך 599 תכנית, המערכת לא הייתה בעלת נטייה שמאלנית באופן מובהק. זה הגיע לרמה כזו שהתחקירן שואל את פעילי הימין מי שמם לפעול בשטח. רגע, ומי שם את בצלם? אז מה קרה שעובדה העלו תחקיר שמאוד מעצבן שמאלנים? נו באמת, זה עוזר לערבים שצריכים את העזרה וחושף את ארגוני זכויות האדם בגנותם... והמחלקה היהודית בשב"כ? אותה מעניין רק כיצד להעליל עלילות דם כנגד יהודים כפי שבא לידי ביטוי ברצח בכפר דומא.
כבר חמישה ימים עברו מאז תחקיר ״עובדה״ בנושא עמותות השמאל הקיצוני. אני עדיין מחכה לגינוי גורף, מהיר וחריף של מנהיגי ומנהיגות סיעות השמאל. אבל שם, השתיקה רועמת. מדובר בשגרה בקרב ארגוני השמאל ואנשי השמאל, הנוהגים לגנות כל מעשה ימני ולשתוק כשצריך לגנות עבירות מקרב אנשי השמאל או מצד מוסלמים כי כיבוש.
ועדיין, אילנה דיין, מגישת התוכנית, התרפסה והתנצלה במהלך שידור התכנית כאילו מחר ואף הודתה שלא היה צריך לשדר את החומרים. עוד לפני השידור, איש צוות בכיר בתכנית פרסם התנצלות לשמאל ששולט בתקשורת הישראלית. לאורך  600 תכניות, זוהי התכנית היחידה בה מערכת עובדה חשפה את השמאל בישראל במערומיו ועדיין, ישנה התנצלות והתרפסות ברמה כזו שמערכת התכנית אף צינזרה את התכנית הבאה שהייתה אמורה לעסוק בשוברים שתיקה. למרות הרושם שאילנה דיין מנסה ליצור, מערכת עובדה עדיין עובדת בשביל השמאל הישראלי שמהווה 1% מהאוכלוסייה בישראל ו-100% מהתקשורת הישראלית.
מדהים איך שהשמאל התעלם מהרשעתו של עזרא נאווי בבעילת קטין [לא היה ניתן להרשיע אותו באונס מאחר ואם הקטין המוסלמי היה מעיד, הוא היה נרצח על רקע כבוד המשפחה ופרקליטות המדינה היהודית הומניטרית. בנוסף, כשבנאדם אונס בנאדם בישראל, לא מדובר באונס אלא בנמעשה סדום בלבד על פי החוק הישראלי. ועדיין, מדובר באונס הומוסקסואלי - פדופילי]. כשלמשל כשריפה פרצה במשרדי בצלם בירושלים, דבר שהוביל לשרפת כל הבניין כולו וללכודים, רבים פעלו כדי לגנות את הימין וטענו שמדובר בהצתה. עם זאת, כשנקבע שמדובר בקצר חשמלי, הם לא חזרו בם מדבריהם ולא פצו פה. התגובה היתה דומה גם אם היה מתברר שמדובר בהצתה כתג מחיר מטעם ארגון השמאל לשם השמדת ראיות לאחר שהתברר שנפתחה נגדם חקירה משטרתית.
אז אורלי וגיא טוענת שמדובר באדם הזוי כדי להטמיע את ההקשר בטרמינולוגיה הציבורית אשר דנה בממצאי התחקיר. נציג הארגון אם תרצו היה שם כדי להסביר לה שלא מדובר באדם הזוי ושולי אלא באדם שפעילי השמאל, ההנהגה השמאלנית וארגוני השמאל הישראלים תופסים ממנו כאדם מכובד, למרות שהוא ידוע במעלליו. מדובר באנשים כמו זהבה גלאון, אשר טוענת בחצי פה ש"עזרא נאווי הוא לא 'השמאל' ולא מייצג את ארגוני השמאל." הסתירה מתבטאת בכך שלהצהרת השמאל: "כולנו עזרא נאווי" באופן מופגן. יותר מכך, גישה הממחישה כי עשבים שוטים צומחים ליד הברז, להלן ציטוט מתוך פרוטוקול הכנסת, 2008:
זכריה סדה: עזרא נאווי זה אנרכיסטים?
היו"ר מנחם בן ששון: תנו לו להשלים את הדברים.
זהבה גלאון: עזרא נאווי הוא אימפריה.
אבשלום פלד: עזרא נאווי זה הרצאה בפני עצמה
עם זאת, ארגוני השמאל, בכירי ההנהגה השמאלנית בישראל ופעילים שמאלנים לא רק שאינם מגנים את מעשיהם של נאווי ושות' כפי שהוצגו בתחקיר, הם אף תומכים במעשיו וטוענים שהתוכנית עובדה מסיתה כנגד השמאל לשם שינוי. זה לא שהראיות המוצגות הנן שקריות, שאין אמת בדברים ושהם מגנים את המעשים של הפעילים כפי שמוצג בתחקיר. אלא שהדברים המוצגים נועדו להסית כנגד השמאל, לדברי גדעון לוי.
למרות הגינוי בחצי פה של זהבה גלאון, עדיין, יריב אופנהיימר, פעיל מתנועת שלום עכשיו, מפגין פטריוטיות פלסטינית ומצדיק את הסגרתם של ערבים הפועלים למכור את אדמותיהם ליהודים ותומך בכך במסר בפייסבוק המעודד רצח של ערבים המעוניינים לסחור את אדמתם ליהודים ובכך, לייהד את יהודה ושומרון. שום מילות גינויי למעשיו של נאווי יצאו מטעם אופנהיימר ודומיו. ארגון בצלם ממשיך בגישה זו, כאשר כתבו בפייסבוק את ההצהרה הבאה:



אז כשבצלם עומדים להתלונן על עבירת רכוש, שזה בעצם כמו להסגיר פלסטיני אל מותו. כמו שאומרים, סגירת מעגל. רצוי שיתר הערוצים והזכיינים ילמדו ויפנימו: תצאו רגע מאזור הנוחות (במקרה הזה - תחקיר נגד שמאלנים), תביאו הרבה באזז סביב התוכן שלכם. לא מספיק לעשות תחקיר ולהוקיע את עזרא נאווי. לא מספיק להעלות על הגרדום הציבורי את האיש הקטן בקצה השרשרת. אסור לטמון את הראש בחול ולהטיל אחריות בלעדית על האיש הקטן שבסך הכל ממלא את תפקידו במערכת הדה לגיטמציה. נאווי לא צמח מעצמו. הוא מגיע מתוך חממה אידיאולוגית ומגובה בשורה ארוכה של אישי ציבור שמכשירים את פעולותיו הטמאות. החל מ"עיתונאים" מסיתים כמו יגאל סרנה, גדעון לוי ועמירה הס, דרך הפוליטיקאים של מרצ ושתיקתו הרועמת של יו"ר האופוציזיה. מנהיגי הארגונים השתולים המקדמים מדי יום את רוח החתרנות מעל כל במה באמצעות ממשלות זרות וקרנות פלסטיניות התומכות בפעילות העבריינית והאנרכיסטית הזו אינם רק "עשב שוטה", בטח שלא "אדם יחיד". יש לעקור את העצים הרקובים מן השורש ולטפל בבעיה מלמעלה ועד למטה. כחברה דמוקרטית אל לנו להסתפק בביקורת על פעילי שטח המוציאים לפועל את האידיאולוגיה המסוכנת. על נציגי השתולים בכנסת לעשות חשבון נפש רציני ולהציג מסקנות בפני הציבור. אילנה דיין, בבקשה, אל תתני לאנשי התקשורת הקטנים שלנו להפחיד אותך, המשיכי בדרכך ומי ייתן שגם במהלך 600 התוכניות הבאות של עובדה יהיה תחקיר אחד מסכן שגם אותו לא אתם באמת עשיתם על ארגוני שמאל.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה