מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 8 בינואר 2016

עובדה עם אילנה דיין לצפייה ישירה: עזרא נאווי








בפרק זה של תוכנית עובדה, מוצג תחקיר מרתק על מעלליהם הבעייתיים של ארגוני ״זכויות האדם״ ביו״ש. לקח למערכת התכנית 600 תכניות ומדובר בטעות שהם לא יחזרו עליה שוב - התכנית ה-601 הייתה אמורה לעסוק בתחקיר המתמקד בחשיפת ארגון שוברים שתיקה, אך בעקבות הלחץ הציבורי הרב כנגד מערכת התוכנית, שידורה צונזר ובוטל. תחקירים אלו מסבירים את טענתו של איימן עודה, שלדבריו חלק קטן מהימין קורא מוות לערבים, אבל השמאל עושה לערבים את המוות, תרתי משמע.
לכבוד המאורע המרענן, בטרם שידור התחקיר, הכתב האחראי על התחקיר, עומרי אסנהיים, פרסם מכתב פומבי כדי ״לתרץ״ את החלטתו לתחקר את הנושא. זה לא פחות ממדהים שבאחת הפעמים הבודדות שבהן התקשורת הישראלית מאתגרת את המחשבה *מימין*, הכתב מרגיש צורך לכתוב מכתב התנצלות פומבית. לא סתם מכתב, כזה שבא להרגיע ולומר שהוא מגיע מהצד הנכון של המפה הפוליטית ושהוא חלילה לא בא להרעיד את אמות הסיפים של תמונת המציאות שמנסים להנחיל לנו 24/7 בערוצי הטלויזיה.
 מדי שנה אנחנו רואים מאות כתבות ביקורתיות המתמקדות בהתיישבות ביו״ש, בצה״ל, במפלגות הימין, בהקצנה והלאומנות לכאורה של הציבור הישראלי. כתבות שמציגות סרטונים של בצל״ם, יחד עם פרשנויות של הארגון, כאילו היו דברי אלוהים חיים. כמעט כל מהדורת חדשות מסתיימת עם ״איש רוח״ שמבקש לקדם מכירות של ספר / הצגה / אלבום בעזרת השתלחות באוכלוסייה הדתית / ימנית / מזרחית / רוסית (תמחקו את המיותר). ולא זכור לי מכתב מהסוג הזה. כל עוד מאתגרים את המחשבה משמאל, אין מכתבי התנצלות ותירוצים אחרי (וודאי שלא לפני) פרסום הכתבות. הדבר בא לידי ביטוי גם מצד אילנה דיין, מגישת התכנית. באמת כל הכבוד לעובדה שהסכימו לשדר תחקיר שהוגש להם על מגש של כסף. רק שאלה אילנה. עכשיו כשאת חוגגת 600 תכניות, האם זכורה לך עוד כתבה שבה התנצלת כל כך הרבה על עצם התחקיר? האם את זוכרת עוד כתבה שבה הדגשת כל כך הרבה פעמים שלאור הממצאים לא הייתה לכם ברירה אלא לפרסם והתרפסת בחיוך מתחנף לנציג השמאל שישב מולך והודית בריש גלי שהיית צריכה לצנזר את התוכנית.
ג׳ורג׳ אורוול הגדיר פעם את חופש העיתונות כ״יכולת אמיתית לבקר כל דבר שהעיתונאי ימצא לנכון״. כשעיתונאי מתנצל על ביקורת ממוסמכת ומנומקת שהוא מציג, זה מעיד הרבה על מצבה של התקשורת. הפוסט המבהיל הזה צריך להטריד את כל מי שהדמוקרטיה היא נר לרגלו, כי הוא מעיד כאלף עדים על ההטייה שהתקשורת שלנו סובלת ממנה...
בשנים האחרונות, ארגון 'עד כאן' שתל מרגלים בארגוני שמאל הפועלים במסווה של זכויות אדם ביהודה ושומרון. ארגונים אלו מקבלים מימון מממשלות זרות וארגונים בין לאומיים כדי לספק מקרים פוליוודיים, לפיהם מדינת ישראל על חייליה ושוטריה, מפרים את זכויות האדם של ערבים ביהודה, שומרון וחבל עזה. מקרים פוליוודים הנם מקרים של פלסטין נוסח הוליווד או בוליווד. מדובר במקרים שבויימו על ידי פעילים אלו, התסריט נכתב במטרה להציג את המשתתף היהודי - ישראלי רע ככל האפשר ואת הערבי כמסכן שזכויותיו נפגעו באופן חמור. זוהי כתבה שלמה של "וואו" אנטי מוסרי, אנשי ימין הסתננו לתוך ארגוני שמאל ביו"ש ומזעזע לצפות במה שהצליחו לתפוס. גולת הכותרת - פעיל השמאל (AKA "פעיל זכויות האדם") ה"מוערך" עזרא נאווי מוסר ערבים, סוחרי קרקעות ש'העזו' לעשות עסקים עם יהודים. אגב, זה בדיוק מה שעשו אילנה דיין ומערכת "עובדה" לחבר מרעיהם בשמאל בשביל כמה טיפות רייטינג. אולי בשל כך יצא מכליו גדעון לוי בתגובתו באולפן.
בתחקיר שחומריו נמסרו מוכנים לעריכה לצוות ההפקה של עובדה, נראה מקרה חמור, בו פעילי שמאל המוכרים כפעילים בארגוני זכויות אדם שתולים במימון זר, מסגירים לרשות הערבית ביהודה ושומרון [רש"ע] מתוך ידיעה שדינו מוות לאחר עינויים, רק בגלל שרצה למכור נכסים ליהודים. ידוע, כי מי שמוכר נכסים ליהודים דינו מוות. הדבר ידוע גם לפעילי בארגון תעי"וש ובצלם - עזרא נאווי (אבו עזרא) ונסר נוואג'עה, איש השטח של בצלם בדרום הר חברון, ערבי תושב הכפר ח'ירבת סוסיא. ובכל זאת, פעילים אלו באופן מודע מסגירים את המוכרים לאנשי הרשות הערבית בידיעה שמדובר בגזר דין מוות לאחר עינויים כנגד המוכר. לפחות ארבעה ערבים חפים מפשע נרצחו ואחרים עונו בעינויים אכזרים על ידי כוחות הבטחון של הרשות הערבית [רש"ע] הפועלת ביו"ש בשיתוף פעולה של ארגון בצלם, תעאיוש ועזרא נאוי. הקרן החדשה מממנת את זה שוברים שתיקה שותפים לזה . שקט. דממה. זהבה לא צייצה. בוזי? ישן כמובן..

איכשהו, אחרי כל רפלקסי ההקאה שגרמה לי הכתבה הזו, כשאשכרה כבר חשבתי שיש כאן איזשהו משב רוח מרענן של כנות בתקשורת - המשפטים הסוגרים שלה דיברו על העוני "שם" ועל כך שצריך לעזור. במקום שתיסגר בכך שגם בשמאל צריכים לעשות חשבון נפש. טוב, נו, מה ואיך הם יעשו זאת כשאת נשמתם הם כבר מזמן מכרו לשטן?
אחד הדברים הכי חשובים בסיפור הזה, ואל תתנו לאף אחד להחליק את זה, הוא התגובה של בצלם. בעיצומן של חקירות השב"כ נגד נערי הגבעות בניסיון לפענח את דומא, התהלכו אנשי מועצת יש"ע ושברו את הראש איך מתמודדים עם זה שהעצורים הם בני ההתיישבות מבלי לשלוף את קלף עלילת הדם ועדויותיהם של השכנים שראו חמולה יריבה מציתה את הבית. אנשי תג מחיר לא קשורים למועצת יש"ע, הם לא עובדים שם, לא מקשיבים להם, יורקים ומצפצפים עליהם. הם אחדים מתוך 400,000 מתיישבים. ועדיין, אנשי מועצת יש"ע ומנהיגי ציבור נוספים לא עצמו עין.
והנה, עכשיו, באה התגובה של מי שמגדיר עצמו ארגון זכויות אדם שאחד מפעיליו המרכזיים הסגיר אנשים למוות בייסורים. הכל מצולם ומתועד, כמו ש'בצלם' אוהבים. נאסר נוואג'ה שראינו בכתבה הוא תחקירן השטח של 'בצלם' בדרום הר חברון. הוא לא איזה מתנדב זוטר, הוא פעיל מרכזי- נפגש עם משלחות מחו"ל, פרלמנטרים אירופאים, כותב מאמרים ב'הארץ'.
ב'בצלם' היו יכולים להגיד זו לא דרכנו, היו יכולים להגיד אנחנו בודקים. האמת שהייתי שותקת אם זו היתה התגובה. אבל הם בחרו להיתמם ולזרוק בוץ. אחרי שסיפרו לנו שנוואג'ה הוא מינימום חסיד אומות, וכמובן הכיבוש אשם, הגיעה הפנינה הזו, לא נגעתי: "פנייה אל הרשות המוסמכת איננה יכולה להיחשב בשום אופן כ"הסגרה". על מי אתם עובדים? כאילו אתם לא יודעים מה מתרחש במרתפי הביטחון המסכל אחרי שמסגירים אליהם מי שנחשד בבדל של שת"פ עם ישראל.
ריד מיי ליפס 'בצלם': פעיל מרכזי שלכם הסגיר, ביודעין, אנשים למוות בייסורים. אבל אתם לא נותנים לעובדה לבלבל אתכם, נותנים לו גב ומכשירים רצח. לא שאי פעם חשבתי שאתם ארגון שזכויות אדם חשובות לו, אבל נחמד שעכשיו גם כל שאר העולם נחשף לשקר שלכם. בסופו של יום, ארגוני הקרן שותפים לרצח בני אדם. איפה לעזאזל החטיבה היהודית בשב"כ?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה