מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 21 בינואר 2016

כשכריכי הבריאות בבתי הקפה אינם ראויים למאכל





לפני כשנתיים, כאשר סניפיה של רשת קופיקס החלו לצבור תאוצה ולקוחות החלו לעמוד אצלם בתור לאור היישום המעולה של הרשת את הנישה של אפשר למכור קפה ב-5 שקל ולשרוד בכבוד, היחצנוש רני רהב ניסה לפגוע במוניטין שצברו בקופיקס ו"להרנין" כנגדם. רני רהב, במסגרת פעולת יחצנות עלוב במסגרתו ייצג את הלקוח שלו - רשת רולדין המתחרה בקופיקס, ביצע תרגיל שיווקי נמוך, וטען שמוצריה של קופיקס אינם טריים ואינם איכותיים כשלמשל קופיקס משתמשים במרגרינה ולא בחמאה.
זה לא שבטעות רהב לקח מוצרים שנקנו עכשיו בסניפי הרשת למעבדה כדי להוכיח כמה שהמוצרים לא בריאים ומלאים חיידקים. לא - מה שהוא כן עשה זה לקחת כריכים שנקנו בזמן כזה או אחר בהיסטוריה של קופיקס, יכול להיות 5 דקות לפני השידור ויכול להיות יומיים לפני השידור, ופשוט למעוך אותם באופן וולגרי ולא מפתה מול המצלמה.




 משמע אם בר רפאלי  אוכלת כריך באופן מפתה, אנשים ירצו לאכול גם את הכריך והשם יהפוך למותג. אבל כשהיצור רני רהב לוקח את הכריך ומועך אותו בגועל, אנשים לא ייגעלו מהכריך, אלא מהפעולה של רני רהב. ממש ברגע שהוא אמר שזה לא המרגרינה אבל זה המרגרינה. הוא לא עשה זאת, חלילה, מאהבת מרדכי בכדי להגן על הציבור מפני נזק תברואתי אפשרי.
בתרגיל היחצני העלוב שלו, רני רהב ניסה להגן על רשת בית הקפה רולדין אותה הוא מייצג מפני סניף אחד של קופיקס שנפתח 3 שבועות לפני כן. יחד עם זאת, התרגיל המסריח שעשה רני'לה לקופיקס רק הועיל לרשת. הוא היה צריך לפרגן לרולדין לרגל יום הולדת 25 במקום להפוך את זה לתרגיל מסריח כנגד קופיקס, להגיש את מוצרי הדגל של רולדין ולהציג את הציפיות ל-25 השנים הבאות. במקום זאת, רולדין יצא במפגן פחד בשם הלקוח שלו והראה אותו באור עלוב. זה נקרא מפגן יחצנות לטובת האויב.
עם זאת, זה לא שלהבדיל מקופיקס, רולדין משתמשת בחלב עזים במקום חלב פרה בקפה או בעוגות החלביות. החלב הוא אותו החלב בשני המקרים וזה לא שבקופיקס מחייבים יותר עבור שימוש בחלב סויה. המרגרינה שמשתמשים בקופיקס היא אותה המרגרינה שמשתמשים ברולדין כי, מה לעשות, זה מה שמקובל בבתי הקפה בישראל. שני הרשתות משלמים עשרות אלפי שקלים עבור שכירת מקום לסניפי רשת בתי הקפה. ההוצאות הנם אותן התוצאות, רק שרשת קופיקס הוכיחה למתחרים שאפשר להיות רווחיים גם כשמוכרים את מוצרי הרשת , כולל קפה, כולל מאפה, ב-5 שקלים בלבד. עובדה שבשבועיים הראשונים בלבד לפתיחת הסניף הראשון, קופיקס מכרה לא פחות מ-40,000 כוסות קפה. זה הכנסה של 200,000 רק על הסעיף הזה. עם זאת, ידוע, כי רשת רולדין מעסיקה עובדים ערבים, אשר יצאו לבצע פיגועים.
לפיכך, מי שרוצה לשלם מחיר גבוה יותר, לא בהכרח בשביל איכות טובה יותר ואפילו עבור אותו המוצר, שיכנס לרולדין. עם זאת, כשפעולותיה מאפשרות פגיעה בחיי אדם, כאן רולדין מאבדת זכות קיום וזו הסיבה שלעולם לא אדרוך עוד בסניפי הרשת.
בתחקיר הבא של תכנית חסכון נדגמו הבקטיריות מכריכים המוצגים ככריכי בריאות מזינים, לכאורה, ב-11 רשתות בתי קפה שונות, כגון ארומה תל אביב, קפה ג'ו, קפה גרג, קופיקס ואפילו מקדונלדס (וגם קפה קפה, קפה פרש, קפה הלל, למרבה האירוניה רולדין, קפה נטו ולורד סנדוויץ'). כריכי בריאות הוצגו ככריכים המכילים ירקות בתוספת תוצרת "בריאה" של רכיבים מן החי, כגון סלמון, טונה, גבינה ואף ביצה. הקשר בין בריאות ומוצרים מן החי נתון למחלוקת. בתחקיר של תכנית חסכון בדקו שני דברים - האם הערך התזונתי/הקלורי נחשב לבריא ומהי ספירת החיידקים בכריך. הממצאים העלו שבחלק מהרשתות, כריכי הבריאות לא היו ראויים למאכל, מאחר והם הכילו חיידקים פתוגנים הפוגעים בבריאות וכמות אסורה של חיידקים נוספים המזיקים לבריאות.
הרעלות מזון, מעבר להיותן מבאסות נורא, גם הורגות אנשים. אחד הגורמים הנפוצים הם חיידקי אי.קולי (הידועים כקוליפורמים). חיידקים אלה מייצרים חומרים בשם קוליצינים בשביל להרוג אי.קולי יריבים (במלחמת כנופיות מיקרוביולוגית).בכריך הבריאות של ארומה תל אביב נספרו באופן כללי מעל למליון חיידקים לגרם, מתוכם 25,000 קוליפורמיים (פי 25 מהתקן המותר) ו-700 חיידקי E קולי צואתיים. בכריכים של קפה ג'ו נמצאו פי 30 ופי 100 חיידקים מהכמות המותרת. בכריך החביתה של קפה קפה, נמצאו פי 150 חיידקי קוליפורמיים מהמותר ו-500 חיידקים צואתיים. אין שום סיבה שחיידקים אלו יהיו נוכחים באוכל שאנחנו אוכלים. מדובר במזון מקולקל. אתם עלולים להתמודד עם חיידקים וזיהומים.
בכרירים שנרכשו מקפה הילל, קפה גרג ופרש נמצאו חיידקים רעים, אך מתחת לתקן באופן שבו עדיין מותר למאכל אדם. לא מומלץ לאכול את הכריך, אם אתם אוהבים את הבריאות שלכם. כריך אחד המכיל חביתה אף מכיל ערך קלורי של 2 סנדויץ' המכיל המבורגר של מקדונלדס.
מהממצאים עולה, כי למרבה הפלא, כמות החיידקים בכריך שנרכש מרשת מקדונלדס ,תקין, זאת בניגוד לממצאי מחקרים שנעשו בעבר ברשת העולמית ואף בניגוד להצהרות מקדונלדס. בנוסף, בדיקות המעבדה מראות שמוצרי קופיקס אינם כוללים חיידקים רעים כגון חיידקים צואתיים. לבדיקות התקינות של הכריכים הבריאים של רשתות קופיקס ומקדונלדס, מצטרפים תוצאות תקינות שלכריכים מרשתות שנקנו מקפה נטו, רולדין ולורד סנדוויץ'. אז הנה, בדיקות המעבדה הוכיחו שאפשר להניח את הכריכים של רולדין וקופיקס באותה הקטגוריה, להבדיל ממה שנטען. בדיקות המעבדה הוכיחו, שכריכים אלו ראויים למאכל אדם.






תחקיר מיוחד: באילו בתי קפה מוכרים כריכי בריאות שאינם ראויים למאכל?דירוג הכריכים המלא בתגובות ארומה בתל אביבקפה נטו Cafenetoרשת קופיקס - cofixMacDonaldsקפה ג'וCafe Cafeקפה גרג
Posted by ‎תכנית חיסכון‎ on Tuesday, January 19, 2016







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה