מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 6 בינואר 2016

בא לי סקס לוהט. רוצה לקיים איתי יחסי מין?




אתם יודעים מה הכי מדליק אותי? כשאני נמצאת עם גבר שאני ממש דלוקה עליו והעניינים קצת מתחממים ויש מתח מיני ואז הוא רוכן לעברי ושואל "אני יכול לנשק אותך?"
זה גורם לי לגרגר מרוב הנאה ולהנמס, כשבמקביל אני מתרפקת כמו חתולה בכל מני קולות הנאה וגרגורים. ולמה זה כל כך סקסי? כי הוא ביקש ממני הסכמה, הוא מכין אותי לעתיד לבוא ומוודא שגם אני בכיוון ומעוניינת בכך, מוודא שאני רוצה את הנשיקה. זה מראה שהוא מכבד אותי ושיש לו יכולת תקשורתית בסיסית כשמדובר במיניות.
יחד עם זאת, קבלת הסכמה זה לא רק דבר מדליק ומחרמן, אלא מדובר בדרישה בסיסית. מגע מיני ללא השגת הסכמה הנה תקיפה מינית לכל דבר ואפילו אונס. וזה העניין - אנשים חושבים בדרך כלל שתקיפה מינית קשורה לאלימות או מבוצע כאשר צד אחד יוזם את המגע המיני מגביל את חופש התנועה של הצד השני ומונע ממנו להתנגד. במציאות, זה יכול להתבצע באופן יותר מעודן, אשר מתרחש בין שני אנשים שמכירים אחד את השני ואפילו סומכים האחד על השני. הצד שכופה את הפעילות המינית על הצד השני עלול להשתמש שוב ושוב בלחץ נפשי כדי לקיים מגע מיני למרות שכבר המילה לא נאמרה ולמרות סרוב, אלכוהול, סמים, מניפולציות כדי לכפות את המגע המיני על הצד השני.
בעולם האמיתי, צד אחד עלול לכפות את עצמו על הצד השני כי זה "רומנטי" מבלי שקיבל לכך הסכמה כשהצד השני לא מעוניין בכך או עלול לכפות את עצמו על הצד השני בלי אזהרה. מקרים כאלו נפוצים ונראה שזה מקובל ולא נתפס כתקיפה מינית. זה ממש לא רומנטי. זה מרתיע, תוקפני, חודרני ונעשה באופן שכופה את עצמך על הצד השני. זה קצת אונס. אז בבקשה, אל תעשו את זה...
איך משיגים הסכמה? פשוט צריך להיות עם האצבע על הדופק ולבדוק מה קורה אצל הצד השני. לשאול אם היא נהנית, איך היא מרגישה, אם היא אוהבת את מה שאתה עושה לה? איך זה מרגיש לה? תשאל אם אתה יכול להמשיך? תבדוק גבולות ותשאל באיזה שלב היא הייתה רוצה לעצור ומה היא לא רוצה לעשות. תשאל אם נוח לה. תסתכל על התגובות שלה ואם אתה רואה שלא נוח לה ולא נעים לה, תעצור. תקשיב לשפת הגוף שלה ושמור על ערוצי תקשורת פתוחים. היא צריכה להרגיש שנעים לה ונוח לה ושטוב לה ושאתם משדרים על אותו גל.
הגוף האנושי הנו השער השקט לליבנו
ככה לא מבקשים הסכמה - אל תשב לה על המצפון. אז מה אם קיימתם יחסי מין בעבר? אל תלחץ עליה להמשיך. אז מה אם היא מחבבת אותך? אז מה אם היא אהבה את זה בפעם הקודמת? אז מה אם אתה חושב שהיא תאהב את מה שאתה רוצה לעשות לה?  אז מה אם היא לא בתולה וקיימה יחסי מין בעבר? היא לא חייבת להסכים בשבילך. היא לא חייבת לך סקס. יחסי מין זה לא דבר שחייבים. אז מה אם אתה פשוט כל כך חרמן עכשיו. מה הקשר? מי שעושה את זה הוא חרא של בנאדם והוא אפילו אנס פוטנציאלי. היא לא חייבת לך יחסי מין גם אם היא נהנתה עד עכשיו, יצאתם ובזבזת עליה מלא כסף, אם אתם עכשיו ערומים שניכם, אם כבר הזדיינתם בעבר, היא הייתה איתך בעבר וכו'. מגיע לה את הזכות לסרב. תן לה הזדמנות לסרב. או להסכים. אסור בשום פנים ואופן ללחוץ על בנאדם עד שיסכים. זה לא הסכמה.
אז איך יודעים אם היא מסכימה או מסרבת? שים לב לתגובות שלה כשאתה שואל אותה - היא נראית מתענגת? היא מבקשת ממך להמשיך? כשהיא אומרת שהיא נהנית, כשהיא מבקשת במפורש שלא תעשו דברים מסויימים ומציינת שיש דברים שהיא מאוד אוהבת ורוצה לעשות, כשהיא מסכימה שתמשיך.
כל תשוקה של גופך הנה קדושה
מדובר בהסכמה ברורה וחד משמעית להמשיך. ההסכמה כוללת תשוקה לכך. אין ספק שמדובר בהסכמה. אני רוצה כזאת הסכמה! אין ספק שמדובר בהסכמה, באופן חד משמעי. יחד עם זאת, הסכמה זה עניין זמני ועלול להשתנות. לכן, אתה חייב לבדוק מדי פעם מה מצבה, לבחון את הבעת הפנים שלה, את שפת הגוף שלה ואפילו לשאול אותה אם היא רוצה להמשיך.
אם היא לא אומרת לא, זה לא אומר שהיא מסכימה להמשיך עם הפעילות המינית. שים לב איזה תגובות מעידות על כך שהיא כבר לא מסכימה, שהיא מתנגדת, מסרבת להמשיך ולא בעניין, דבר שמחייב אותך לעצור ולקחת צעד אחורה, להפסיק עם הפעילות המינית - כשהיא אומרת שהיא לא אוהבת את זה, כשהיא מבקשת שתפסיק, אומרת שהיא לא יכולה להמשיך ולא מסוגלת או מוכנה לכך, כשהיא מבקשת להאט את הקצב, כשהיא אומרת שהיא כבר לא בקטע, כשהיא מבקשת שתפסיק, כשהיא מסכימה ונכנעת ללחץ שלך להמשיך ולא בגלל שהיא רוצה להמשיך, כשהיא בוכה ועוד. יכול להיות שלא נוח לה לסרב לך, שהיא לא יודעת איך לסרב לך או שהיא מרגישה אשמה אחרי שלחצת עליה והפעלת רגשות אשם כאילו היא חייבת לך סקס [וזה לא נעים... אתה באמת נהנה כשעושים סקס רק בגלל שהיא מרגישה שהיא חייבת לך טובה? סקס זה לא דבר שחייבים].
לכן, קבלת ההסכמה באופן מילולי היא כל כך חשובה וחיונית להמשך הפעילות המינית. אבל, אם היא שקטה ולא נראית משתפת פעולה או מאושרת עם המצב, תעזור לה להתחמק ממצב לא נעים בו היא נמצאת ושאל אותה מה שלומה, איך היא מרגישה והאם הכל בסדר. תתאמן בקבלת הסכמה לקיים איתה יחסי מין או כל פעילות מינית אחרת.
ישנם שלושה מצבים בהם לא יכולה להיות הסכמה לפעילות מינית מצידה, גם אם המילה כן יצאה ממנה:
כשהיא שיכורה - לפעמים אנשים שותים אלכוהול וזה בסדר גמור, גם אם זה קורה במהלך פעילות מינית. אבל, אם היא שיכורה מכדי לנהוג, היא שיכורה מספיק כדי שאתה תבין שעכשיו זה לא הזמן לשכב איתה ובטח שזה לא הזמן לשאול אם היא מסכימה לקיים איתך יחסי מין או לבצע כל פעילות מינית אחרת. אם המלים שלה נבלעות ומתבלבלות, הגוף שלה מתנדנד ולא יכולה לתקשר כמו שצריך ואפילו מקיאה, זה בדיוק הזמן לדאוג לה ולא לנסות לסחוט ממנה סקס כשהיא לא נמצאת במצב בו היא יכולה לסרב. מדובר אפילו בתקיפה מינית. אם תעזור לה במקום לסחוט ממנה סקס, אתה תעשה את הדבר הנכון - עזור לה להגיע הבייתה, תן לה להניח את הראש על כרית ולהעביר את השפעת האלכוהול בשינה בלי שניצלת את מצבה. ומה אם שני הצדדים שיכורים? אז זהו, שסקס דורש פעילות אקטיבית של שני הצדדים. זה לא פעילות שצד אחד עושה לצד השני שלא כל כך מגיב. פעילות מינית אם מישהו שנמצא תחת השפעת אלכוהול או סמים זה בניגוד לחוק ולכך יש השפעות חמורות הן על הצד המותקף והן על הצד התוקף. אפשר ללכת לכלא על זה.
פעילות מינית עם קטין, מישהו שנמצא תחת גיל ההסכמה נחשב לאונס, בטח כשמבוגר מקיים פעילות מינית עם קטין. מדובר בשני אנשים שנמצאים בשלבים שונים בהתפתחותם האישית ובשלב בו הם נמצאים בחיים. הם מעוניינים בדברים שונים ולכן, קשר כזה מעלה סימני שאלה ועלול אף להחשב כאונס וכניצול.
אי אפשר לקיים יחסי מין עם מישהו שיש לך סמכות עליו. מדובר בניצול סמכות. מדובר באנשים כמו מטפלים של, רופאים, אנשים מפורסמים ונערצים ואפילו בוס או מורה ומאמן. כשצד אחד מעריץ את הצד השני בגלל הסמכות שיש לו עליו, זה פוגם ביכולתו של הצד המעריץ לתת הסכמה לפעילות מינית למושא ההערצה לאור ההשפעה והסמכות שיש לאדם הנערץ על המעריץ, מאחר והם סומכים עליו, בוטחים בו ומעריצים אותו. מדובר בדמות סמכותית שלא אמורה לפגוע באדם עליו יש לאדם בעל הסמכות השפעה. זה נראה כאילו מדובר ביחסי מין בהסכמה כשלמעשה, מדובר בניצול של סמכות.
קבלת הסכמה לפעילות מינית היא תקשורת בסיסית, כאשר רוב המתבגרים בכלל לא יודעים מהי הסכמה. יש לנו את היכולת לשנות את המצב בכך שנפעל בעצמנו כדי לוודא שהצד השני אכן מסכים לסקס או לפעילות מינית אחרת. מדובר בתרבות ההסכמה, בניגוד לתרבות האונס. כשאני מסכימה לפעילות מינית ואפילו לסקס, זה אומר שאני מעוניינת בכך, שאני מוכנה לכך ושאני רוצה לעשות את הפעילות המינית איתך, בניגוד לאפשרות השניה. רוצה לשאול אותי אם אני מסכימה?









2 תגובות:

  1. במציאות יש סדרי עדיפויות ומערכת ציפיות בין בני אדם במסגרת יחסי גומלין ביניהם. מה שבעינייך נתפס כאונס (לא תמיד, ומיד אבהיר) בעיני אחרת נתפס כנקיטת יוזמה. הרי ברור שאינוס יש בכל סיטואציה של יחסי גומלין בין בני אדם במידה כזו או אחרת. ״אין 0״. הסכמה היא פשרה במהותה, ולכן יש כאן ויתור שיש לתנועה הפמיניסטית אינטרס להכליל ציור שלו כסימטרי על כלל יחסי הגומלין. אין שום מחקר שמראה שהויתור הוא סימטרי לחלוטין, לכן אני מרשה לעצמי להניח שהוא לא. אם נתייחס לסיטואציה רומנטית כדוגמה, אז המקרה שאליו את מכוונת הוא שיש ויתור טוטאלי שלו על כל רצון להתיימר להחליט על משהו בסיטואציה, וכמובן התחייבות לאמץ תפקידים נוספים שהמשותף ביניהם לצורך העניין הוא התחייבות שלו להיות אמון על החוויה החיובית שלה מהסיטואציה.
    במציאות, מקרה כזה שמתאר ויתור טוטאלי לא סביר יותר ממקרה שבו הנ״ל מחליפים תפקידים, מקרה כזה את מכנה ״אונס״, אבל ה״אנס״ הזה נתפס גם כעוצמתי שנוקט יוזמה. מה שבעינייך נתפס כחמור שקופץ בראש (ולכן הוא לא רצוי וניתן לתארו כאנס), בעיני אחרת עשוי להתפס כחלוץ לפני המחנה.

    בנימה הומוריסטית אסכם: גם אתן לרגע לא מאמינות שתבחרו את הזכר תיטא מלא הסופרלטיבים שלכן מעל זכר האלפא האלים שרובץ בחלומותיכן הרטובים ביותר.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא שמעתי את סטיב ארקל מתלונן שהוא בודד
      גם לא את סטיב ג'ובס או ביל גייטס
      כולם חנונים לא אלימים ויורמים שנשים נופלות לרגליהם שדודות

      מחק