מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 6 בינואר 2016

זכרונותיו של מרטין אינדיק מהלוויתו של יצחק רבין







מרטין אינדיק שימש  בעבר שגריר ארה"ב בישראל ומתווך בשיחות השלום. בנוסף, אינדיק משמש מאז 2006 חבר בדירקטוריון הקרן האנטישמית לישראל חדשה. כמו כן, הוא מכהן כסגן נשיא וחבר דירקטוריון מכון ברוקינגס. בעיתון הטיימס הופיע הסקופ בקנה מידה עולמי, מרטין אינדיק האיש שייצג את ג'ון קרי במשא ומתן בין ישראל וה"פלסטינים" קיבל שלמונים ממדינת קטאר על סך 14.8 מיליון דולר. ככה מוכרים יהודים שמאלנים את מדינתם.
לאינדיק היהודי האוטואנטישמי יש בעיה - נתניהו הוא הבעיה של מרטין אינדיק ודומיו בשמאל האמריקני והישראלי. מדובר בגורמים המבקשים לפרק את ישראל מזהותה הישראלית - יהודית ולהקים ח'ליפות אסלאמית בארץ ישראל. הם מכנים זאת "מדינה פלסטינית". לא חמאס ולא דאעש ושאר החולות הרעות המקיפים אותנו.  לכן, הם פועלים במיטב כוחם וכספם במטרה לנטרל אותו. הם הגדילו את יהבם בבחירות האחרונות שנערכו ב-2015. כעת, אינדיק מנסה שוב לפגוע בשמו של נתניהו ולנטרל אותו. בסרט על נתניהו ששודר בליל ה-5 לינואר 2016 ב-PBS, מצהיר מרטין אינדיק שנתניהו אמר לו במהלך ההלוויה של רבין שהוא מאוכזב מכך שרבין נרצח והפך לגיבור לאומי. זה מדהים, אך כך מצהיר מרטין אינדיק:
"נתניהו ישב לידי כשהייתי שגריר בישראל בזמן הלוויתו של רבין... אני זוכר את נתניהו אומר לי: "תראה, תראה את זה. הוא גיבור עכשיו, אך אם הוא לא היה נרצח הייתי מביס אותו בבחירות ואז הוא היה יורד לספרי ההיסטוריה כפוליטיקאי כושל... אני חושב שאפילו ברגע הזה של תמיכה אדירה, רגע טראגי של תמיכה ברבין, נתניהו חשב, טוב, באופן פוליטי הוא היה על החבלים בזמן שנרצח."
שמאלני כמותו חיכה לא פחות מ-20 שנה בהם כיהן נתניהו כראש ממשלת ישראל במספר קדנציות כדי לדווח על דבריו של נתניהו. כבר זה נשמע לא אמין. ממשלת ארצות הברית פעלה רבות כדי למנוע את בחירתו פעם נוספת של נתניהו לראשות ממשלת ישראל באמצעות העברת מימונים לארגונים אנטישראלים, אנטיציונים ואוטואנטישמיים שפעלו למען מפלגות השמאל ההזויות וכנגד מפלגות המרכז והימין, תוך התמקדות בליכוד, כמו ה-V15 והקרן האנטישמית לישראל חדשה. שיאה של פעילות זו הייתה לקראת הבחירות במרץ 2015, כאשר מימון אדיר הועבר גם לאנשי תקשורת בישראל ולערוצי תקשורת כדי שיעבירו את המסר והדעה של בעל המאה. עוד לפני שנמצאה ההוכחה שנתניהו ואינדיק לא ישבו יחד בהלוויתו של רבין, מלשכתו של נתניהו יצאה הכחשה גורפת שהדברים אכן נאמרו ושהאירוע בכלל קרה.
נתניהו בהלווית רבין. איפה אינדיק?
בהמשך, תיעוד מצלמות הטלויזיה מההלוויה חיזק את חוסר אמינותו של אינדיק. צילומים מהלוויתו של רבין מעידים, כי מרטין אינדיק לא ממש ישב ליד נתניהו בהלוויה של רבין. מצד אחד ישב משה קצב ומעבר לו, מרטין שלאף. אינדיק אפילו לא נמצא בפריים. אבל עדיין, מרטין אינדיק מנסה ליצור נרטיב כנגד נתניהו באופן שיעורר כנגדו אנטגוניזם מצד הישראלים. בעולם של השמאל הפוסט מודרניסטי עובדות הן סרח עודף. להאמין שיצא משהו חיובי ממשה קצב ומרטין שלאף? ועדיין, השמאל מצדיק את נקמתו של איש ממשל אמריקני במדינת ישראל רק בגלל שלא קיבל את העמדה הישראלית, הרוצה להמשיך בדרך הציונות, ולא להתקפל בפני אלימות ולחצים בינלאומיים. עם הערבים אפשר להתמודד בשיטת המקל והגזר. אך השמאל האוטואנטישמי הנו אוייב מר ומסוכן. למי שלא יודע איך נראה אינדיק, למעלה תמונתו עם יהודי אוטונטישמי נוסף, חבר בממשל האמריקני, ג'ון קרי.
במיילים חסויים ששלח מרטין להילארי קלינטון ונחשפו לציבור, ניתן ללמוד על האיש רבות. בספטמבר 2010 הגיע מרטין אינדיק לביקור בזק בישראל וברשות הפלשתינית. אינדיק לא חסך שבטו מישראל במסגרת המיילים. כרבים מעמיתיו לשמאל היהודי-אמריקני והישראלי, הוא סבור שישראל אשמה בכישלון המשא ומתן עם הפלשתינים. לאחר הביקור שלח אינדיק במייל דיווח למזכירת המדינה הילארי קלינטון. המייל הזה, יחד עם עוד אלפי תכתובות, נחשף לציבור בהוראת בית המשפט האמריקני. המייל עסק מעט במציאות הישראלית, לא משהו שאי אפשר לקרוא בעיתונים הישראלים וכן, הוא מעיד על הגישה האמריקנית בבואה לעסוק בסכסוך בן מאה שנים בין ישראלים לפלשתינים, תוך יצירת אסוציאציה לסכסוך בן 1,400 שנה בין יהודים למוסלמים. בדבריו, הזכיר אינדיק את דן מרידור וציפי לבני - הוא למד מהם על המצב. גם מיובל דיסקין (כמו תומס פרידמן השואב תובנותיו על המצב הישראלי מנחום ברנע). הלך זרזיר אצל עורב.
מכל מקום, שני דברים ברורים: האחד - במידה ורבין לא היה נרצח, סביר שנתניהו היה מנצח את רבין בבחירות. את הניצחון ב-92', השמאל השיג במרמה כשסיפר לעולים הציונים מרוסיה את האידאולוגיה הציונית אותה הם רצו לשמוע. עם זאת, השמאל פעל בניגוד לאידאולוגיה הציונית בהסכם אוסלו. ההפסד של הליכוד ב-92' היה גם הפסד של הימין. עשרות אלפי קולות הלכו לאיבוד בשל פיצול במחנה: מפלגת התחייה, מפלגתו של משה לוינגר ועוד. באותה תקופה שישראלים היו מתפוצצים ונחתכים לגזרים באין ספור פיגועים היה ברור שמפלגת העבודה ובראשה יצחק רבין יובסו בבחירות. חוסר התמיכה במפלגת העבודה ובראשה היה כל כך רחב שלמרות הרצח הם הפסידו. ב-96', מאורעות הדמים של ארבע שנות אוסלו עד אז, היו מספיקים כדי לאחד את המחנה ולהוסיף לו את מאוכזבי ממשלת רבין והשמאל הישראלי.
מצאתי את הפנדה
ממצבנוסף, רצח רבין קיבע את מורשתו של רמטכ"ל ששת הימים ומפקד מלחמת העצמאות, עם תוספת אחת מיותרת המוגדרת כמיתוס שקרי שעוגנה על ידי מי שמתיימרים להיות יורשיו - החתירה להקמת מדינה ערבית בארץ ישראל, בהרי יהודה ושומרון ובחבל עזה. בניגוד לרבים מדובריו כיום, רבין היה אדם ישר. לא מן הנמנע שהיה חוזר בו מההרפתקה המדינית המסוכנת שנקלע לתוכה. בכל מקרה, הקווים האדומים של רבין, כפי שנוסחו בנאומו האחרון, לפני שנרצח, נמצאים כיום בלב הימין הישראלי, בעוד שחסידיו הרחיקו למחוזות ההפקרות המדינית, זאת ששליחים כמרטין אינדיק מבקשים להפיל אותנו לתוכם. אינדיק אינו אמין. בכל מקרה, אלה המאשימים את יריביהם ב"הסתה", הם האחראים להסתה גדולה יותר בפרסום הדברים האלה.
מרטין אינדיק מתוסכל. הוא וחבריו היהודים הליברלים בארצות הברית לא מבינים איך הימין ממשיך להוביל את מדינת ישראל למרות כל ההשקעה ההסברתית והכספית, שלו ושל חבריו. אז אני מודיע להם חגיגית- חבל על הכסף. לשמאל הישראלי אין סיכוי לחזור לשלטון בעתיד הנראה לעין. על היהודים אפשר לעבוד רק פעם אחת. השמאל יוכל להמשיך לנהל את התקשורת, אך מה לעשות, היהודים החכמים כבר מזמן הבינו את מי משרתת התקשורת. אני כבר מחכה ליום שיחליפו את הפלייליסט של רשת ב' והציבור יגלה שגם בימין יש מומחים. אני בטוחה שזה יקרה הרבה לפני שהשמאל יחזור לשלטון.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה