מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 9 בספטמבר 2015

ראובן ריבלין הנשיא העשירי של ישראל, בן 76 היום








היום, לפני 76 שנה (בתאריך 09.09.1939) נולד הנשיא העשירי של מדינת ישראל ראובן (רובי) ריבלין: מזל טוב ליום הולדתו של כבוד הנשיא המכהן. מאחלת לעם ישראל שעד ראש השנה הקרב ובא עלינו לטובה, אתה תודח מתפקידך. אסתפק בכל תאריך קרוב אחר, כל עוד תודח בטרם תסב נזק תדמיתי עצום נוסף לעם ישראל, למדינת ישראל ולעם היהודי.
מתחילת כהונתו כנשיא, יצא המרצע מן השק וריבלין המשיך את המדיניות האוטו אנטישמית של קודמו בתפקיד, הנשיא שמעון פרס, אם כי הוא קיצץ לעצמו את התקציב באיזה 50% לעומת קודמו. בעקבות כך, בדצמבר 2014 בחר העיתון הבריטי הגארדיאן, שנוקט לרוב בקו ביקורתי כלפי ישראל, בנשיא ריבלין כאחד מגיבורי השנה של שנת 2014, משום ש"הפך למצפון הלאומי". אני בספק אם העורך ידע שהוא עולה למדינת ישראל פחות כסף לעומת שמעון פרס. יחד עם זאת, ריבלין אינו פחות מושחת מפרס, קודמו, כאשר היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, סגר לא פחות משבעה תיקי חקירה מסיבות פוליטיות. תיקים אלו נפתחו בכדי להשיג ראיות בנוגע לשחיתות שביצע רובי ריבלין - גיוס תרומות, מימון אירועים פרטיים על ידי אפל הנדיב בבקשיש, מתן שוחד וקבלתו, הפרת אמונים בעת היותו משמש בתפקיד ציבורי, שחבוש חקירת משטרה כנגד חבריו בעקבות מקרי שחיתות ועוד.







בית כנסת עולה באש בישראל בפעם השניה באותו היום. לא גינוי מטעם ריבלין




דוגמא נוספת לכך שריבלין אינו ראוי לכהן בתפקיד נשיאה של מדינת ישראל, מדינה יהודית ודמוקרטית, הנה התנהגותו והצהרותיו לאחר הצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא. בעקבות ההצתה, פרסם ריבלין הודעת גינוי, התבטא בתקיפות נגד האירוע ואמר כי "בני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש" עוד בטרם נפתחה חקירת משטרה בנושא. כשהתברר שהצתת הבית על יושביו התרחש בעקבות סכסוכי חמולות, ריבלין לא חזר בו מדבריו. בעקבות כך, הדבר הוביל ועדיין מוביל לביקורת ציבורית חריפה על התבטאויותיו של הנשיא וכן, בוטלו ביקורים שלו מאחר ולו ראו בו כאורח רצוי. 
בנוסף, הנשיא ריבלין מסר לבני משפחתה של התינוקת אדל ביטון, כי הוא אינו מבקר ילדים יהודים שנרצחו על ידי מחבלים ערבים במטרה למנוע פגיעה ברגשותיהם של הערבים. הוא גם לא פרסם הודעת גינוי. אבל, הנשיא ריבלין תומך בארגון השתולים שוברים שתיקה.
תקציר מעללי רבילין:19.10.14 - ריבלין: "החברה הישראלית חולה"; 
25.11.14 - ריבלין נגד חוק הלאום: "יש לשאול מה הטעם בחקיקת חוק "ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי"; 
5.1.15 - ריבלין נגד הקפאת הכספים לפלסטינים; 
10.6.15 - ריבלין מעניק את אות הנשיא לפעילה שהתבטאה בעד תנועת החרם על ישראל; 
27.6.15 - ריבלין לאמו של דני גונן ז"ל: למה דני הסתובב בלי נשק?; 
31.7.15 - ריבלין: "בני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש"; 
6.8.15 - אביו של נתנאל עראמי שנרצח בפיגוע הסנפלינג: ''הנשיא איים עלינו ולא נתן לנו לדבר''; 
7.8.15 - ריבלין: כולנו אשמים במצעד הגאווה ותג מחיר; 

26.8.15 - ריבלין: מסכים לדבר עם החמאס; 
בנוסף, הנשיא ריבלין מסר לבני משפחתה של התינוקת אדל ביטון, כי הוא אינו מבקר ילדים יהודים שנרצחו על ידי מחבלים ערבים במטרה למנוע פגיעה ברגשותיהם של הערבים. הוא גם לא פרסם הודעת גינוי. במעשיו אלו, עוד בטרם כיבד ריבלין בנוכחותו את הכנס של שוברים שתיקה,  הנשיא גורם נזקלישראל.
תפקיד הנשיא הנו תפקיד שאמור להיות בהחלט תפקיד ייצוגי שאינו פוליטיי.עם זאת, עוד קודמו של ריבלין בתפקיד, פרס כאמור, יצק בו תכנים פוליטיים מובהקים. מדובר באיש הנפגע שאומרים עליו שמעשיו פוליטיים, אך הוא בוחר פעם אחר פעם לנקוט עמדה פוליטית, הן במעשה והן באמירה.
ריבלין בוחר להתעלות על קודמיו ולהיות הכי פוליטי שאפשר, בכסות של עשייה ציבורית למען ובשביל הכלל. הן מוסד הנשיאות והן האיש מעולם לא נבחרו על ידי הציבור ובכך נוצרת אשליה א-פוליטית. אשליה זו הנה מקור עוצמתו. המוסד הנשיאותי הנו מיותר לחלוטין שעולה למשלם המיסים עשרות מליוני שקלים בשנה כדי לתחזק אותו וכן, עולה למדינת ישראל ביוקר בגין נזק תדמיתי שנושאי התפקיד מבצע לנו בשנים האחרונות.
ריבלין נואש לחיבוק ציבורי ותצומי, ויהי מה, ועל חשבון ראש הממשלה. וכדאי שאנחנו כציבור נתבגר ונפנים : בישראל הכל פוליטי ! ובעל תפקיד הטוען שהוא אינו פוליטי, עליו מוטלת חובת ההוכחה להוכיח זאת, הן באמירה והן במעשה. ריבלין האיש כשל במשימה זו ולכן יש להדיחו מתפקידו.











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה