מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 7 בספטמבר 2015

משהו קטן על תבונה ורגישות של סתיו שפיר







כולם מדברים על שלום. אף אחד לא מדבר עם זאחלקה. כך הוא טוען. ח"כ זחאלקה (בל"ד) עושה מסתיו שפיר סלט קצוץ, קורע לחתיכות את מפלגת העבודה ומאשים אותם בסוציאליזם, גזענות והתנשאות. וכיצד מגיב השמאל במליאה? בשתיקה גזענית... כנראה משום שהמאשים לא יהודי "ימיני קיצוני" (על מה לדעתכם שלי יחימוביץ מחייכת לה שם ברקע?).
חילופי מהלומות הללו בין האופוזיציה לעצמה התרחשה במהלך דיון במליאת הכנסת על מתווה הגז לקראת ההצבעה הצפויה בהמשך. הפעם, הערבים יצאו כנגד השמאל. חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת ניצל את המעמד ותקף את חברת סיעת המחנה הציוני סתיו שפיר "הגדילה לעשות אשת הצדק החברתי, סתיו שפיר, שמעולם לא דיברה איתי מילה, אפילו לא אומרת לי שלום. אני שקוף בשבילה. הערבים לא קיימים".
"גזענית", הטיח זחאלקה בשפיר, "גזענית של שתיקה, של ההתעלמות. יש גזענות כזאת. מאז שאת בכנסת מילה לאה אמרתי לי, אפילו שלום. אני בכל כוחי מנסה להגיד לך שלום ואת לא עונה". הוא הטיח בה "את גזענית. קיצונית. אפילו שלום לא אמרת לי מעולם. כאילו אני אוויר. את גזענית. היא תטיף לנו מוסר. מפלגת העבודה היא האבא והאימא של הגזענות. לקחתם לנו את הארץ ואת האדמה. תתביישו לכם. הרבה יותר גרועים מהימין. הם לפחות אומרים לנו שלום. תחזירו לנו את העבודה שלקחתם לנו", הטיח בה זחאלקה.  והוא ממשיך "אתם משתינים עלינו מלמעלה. מי פגע בנו יותר - הליכוד או העבודה? מפלגת העבודה כמובן. הליכוד בנה התנחלויות ליד יישובים ערבים. העבודה בנו קיבוצים על חורבות היישובים שלנו. משתינים עלינו למעלה בשם שמירה כל ערכים. סתיו שפיר רוצה להטיף לי מוסר. עשתה חצי הפגנה על צדק חברתי והיא רוצה להטיף לי מוסר. תתביישי לך".
יותר מהעניין הרכילותי של השלום במסדרון וההתנשאות הידועה של השמאל, מעניינות הפנינים והאמיתות שנפלטות לחברי הכנסת הערבים מעת לעת כשהם בהתקף זעם. על המוקד הפעם - השמאל הישראלי בכלל ומפלגת העבודה בפרט וחוטפים מנה של מציאות ללא כל הכנה מוקדמת.
נאום התוכחה של זחאלקה לסתיו שפיר היה שיא חדש בפשיטת הרגל של השמאל הישראלי. מתברר שדווקא אותם אנשים שמטיפים לשלום, לא כל כך עושים את זה בחיים הפרטיים שלהם, לעומת אלו שמואשמים בסרבנות לשלום, אך מברכים לשלום כל אחד. מפלגת העבודה משתעשעת ברעיון שאפשר לעשות שלום על ידי חלוקת הארץ. בא זאחלקה ונתן לה סטירת לחי מצלצלת והעמיד אותה במקומה. הלו. אומר זאחלקה למפלגת העבודה. לנו אין חשבון עם הליכוד לנו יש חשבון עם מפלגת העבודה ועם השמאל. בארבעים ושמונה מי שגירש את הערבים מביתם היה השמאל ומפלגת העבודה - לא הימין. בששים ושבע מי שהביס את הערבים היה השמאל ומפלגת העבודה - לא הימין. אחרי ששים ושבע מי שבנה את כל ההתנחליות היה השמאל ומפלגת העבודה - לא הימין. אז נא להירגע. זה שהשמאל מנסה היום למכור את הגדה לפלסטינים כדי להכשיר את השליטה היהודית בגבולות הקו הירוק זה יפה מאוד. אבל פלסטין היא לא למכירה. ולא עומדת למכירה אנחנו אומר זאחלקה לא מוכנים לקבל את הגדה בתמורה לויתור על פלסטין שבגבולות הירוק. לא לא אנחנו לא סוחרים באדמות המולדת. אנחנו רוצים שכל היהודים יחזרן לאירופה. אם אירופה טובה לערבים היא יכולה להיות טובה גם ליהודים. יוצא אפוא שכל המלחמות ההלשנות החרמות וזיבולי השכל של השמאל על השלום. הם לא יותר מזיבולי שכל. המאבק הוא בכלל לא על הגדה והמלחמה היא לא במתנחלים. המלחמה היא בעשירי היהודים שמתגוררים ביפו בכפר שמריהו בהרצליה. ואם שלום עכשיו חושבים או מאמינים שהערבים יסתפקו בגדה וישכחו מחיפה יפו ועכו אז הוא טועה.
מעבר לצביעות שנחשפה במלוא כיעורה, אמר זחאלקה אתמול משהו מאוד פשוט: אני לא משתגע על אף אחד מהיהודים, אבל אם יש מישהו שאיתו אהיה מוכן להגיע להבנה כיצד חיים ביחד בארץ הזו, זה עם הימין. כי מי שמתכחש למי שהוא, לעולם אי אפשר יהיה לסמוך עליו.
הנה אמת אחת שיצאה לאור, בשביל יתר הפנינים שווה לצפות עד הסוף: ״מי פגע בנו יותר הליכוד או מפלגת העבודה? מפלגת העבודה כמובן! הליכוד בנה התנחלויות ליד הישובים הערבים, אתם בניתם את הקיבוצים שלכם, את הסוציאליזם שלכם, על החורבות של הקרקעות שלנו ובאים מדברים בשם צדק חברתי״. ואכן "הימין הקיצוני לפחות בני אדם. אומרים לך שלום, מחייכים לך, אפילו אנשי מפלגת ישראל ביתנו מחייכים לנו, אבל מפלגת העבודה הם האבא והאמא של הגזענות, אתם המצאתם את הגזענות", הוסיף זחאלקה. לדבריו, "מי שלקח לנו את הארץ, מי שגירש אותנו, לא היו אלה שאומרים 'מוות לערבים', אלא אלו שאמרו לנו 'הבאנו שלום עליכם', בושה וחרפה" זחאלקה הוסיף וטען "מי פגע בנו יותר? הליכוד או מפלגת העבודה? הליכוד בנה את ההתנחלויות ליד היישובים ערביים, אתם בניתם את הקיבוצים שלכם, את הסוציאליזם שלכם, על החורבות של האדמות שלנו".





פוסטר חמוד של הסרט הטוב של השנה בפסטיבל הכנסת. מציאות עצובה. זאחאלקה מסביר לשמאל את האמת, אבל הם כל כל משיחיים שהם פשוט לא מסוגלים להביט במציאות. עומד חבר כנסת ערבי וצועק עליכם - שעבורם אין הבדל בין ה״כיבוש״ של 48 לזה של 67, הכל גזענות ואפרטהייד, אין הבדל בין מתנחלי אלון מורה למתנחלי תל-אביב - עבורם כולנו יהודים, ציונים וגזענים. מתי כבר תתעוררו מהזיות השלום. האם זה אומר ששפירוש היא עכשיו אחת מקורבנות השלום?
טענותיו של זאחלקה מחוזקים על ידי אימרות של ח"כ איימן עודה שנאמרו בעבר במהלך כנס של שלום עכשיו: "אנחנו נמצאים פה אחרי הנכבה, כפר קאסם ואוקטובר 2000, שאת כולם ביצע השמאל הישראלי. נכון שחלק קטן מהימין קורא מוות לערבים, אבל השמאל עשה לנו את המוות". שלי יחימוביץ' הסכימה איתו שמחנה השמאל הנו גזעני ולכן מגיב בהתאם בהצהרות נציגיו ובמעשיו.
בשביל השמאל, המיוצג על ידי סתיו שפיר, הוא אוויר, לא אומרים לו אפילו שלום. לפחות ישראל ביתנו מהנהנים לכיוונו. אבל עבור סתיו שפיר ושות', זחלקה וחבריו לא קיימים. היה זה נאום מלא בנרטיב הערבו-קולוניאליסטי שבשארה דיבר עליו, נאום ברור ונוקב, חף מכל טאקיה, אבל אולי זה קשור לעובדה שזחאלקה אינו מוסלמי דתי. זהו נאום הקוזאק הנגזל, ה"גזענות של שתיקה" לג'מאל זחאלקה, שדה פקטו מתוודה כי כל הסכסוך הזה אינו על גבולות 67', אלא על גבולות 48'. על קיומה של המדינה היהודית, הכופרת באידיאל האיסלאמי, לאסלם את העולם.
סוף סוף מפלגת השמאל הקיצוני, מפלגת העבודה, מקבלת נוק אאוט מחבריהם הערבים. הערבים אומרים להם היום בפרצוף שמפלגת העבודה הם האבא של הגזענים והגזלנים. הערבים אומרים להם אתם גזלתם לנו את האדמות. לפחות 75 קיבוצים יושבים על 75 כפרים ערביים שהשמאלנים החריבו להם ב48, לעוד הרבה קרקעות מ48. כך שהחלום של השמאלנים שלערבים יש הבדל בין קווי 48 ל67 מתנפץ להם בפרצוף. לערבים יש רק קו אחד כל ארץ ישראל שייכת להם והיהודים מקומם בים. איך אמר אז המנטור שלהם, עזמי בשארה, פעם? "אין דבר כזה 'פלסטינים', זהו שקר קולוניאליסטי להשתלט על ישראל". והם, כמובן, לא מוותרים, הם מצווים. המטרה מקדשת את האמצעים!
אז קפוץ לנו זאחלקה! מה קרה נזכרת שסתיו שפיר "לא אומרת לך שלום במסדרון"? כי היא דרשה לדעת למה 900 מליון ש"ח מועבר למגזר הערבי במחטף? פתאום אתה החבר הכי טוב של הליכוד? מה קרה? מה הבטחתם לביבי תמורת הסכום הזה? אתה יכול לקפוץ ולצעוק גזענות עד מחר - אל תסיט את הדיון! אנחנו דורשים לדעת עבור מה הכסף הזה שקיבלתם ובעיקר למי הוא הולך. נגמרו הימים של הפוליטי קורקט שאנחנו לא מבקרים את המפלגות הערביות - אתה יכול לצעוק גזנעות עד מחר!! כל הכבוד לסתיו שפיר שדרשה תשובות מהמפלגות הערביות!! 900 מליון ש"ח שהועבר במחטף לרשימה המשותפת!! הציבור דורש תשובות!!!
סתיו שפיר הוסיפה חטא על פשע ונזפה בנאומה בנפתלי בנט מאחר ולא טרח להגיע להצבעה על מתווה הגז רק בגלל שהוא יושב שבעה על אביו שנפטר לפני מספר ימים. השר בנט יושב שבעה על מות אביו - סתיו שפיר תוקפת אותו על היעדרותו מהמליאה. הדבר התרחש במהלך נאומה במליאת הכנסת בדיון בסוגיית מתווה הגז, סתיו תהתה מדוע נעדר מהדיון שר החינוך נפתלי בנט כשאמרה:
 "אני רוצה להשתמש בזמן שניתן לי לפנות לחבריי שיושבים כאן שמייצגים את הציבור הדתי, את אנשי ארץ ישראל השלמה. אומנם רובם נעדרים כאן, אני לא רואה את נפתלי בנט ואני לא רואה פה את איילת שקד. אני לא רואה פה את ראש הממשלה בינימין נתניהו. השאלה הזאת פשוט ממלאת אותי בפליאה על ההתייחסות הכל כך זולה למשאב טבע, למשאב ששייך לארץ ישראל לעם ישראל ואתם מוכנים פשוט למכור אותו, אפילו לא למרבה במחיר. פשוט מוכרים אותו לזרים כאילו זה בדבר". לדבריה, "אתם אנשים, מנהיגים שמוכנים לריב על כל בניין לא חוקי בבית אל, לאפשר לירות על חיילי צה"ל בשביל שלא יפנו את הבניין הזה ואתם מוכנים להפקיר את משאבי הטבע שלנו. הגז הטבעי הוא לא ארץ ישראל? פתאום זה לא מעניין?". 
"אתם מוכנים להילחם על כל גבעה וכל סלע אבל כשזה מגיע למשאבים שלנו, משאב כל כך חשוב שנמצא במים הטריטוריאליים של מדינת ישראל פתאום זהו זה לא קיים זה אפילו לא נושא לדיון. אתם מוכרים אותו בשביל איזה אשליה של שוק חופשי, מוכרים אותו לאיזה מונופול אפילו לא מונופול של המדינה, מונופול זר", טענה שפיר. "מה קרה לכם. אני לא מצליחה להבין אתכם. אני לא מבינה איך במקומות הכי יסודיים של התרבות היהודית אתם ככה זורקים אחריות".
אז שפירוש, שומעת, רק קטנה לגבי בנט, שממש התעצבנת על זה שהוא לא בא להצביע על מתווה הגז, אז הוא יושב שבעה על אבא שלו, תעברי אצלו אם בא לך. תגידי שלום. תבונה ורגישות, הא?!? זהו אולי הרגע הנמוך ביותר בתולדות הכנסת, הרגע בו תקפה חברת הכנסת סתיו שפיר את השר נפתלי בנט בוסר רגישות מזוויע כשלא הגיע להצבעה בעת שיושב שבעה על אביו. עצוב.
אגב סתיו שפיר, למזלך זחאלקה חטף את ההצגה ודחק לשולי הכותרות את העובדה שהרהבת עוז לתקוף את נפתלי בנט על כך שלא הגיע להצביע על מתווה הגז.
נשמה, הוא יושב שבעה. יש מצב ששכחת מה זה להיות יהודי? תקיפות אלו משרתות את האינטרס של השמאל. זחאלקה בתוכנית הבוקר מדבר על זה שמישהו ממפלגת העבודה (אני חושבת שהוא מתכוון לבוז'י, לא שומעים טוב) ביקש ממנו כבר 4 פעמים לתקוף אותם כדי שיחשבו שהם יותר מרכז והוא לא הסכים. הרי זו הסיבה שהמחנה הציוני זכה בכל כך מעט קולות בבחירות הארחרונות וצריך להתחיל לעבוד על הגדלת המצביעים בבחירות הבאות. למה מגיע לי כל הטוב הזה.




זחאלקה בתוכנית הבוקר מדבר על זה שמישהו ממפלגת העבודה (אני חושבת שהוא מתכוון לבוז'י, לא שומעים טוב) ביקש ממנו כבר 4 פעמים לתקוף אותם כדי שיחשבו שהם יותר מרכז והוא לא הסכים. למה מגיע לי כל הטוב הזה.
Posted by Yotam Zimri on Monday, September 7, 2015


והנה משהו קטן על תבונה ורגישות של ראובן (רובי) רבלין, נשיאה ההזוי של מדינת ישראל - כן, הוא סולח לנו. וואו. תודה לאל. מה היינו עושים בלי הסליחה שלך, מדיחים אותך?








תגובה 1:

  1. חבל מאוד שדווקא בנושא כמו מניה דלק קידוחים האופןזיציה לא תומכת ולוקחת את הצד של המדינה במקום את הצד של האגו

    השבמחק