מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 7 בספטמבר 2015

מחץ הדלתא - סרטו האחרון של מנחם גולן לצפייה ישירה עם תרגום











מחץ הדלתא הנו סרט קולנוע אמריקני שצולם ברובו בישראל באתרים כמו נתב"ג, בית דגן וסמטאות יפו. מחץ דלתא הנו הנו סרטו האחרון אותו ביים והפיק מנחם גולן. יורם גלובוס סייע בהפקת הסרט. בסרט מככבים שחקנים ידועים, כגון צ'אק נוריס, ז'אק כהן, חלי גולדנברג, אסי דיין ושייקה אופיר. זהו סרטו האחרון שמנחם גולן סיים לפני מותו. 
הסרט עוסק בכח דלתא, יחידת לוחמת קומנדו אמריקאית סודית בפיקודו של צ'אק נוריס שפועלת לשחרר מטוס מלא בישראלים ויהודים שנחטף על ידי מחבלים מוסלמים והונחת בביירות שבלבנון. ברור שאופנת חטיפות המטוסים על ידי מחבלים לצורך פיגוע מיקוח וחילוץ בני הערובה על ידי כוחות קומנדו ישראליים במהלך שנות ה-70 והמצב העדין בו מדינת ישראל ותושביה היהודים המוכרים כיעד לארגוני טרור ופעולות חבלניות במזרח התיכון שימשו השראה לכתיבת התסריט.
הסרט יצא לאקרנים בשנת 1985. שייקה אופיר, עליו השלום, משחק בסרט סוכן מוסד, כומר יווני בלבנון. ז'אק כהן בתפקיד שר ההגנה הלבנוני. ישנם שחקנים ישראלים רבים בסרט, כגון אלברט אילוז, המשחקים, איך לא, דמויות ערביות, כולל מחבלים. סרט טוב ממש מזכיר את מבצע יונתן רק שאם צ'אק נוריס היה נהרג בסוף אז הסרט היה יותר עצוב. יחד עם זאת, הסרט שובניסטי יותר מהמחבלים - הם לא מבדילים בין בני ערובה לבנות ערובה. יהודי זה יהודי.






The Delta Force - Chuck Norris




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה