מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 29 בספטמבר 2015

כשרשת מקדונלדס פועלת בניגוד למוסר, נחרים אותה? תלוי מי אני....




מהו שמאלני?
מהו המשקל שתופס המונח זכויות אדם באידאולוגיה השמאלנית?
לכאורה, האידאולוגיה השמאלנית מבוססת לא מעט על המונח זכויות אדם. עם זאת, מבחינת השמאל בישראל, אפשר להיות שמאלני רק כשנח, בהתאם לאינטרסים אישיים. מקדונלדס והזכיין הישראלי של המותג, עמרי פדן, הנם המחשה ראויה לכך. דר' עמרי פדן הנו שמאלני הפועל לשמירה על זכויות אדם, לכאורה. עם זאת, הוא מוציא לפועל את האידאולוגיה ההומניטרית הזו רק כשנח לו, עד שהאינטרסים שלו נפגעים, עד שהדבר פוגע בכיסו הפרטי. בואו נבחן את מדיניותו ומעשיו:
מעבר לכך שמקדונלדס העולמית הצהירה במבצע צוק איתן שהיא אינה תומכת בישראל, לאור החרם שנעשה נגדה במלזיה, הופצה ברשת ההודעה הבאה:

להפסיק לאכול במקדונלדס
נא לשלוח לכולם!!!
הנהלת מקדונלדס הודיעה שהסניפים הישראליים שלהם לא תומכים בצה"ל ולא מציעים הנחות לחיילים כמו שאר הרשתות. כמו כן הם לא מכירים בריבונות מדינת ישראל בירושלים, ברמת הגולן וביהודה ושומרון. והגרוע מכל זה שהם תורמים 1- (דולר אחד) מכל מנה שנרכשת אצלם לחמאס.
זאת אומרת שכל מי שאוכל במקדונלדס ממן את החמאס!!!!!!!!

כן, מבחינת רשת מקדונלדס, ארגוני הטרור הנם לוחמי חופש ולקוחות הרשת הישראלים מממנים אותם.
טבעוני לא אוכל המבורגר ואו מיונז עם הצ'יפס, מקדונלדס או לא מקדונלדס. האם מי שטבעוני ומצביע שמאל צריך להחרים את מקדונלדס, למנוע פרנסה מחברה שמממנת סבל בבעלי חיים ולא לשלם שם גם על צ'יפס וסלט?
ידוע כי מוצריה של מקדונלס מזיקים לבריאות - רוב המוצרים מכילים רכיבים מן החי, חלב, ביצים, בשר, ג'לטין ועוד. ידוע שמוצרים מן החי אינם מוסריים וכן, אינם בריאים.
מעבר לכך, רשת מקדונלס העולמית מפרסמת אזהרה שמוצריה מכילים כימיקלים המזיקים לבריאות. הירקות שלה, למשל, מרוססים בספרי כדי שייראו טוב לאורך זמן. כימיקלים אלו גורמים, למשל, לסרטן ולפגמים בעובר של אישה בהריון שאוכלת מקדונלדס. הרשת העולמית אינה מכחישה זאת ואף מנסה לשנות את התפריט כדי ליצור רושם שהאוכל יותר בריא.
יחד עם זאת, מצד ימין מופיע שלט האזהרה המפורסם בסניפי מקדונלדס המכיר בכך שהאוכל המשווק על ידי הרשת מכיל כימיקלים המסוכנים לבריאות האדפ ולחייו. אולי סיבות אלו ואלי סיבות רבות אחרות הם אלו שהביאו את החברה העולמית לקראת פשיטת רגל. אבל בואו לא נחגוג בנפול אוייבנו. 
במקרה נוסף (מוצג כאן ובתחתית הפוסט), לקוחה של מקדונלדס העולמית העלתה מקרה בו היא מצאה בין נגיסי העוף גם ראש של תרנגולת. גם אם נתחשב בכך שלכך היא הייתה אמורה לצפות - אם היא הזמינה נגיסי עוף, זה לא היה צפוי אם היו תותים בקופסא. ברור שמדובר במוצר שהיה פעם חי. עדיין, העובדים לא היו אמורים להכניס את הראש לקופסא אם הם לא מעוניינים שהלקוחות יגעלו.
ההתנגדות של הישראלים לרשת מקדונלדס נובעת מכך שהרשת מוסיפה חטא על פשע שוב ושוב. זה לא רק העובדה שהרשת מחרימה תוצרת ישראלית או מתפרנסת ממכירת מוצרים מן החי או מתפרנסת ממכירת מזון מהיר המזיק לבריאות או מחרימה חיילים ולא נותנת להם הנחות או שעובדיה מספקים באופן כללי שרות לקוחות גרוע. זה העובדה שלא מעט מעובדי הרשת שייכים ל"מגזר". כולם יודעים לאיזה מגזר אני מדברת - למגזר ההוא שתומך בפיגועים כנגד יהודים וישראלים חפים מפשע המבוצעים על ידי אותם ארגוני טרור שרשת מקדונלדס מממנת. עובדיה הערבים מתייחסים רע במיוחד לחיילים, משפילים אותם ופוגעים בכבודם. 
דוגמא לכך הנו מקרה שהתרחש בסניף מקדונלדס בעין יהב. העובדים הערבים הגישו לחיילים אוכל שרוף וסרבו לספק להם רטבים. החיילים ניסו להתלונן, אך העובדים סרבו להזדהות ואף ניסו להוביל לתגרה פיזית, מאחר ומדובר בחיילים. במקרה אחר, עובד ערבי בסניף מקדונלדס בקניון ערים בכפר סבא, הכניס את היד למכנסיים שלו, מישש את המפשעה, הוציא זרע ומרח כרוטב על ההמבורגר. מקרה נוסף התרחש כשעובדת ערביה של מקדונלדס חיטטה באף והניחה את הנזלת בהמבורגר.
אם כבר ערבי, אז שיהיה עד הסוף מחבל - מדיניותה של מקדונלדס להעסיק ערבים שאינם נאמנים למדינה ושונאים יהודים באה לידי ביטוי בדרך נוספת, כאשר חלק מעובדיה הערבים אף הפכו למחבלים. ה לא רק פוגעים בבריאותם של יהודים בכך שהם מדביקים אותם בכל מני חיידקים באמצעות הפרשות גוף שהם שמים באוכל. עובד ערבי של מקדונלדס, למשל, הניח מטען חבלה על קו 142 וחזר לעבוד בסניף מקדונלדס. המטען התפוצץ ורצח ילדים וחיילים. המחבל עצמו לא התאבד יחד עם הילדים והחיילים שרצח. אבל הוא רצח ילדים יהודים וחיילי צהל שהיו על האוטובוס וחזר לעבוד כאילו כלום.
רוב סניפי הרשת בישראל אינם כשרים. הדתיים מחרימים אותם. מקובל. גם כך האוכל ברשת בורגראנץ' יותר טעים. אני טבעונית כבר 5 שנים ועדיין קונה מבורגראנץ' את רוטב הברביקיו - הם הוציאו אותו בבקבוק לחיץ. מכורה לרוטב ברביקו עם צ'יפס במקום הקטשופ. באופן אישי, אני מחרימה את רשת מקדונלדס מטעמי כשרות, מוסר ואנושיות, עוד מתחילת דרכם בישראל. יחד עם זאת, ישראלים פנו לזכיין הישראלי כדי שיתאים את התנהלותו העסקית לצרכים של ישראל. "באף ארץ לא משנים את המתכון של המנות", כך טען הזכיין הישראלי. זה שקר, מאחר ובהודו אין בקר במנה. בנוסף, הוא טען, כי "החקלאים הישראלים לא מסוגלים לגדל תפוחי אדמה לצ'יפס כמו החקלאים המצויינים של יוון "שם הייתה סובסידיה של 80%)" בתגובה לבקשה שהועברה אליו לקנות תוצרת ישראלית. אני חושבת שדי בשתי אמירות אלו של עמרי פדן, כדי להבין שהאיש פשוט חרא של בן אדם, חרא של ישראלי ובנאדם הזוי.
זהו עמרי פדן, דר' לכלכלה והבעלים של זכיינות מקדולנדס בישראל, איש שמאל וממקימי "שלום עכשיו" בשלהי שנות ה-80. פדן ידוע בעיקר בעקבות סירובו משנת 2013 לפתוח סניף של מקדולנדס בעיר הישראלית אריאל הנמצאת מעבר לקו הירוק (למרות שלפי כל הסכם שלום אריאל תשאר בריבונות ישראלית). רשת בורגראנץ' הטעימה והכשרה הזדרזה לאייש את המקום הפנוי באריאל. הם יותר טעימים ותושבי אריאל הרוויחו.
במקרה אחר, זכויות העובד של עובדות הניקיון במתחם בו נמצא סניף מקדונלדס באוניברסיטת תל אביב מופרות, לכאורה. זהו מקרה שאנשי שמאל וארגוני העובדים צריכים להזדעק לגביו. אך לא כך הדבר ברשת מקדונלדס.
במקרה נוסף, העמדות הכלכליות של פדן הן עמדות המאפיינות את הימין. בשנת 2013 נאבק פדן בניסיון של הסתדרות הנוער העובד והלומד לאגד את עובדי מקדונלד'ס בישראל ולהביא לחתימתו של הסכם קיבוצי. במקביל, יחד עם חברת אלוניאל, הורשע פדן בעבירה של העסקת נוער בשבת, בניגוד לחוק עבודת הנוער, והוטל עליו קנס של 50,000 ש"ח.
ולמרות זאת פדן עדיין נתפס בקרב אנשי השמאל כאיש שמאל. מדוע? ואם המצב היה ההפך מכך? אם העמדות המדיניות שלו היו יותר לאומניות עם תפיסה החברתית-כלכלית שלו היו יותר לשמאל? האם עדיין היה מתקבל כ"איש שמאל"? למעשה החלוקה בין ימין לשמאל היא לפי התפיסה הכלכלית, ככה שפדן הוא לחלוטין איש ימין קפיטליסטי ולא איש שמאל סוציאליסטי, כמו שפדן מתיימר להציג את עצמו.
כשבשמאל מגדירים לעצמם "מהו שמאלני", הם חייבים להתייחס להגדרה רחבה יותר של המושג. שכן, אם למעשה רואים בעמדות המדיניות חשובות יותר מהעמדות החברתיות הם מסמנים לציבור שבשביל "שלום", הם יסכימו לוותר על עמדות חברתיות או כלכליות. מרצ למשל שמה את הנושא המדיני בראש, מה שלא מפריע לה כבר שנים להיות המחוקקת החברתית מספר אחת. אכן כן, המפלגה הזו שאנחנו כל כך אוהבים לתעב. ולא, השמאל לא משקר כשהוא אומר ומאמין שלשלי יחימוביץ יש אג'נדה כלכלית, חלקה הזויה ובנויה על חלומות אבל חלקה ערכי ויפה.
הרבה פעמים אנו נתקלים באנשי שמאל שמתייגים לפי ראייתם מיהו שמאל ואת מי לשלוח לבית היהודי. אז מי יותר שמאלני? עמרי פדן שמצד אחד מדבר על הכיבוש כמקור כל הרוע בעולם ומנגד נאבק בעובדים בני עשרה, או מישהו שיותר לאומי בעמדותיו המדיניות אבל מאמין בכח לעובדים, בדיור צבורי הוגן וכלכלה שרואה את החלשים בחברה? אוניברסיטת תל אביב המנציחה את יום הנכבה אך פוגעת בזכויות העובד של עובדות הניקיון שלה?
כשפדן סרב לפתוח סניף של מקדולנדס באריאל [וגם ברמת הגולן. הרי מדובר לטענתו בשטח סורי כבוש. הרי הסורים שמחים אם פדן היה בא לאכול בדמשק], הימין החרים את מקדולנדס.
בהתאם לכך השמאל היה צריך להטיל עליו סנקציות ולהחרים את מקדולנדס כשהוא סרב לתת לעובדים להתאגד. הדבר לא קרה.
העובדה שבשמאל מסכימים לקבל קפיטלסטים כל עוד העמדות המדיניות שלהם תואמות למה שנדמה "שמאל". גם אם מפלגת העבודה מתנגדת לחרמות ורואה באריאל כשטח שיהיה ריבוני בעת הסכם שלום, דבר הסותר את המוסר והערכים העומדים בבסיס האידאולוגיה השמאלנית. כל עוד האג'נדה העיקרית של מפלגת העבודה זאת כלכלה סוציאל-דמוקרטית (מי אמר הקומניזם!) אז השמאל צריכים לעמוד מאחוריה.
הכי קל להיות שמאלני תוך ניצול אחרים, אם זה עובדים הלומדים במקביל ללימודי התואר, תלמידי תיכון או בני מיעוטים מהמגזר הערבי, שב"חים ומסתנני עבודה מדרום אפריקה ויהודה ושומרון. העניין הוא הרבה יותר פשוט. הזכיין הוא שמאלני עקרוני כשמדובר בנכסים שאינם שלו (שטחי המדינה) וימני כשמדובר בכיס פרטי שלו (התאגדות העובדים הייתה בהכרח פוגעת בהנסותיו). וזה, "במקרה" בדיוק ההבדל בין ימין לשמאל מבחינה מדינית - ימין רואה את שטחי המדינה כמשהו השייך לעם, זאת אומרת לכל אחד באופן אישי - לכן, הם לא ממהרים לוותר עליהם תמורת הבטחות ריקות ו"חיבוק מקהילה בינלאומית". ואילו שמאל רואה את הנכסים של כולם כמשהו ששלא שייך לאף אחד, אז אפשר לזרוק את זה לזבל תמורת צילום יפה עם מלך שוודיה באולם פרסי הנובל.
אז אם פדן מחרים התנחלויות, מבחינת השמאל הוא בסדר. אבל אם הוא לא רוצה הסכם קיבוצי לעובדיו, למה הוא אינו ראוי לעונש ולהיות מודר מהמחנה הפוליטי של השמאל? וזה בסדר לציין את יום הנכבה אך לפגוע בזכויות העובד של עובדות הניקיון המועסקות במוסד?
לפי ההגדרה בשטח, פדן הנו שמאלני פר אקסלנס! מחרים ימנים כי הם ימנים ותוקף את מי שמגיע ''לפגוע'' לו בביתו או בעסקיו האישיים. דוגל ב''חופש לכל'' כל עוד מדובר בערבים (בתנאי שהם רחוקים) או במי שדעתו הפוליטית 'נכונה'. אני לא מכירה יותר שמאלני מזה. לייבא עובדים זרים מאפריקה השחורה ולקרוא להם פליטים כדי לשלם להם 300 שקל בחודש עבור 12 שעות עבודה ביום, 7 ימים בשבוע
עם זה שפדן הוא בעל עסק פרטי - אפילו רשת סניפים! והוא רחמנא לצלן לא מעניק לעובדים שלו זכויות ייתרות מרחיבות לבב אנוש, כל זה לא אמור להקנות לו את התואר 'ימני'?
חלוקת ימין ושמאל היא לחלוטין על פי השקפה מדינית. הדבר כידוע התגלגל משינוי ההשקפה המדינית של השמאל. בעבר לא היה הבדל מלבד ההשקפה הכלכלית בין הימין לשמאל בישראל. הימין היה קפיטליסטי והשמאל סוציאליסטי קומוניסטי. מאז השמאל השתנה (מאד!) מדינית וגם כלכלית למעשה, אין כבר את הסוציאליסטים של פעם או את הבייבי קומוניסטים, אפילו בשמאל הם נדחקו לשוליים. בפועל מדובר על ניכוס עצמי של מה שאפשר להוסיף באותו הרגע להגדרה 'חברתיות' בדיוק כמו הניכוס העצמי של 'השלום' ושל 'זכויות אדם' ובבחירות האחרונות עשתה זאת מצויין ציפי לבני עם פתיחת ההגדרה של 'ציונות' להגדרה עצמית וניכוסה גם כן לשמאל. לערבב בין הדברים כשנח הנה צביעות. פדן טוען שהוא בעד זכויות אדם ולכן הוא שמאלני המתנגד ל"כיבוש". יחד עם זאת, הוא מתנגד אקטיבית לאפשר לעובדיו זכויות עובד בסיסיות, כמו הזכות להתאגד. מדיניותו פוגעת בזכויות האדם של העובדים. זה לא קצת סותר את העובדה שפדן מגדיר את עצמו כשמאלן מבחינה הומניטרית?

זה באמת מצחיק כי זה לחלוטין שכנוע עצמי שאף אחד לא נלחם בכם עליו, לא מצדיק אותו או מאמת אותו. בפועל לא מתייחס באמת לזעקות הפנימיות של השמאל שטוען לבעלות על כל הנושאים הללו. זו מלחמה בטחנות רוח, מלחמה עבור האגו בלבד. כולם יודעים שגם הימין רודפי שלום, חברתיים, ציונים, דוגלים בזכויות אדם, פשוט ההבדל הוא בעשיה בשטח מול זעקות למיקרופונים.
































משהו מסריח קורה במקדונלדס בקניון ערים בכפר סבא .לפני מספר חודשים מישהי פרסמה שהיא תפסה את אחת העובדות הערביות מחדירה לה...
Posted by ‎(הצל) the shadow‎ on Saturday, February 6, 2016

















2 תגובות:

  1. שקרים על גבי שקרים, בסניפי מקדונלדס בישראל יש הטבות לחיילים, הגדלה בחינם בארוחות.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא מה שאומרים במקדונלדס ויש דיווחים שחיילים לא קיבלו אפילו שקל הטבה

      מחק