מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 12 בספטמבר 2015

כשחלם מגיע למסוף קניון אבנת בפתח תקווה








בשנת 2012 הסתיימה בניית מסוף תחבורה ציבורית ״קניון אבנת״. כל פעם שאני עוברת שם, אני תוהה מה קורה עם המפלצת הנטושה הזאת, עם מסוף האוטובוסים ועם נתיב התחבורה הציבורית שנבנו בהשראת חוכמת חלם ובהשקעה של עשרות מליוני שקלים מכיסו של משלם המסים, מכספי הציבור.
נתיב התחבורה הציבורית הנמצא ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, בקטע שבין בית חולים בלינסון וקניון אבנת ובו מתעתדת לעבור הרכבת הקלה בגוש דן, הוגדר כנתיב המוות. כינוי זה הנו לאור ריבוי מקרי תאונות הדרכים בהם מעורבים הולכי רגל ואוטובוסים. הגורם לכך הנו תכנון לקוי ולכן, הנתיב נסגר.
בבניית המסוף הושקעו מעל 60 מיליון ש״ח. מאז סיום בניית המסוף בשנת 2012 הוא עומד נטוש ועזוב בגלל מחלוקת על זהות מפעיל המסוף. כשיפתח, מתוכננת רפורמה בתחבורה הציבורית בפתח תקווה שתאפשר את קישור העיר ברמה התחבורתית באמצעות אוטובוסים לערים גדולות ברחבי הארץ, כגון תל אביב, ירושלים ואפילו אילת לניסיון. עד רגע זה המסוף עומד לתומו נטוש ועזוב. משמעות הדבר הנה שכשסוף סוף, עיריית פתח תקווה ומשרד התחבורה יתעשתו ויחליטו מי יפעיל אותו, יצטרכו להשקיע עוד כמה מיליוני שקלים על שיפוץ שיקום וניקוי המתחם. 
קשה לדעת כמה עשרות מליוני שקלים ירדו לטמיון בעקבות התכנון הכושל של מסוף האוטובוסים בקניון אבנת ונתיב התחבורה הציבורית שנמצא ממול ברחוב ז'בוטינסקי. קשה להעריך כמה עשרות מליוני שקלים אבדו עם הקמת הפרוייקט כדי לשמש כגל עד וזיכרון דומם לשימוש מוטעה וקל דעת בלשון המעטה בכספו של משלם המסים הישראלי. מדובר בתכנון והקמה הכושלת לאור חוסר הערכה לכספי ציבור. זהו מקרה נוסף המעיד על שימוש בזבזני ושאינו ראוי בכספי ציבור. חלם זה פה ממש.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה