מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 6 בספטמבר 2015

כשלסוריה של אסאד כמעט היה כור גרעיני







היום, לפני 8 שנים בדיוק, בתאריך 06.09.2007, מדינת ישראל השמידה את הכור הגרעיני בסוריה, זאת על-פי מידע שלא אושר בישראל. השמדת הכור בוצעה באמצעות תקיפה של חיל האוויר הישראלי. התקיפה האווירית הביאה להשמדתו של כור גרעיני שנבנה בסוריה בעזרת קוריאה הצפונית.
הכור הגרעיני הסורי לפני ואחרי פעולת חיל האויר
תקיפת הכור הגרעיני בסוריה על ידי חיל האוויר הישראלי נערכה בלילה שבין ה-5 ל-6 בספטמבר 2007, לאחר חצות. ההחלטה על התקיפה בוצעה בהתאם לדוקטורינת בגין, לפיה לאף מדינה העויינת את ישראל לא יהיה נשק שובר שוויון, ובכלל זה נשק גרעיני, ולאחר שארה"ב סרבה להשמיד את הכור. התקיפה נעשתה תחת מעטה של חשאיות, שנשמר גם לאחריה. כ-6 חודשים לאחר מועד התקיפה, הודיעו גורמים בממשל האמריקאי, כי היעד שהותקף והושמד היה כור גרעיני לייצור פלוטוניום, אשר היה בהליכי בניה בסוריה בסיוע של קוריאה הצפונית. ב-2011 אישרה גם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שהמטרה שהופצצה אכן הייתה כור גרעיני בשלבי בנייה. העולם ידע על בניית הכור. ארצות הברית דברה על פעולות אפשריות עם ישראל 3 חודשים לפני המבצע, אך התנגדה להשמיד את הכור בעצמה. אבל הרמטכ"ל הסורי כלל לא ידע על קיומו. העיתון דר שפיגל דיווח, כי שם הקוד של הפעולה היה "מבצע בוסתן".
לא פורסמו הרבה פרטים על התקיפה וכיצד היא בוצעה, והמעט שפורסם הוא לפי מקורות זרים ולא זכה לאישור ישראלי. לפי מקורות אלה, את המודיעין למבצע השיג המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים ואת התקיפה עצמה ביצעו מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי. יום לפני התקיפה הגיעו לאזור הכור לוחמי יחידת שלדג ותפסו עמדות. למחרת, 10 מטוסי F-15I רעם של חיל האוויר הישראלי, מלווים במטוסי F-16I סופה לחיפוי אווירי ומטוס לוחמה אלקטרונית, המריאו מבסיס רמת דוד במטרה להפציץ את הכור הסורי. 3 מטוסי F-15I חזרו לבסיס ו-7 המשיכו בתקיפה.



ב-14 בפברואר 2011 נכללה תקיפת חיל האוויר הישראלי בסוריה בסרטון תדמית שהוכן לכבוד פרישתו של אשכנזי. הכללת הפעולה בסרטון נתפסה בכלי התקשורת כמעין נטילת אחריות על המעשה. 
עכשיו, תארו לכם את המזרח התיכון, אזור לא יציב בעליל מבחינה פוליטית, כאשר סוריה של אסאד הנה מעצמה גרעינית. הפצצת הכור, לכאורה על ידי מדינת ישראל, הנה פעולה של הגנה עצמית, פעולת מנע לדבר אשר עתיד להתרחש.
תארו לכם את סוריה של היום, מדינה בה נערכת מלחמת אחים, אשר דמם זורם ברחוב כנהרות וארופה מוצפת בפליטים סורים, עם ראשי נפץ אטומים וכימיים, עם שליטה על רמת הגולן. זוהי תזכורת לשמאלנים הבטוחים בחכמתם הרבה : שמאלנים - רק אתמול רציתם למסור את הגולן לאסאד, רצו לאכול חומוס בדמשק. מזל שאסאד לא הסכים. זה בדרך כלל פוקח את עיניהם ל 5-6 שניות. במקרה
כזה,  יהיה כאן שידור חוזר של התמוטטות המעצמה הסובייטית. טילי נפץ גרעיניים ונוספים ימלאו את העולם השלישי ומקורות לא נודעים נוספים.
אז למה להקים כור גרעיני באיראן? ברור כשמש שהכור אינו למטרות שלום. שלום לא יהיה במזרח התיכון בשליטת אירן של חומייני כשלמדינות ערב נשק שובר שוויון. גולדה כבר אמרה, כי ביום בו הערבים יניחו את נשקם, לא תהיה עוד מלחמה. ביום בו הישראלים יניחו את נשקם, לא תהיה עוד ישראל.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה