מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 13 בפברואר 2013

התחקיר האוסטרלי על האסיר X, הסוד הישראלי השמור




מה שממשלת ישראל צנזרה מהעיתונות הקונבנציונאלית הגיע לאינטרנט, כלב השמירה של התקשורת הישראלית והממשלה הישראלית. ממש קו 300 ומלחמת יום כיפור ברמה אחרת. בנוסף, הצנזורה כופה את עצמה רק על התקשורת הישראלית ולא על העולמית - לכן מידע מגיע לאינטרנט בישראל גם מהתקשורת העולמית




פרשת בן זייגר נחשפה כבר בשנת 2010 - גם הפעם בזכות האינטרנט. אבל שוב זה עלה לכותרות בזכות תכנית תחקירים אוסטרלית. האסיר, בן זיגר, או בן אלון, או האסיר X, נולד באוסטרליה, עלה לישראל ב-1996, בשלב מסויים בחייו התגייס למוסד, בשלב מסויים נכלא ובשנת 2010 וכן, בדוח הפתולוגי של ניתוח גופתו נכתב, כי הוא מת כתוצאה מחניקה בעקבות תלייה בתא בידוד בכלא איילון.
אז מה יש לנו כאן - (1) מערכת ביטחון שטוענת כי חשיפת המקרה יפגע בבטחון המדינה ומאיימת להעלים אנשים שיפרו את ההוראה. מערכת משפט שלא חושבת כך ולכן התירה לפרסום לא מעט פרטים (2) אופס... המקרה נחשף ומתברר שאין למערכת הבטחון שליטה על התקשורת העולמית ועל האינטרנט כמקורות מידע, מהימנים או לא. לבינתיים, המערכת הודתה בדברים הבסיסיים - בזהותו של האסיר X, בהתאבדותו בכלא בתא שמור ובכך שהוא היה סוכן מוסד אוסטרלי (3) ראש המוסד מגבה את החכים שהעלו את הפרשה לסדר היום בכנסת. רק עכשיו נפתחה חקירה בשבס כדי לבדוק איך קרה שאסיר התאבד בתא שמור מאוד. מה קורה כאן?




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה