מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 4 בנובמבר 2011

חגים של איזה דת צריכים לחגוג באוניברסיטת חיפה?



שאלת תם זו הציתה דיון סוער בפורום סטודנטים בתפוז לאור חג הקורבן המתקרב - איזה חגים יש לחגוג באוניברסיטת חיפה? מאחר ובאוניברסיטת חיפה לומדים לא מעט סטודנטים ערבים, מדובר בשאלה לגיטימית, כיוון שהם אינם מעוניינים שינקטו כנגדם סנקציות בגין חיסור בשיעורים בהם ישנה חובת נוכחות. למעשה, מאחר ומדובר בחג דתי, למרות שהלימודים מתנהלים כסדרם, מי שחוגג את חג הקורבן רשאי לא להגיע ולא ירשם לו חיסור.
עם זאת, בתשובה לשאלה, השיב אחד הגולשים בציניות, כי "באוניברסיטה הזאת [אוניברסיטת חיפה]  היהודים צריכים לשאול האם בחגים שלהם  יתקיימו לימודים ולא להיפך." יש שיטענו שהוא מדבר שטויות, אך כפי שעולה מהדיון, בכל צחוק יש גם קצת אמת.
באוניברסיטת בר אילן לומדים יותר סטודנטים ערבים לעומת אוניברסיטת חיפה. אך באוניברסיטת חיפה, הנהלת האוניברסיטה מאפשרת לסטודנטים הערבים ולאגודת הסטודנטים שלהם הרבה יותר ממה שנותנים לחבר כנסת ערבי בישראל. הם לובשים ירוק לא כתמיכה בקבוצת הכדורגל המקומית מכבי חיפה. כך, באה לידי ביטוי תמיכה בחמאס, בארגונים עויינים ובטרוריסטים בתחומי האוניברסיטה - ארגון החמאס, כידוע, מוכר כארגון טרור בעולם כולו ולא רק בישראל. ובכל זאת, אף סטודנט שתמך בטרוריסטים לא סולק מאוניברסיטת חיפה. באוניברסיטת בר אילן ובמרכז האוניברסיטאי באריאל, הסטודנטים הערבים לא היו מעיזים להתבטא כך. הלגיטימציה לכך ניתנת בחסות אוניברסיטאות כמו אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת תל אביב, הטכניון, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת בן גוריון שאפשרו את הפגנות ההתנגדות לפעילות צה"ל כנגד המשט והתמיכה במשט לעזה מטורקיה, בו ניסו לפגוע בלוחמי השייטת באמצעים שונים.
כמובן שבאה לידי ביטוי דעה, המבטאת עצימת עיניים. נטען, כי "בכל שנותי כאן לא ראיתי סטודנטים ערבים מסתובבים עם שלטי מחאה בעד החמאס. אגודת הסטודנטים בחיפה היא גוף שמיוצג בעיקר ע"י סטודנטים בעלי השקפה ימנית והקשר שלהם עם "אם תרצו" מורגש ומטריד הרבה יותר מהקשר עם מפלגות הסטודנטים הערביות (יש 4 כאלו, שתיים גדולות ומתונות ושתיים זניחות וקיצוניות. למותר לציין שכולן לא סובלות אחת את השנייה והשפעתן על התנהלות האוניברסיטה אפסית)." ואף שאל ב'תמימות': "את לומדת כאן? ראית הפגנת תמיכה בטרוריסט במו עינייך? מה פירוש "זה [התמיכה בטרור וההסתה כנגד ישראל על ידי סטודנטים ערבים באוניברסיטת חיפה] דבר ידוע"?" טענה זו הופרכה בהמשך והכותב נאלץ להסכים בחצי פה והציג חצאי אמיתות כדי לסתור את טענות הנגד.
התקשורת מלאה בידיעות התומכות בטענה זו, מאחר והתעוררה סערה לאור אי נקיטת סנקציות מטעם האוניברסיטה כנגד הסטודנטים הללו. "[ההסתה והתמיכה בארגונים עויינים באה לידי ביטוי] עוד לפני המשט... התאור הזה במעריב שמאשים את מותו של ערפאת ועליית שרון לירושלים, דבר שהלהיט את אינתפדת אל אקצה הנו תאור מאוד מעודן של מה שזכור לי שקרה שם ושימו לב שמציגים רק את הגרסה ה"תמימה" של יו"ר תא חד"ש. היהודים תמיד מתחילים. וכמובן דגלי האוייב וחולצות ירוקות בהפגנת תמיכה במשט לפני שנה ולא בפעם הראשונה". לא להשמיע את התקווה בטקס קבלת תארים למשפטים במדינת ישראל, כאשר אוניברסיטת חיפה הנה מוסד אקדמי הנמצא בתחומי מדינת ישראל, זה לא בדיוק דבר ציוני אלא מתחשב יותר מדי באלו שמתנגדים לצה"ל, לפעולות אותן הוא מבצע כהגנה על ישראל כמו מניעת כניסת המשט לעזה במאי ובכלל, לעצם קיומה של מדינת ישראל על שטחי מדינת פלסטין, כולל בעיר חיפה.
הסתה נוספת שבוצעה בחסות האוניברסיטה בנוסף להרצאת האורח של חנין זועבי, התרחשה גם במקרה של הרצאתו של השייח ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל, שהתארח באוניברסיטת חיפה וקרא לסטודנטים ערבים למות מות שאהידים. הנהלת האוניברסיטה מנעה מסטודנטים יהודיים להיות באולם באוניברסיטת חיפה, ביום בו שוחררו מחבלים ובראשם סמיר קונטאר, קיימו סטודנטים ערבים באוניברסיטה הילולות שמחה, חילקו ממתקים ובקלוואות ותמונות של סמיר קונטאר. שימו לב לשפע החולצות הירוקות.
בנוסף, הובאה לידיעתנו שנתפסה בספטמבר האחרון חוליית מחבלים מאוניברסיטת חיפה שתכננה לחטוף חיילים וכן, הוזכר שחנין זועבי, אותה ח"כית ערביה שהייתה על המשט, ערכה הרצאה באוניברסיטת חיפה לערבים בלבד.
משום מה, נהוג להמעיט מערך המתרחש ואף מצדיקים את המחאה של הסטודנטים הערבים כנגד פעולת צה"ל במשט מטורקיה בכך ש"מותר למחות נגד צה"ל גם כשהוא מבצע פעולה צבאית". אמנם ישנה מחאה לגיטימית כנגד צה"ל, כשהדבר תקין למחות, למשל, כנגד פגיעה בשמורות הטבע הנמצאות בתחומי שטחי אש או בפגיעה באתרי מורשת כמו זה שבעתלית. הפגיעה נעשית, בנוסף, בדרכים לגיטימיות, כגון באמצעות הפגנות שבהן לא מסיתים כנגד החיילים והמדינה ולא תומכים בארגוני טרור. בנוסף, הארגונים שתומכים באיכות הסביבה פונים לערכאות משפטיות, כולל בג"ץ. מדובר בפעולות לגיטימיות. אבל באוניברסיטת חיפה באה לידי ביטוי התנגדות של סטודנטים כנגד פעולה הגנתית שביצע צה"ל במטרה למנוע מפולשים החשודים בפח"ע אשר מנסים להיכנס לשטח צבאי סגור. מטרת הפעולה הנה הגנה על ישראל ומניעת כניסת אמל"חים לשטח האוייב.
לא ראוי שאזרחים בישראל יסיתו כנגד המדינה, כנגד הצבא ויתמכו בארגוני טרור, ואילו האוניברסיטה במסגרתה הם לומדים לא יפעילו כנגדם סנקציות. נדרשת הגבלת חרויות החל מחופש הביטוי שלהם וכלה מהגבלת חרותם של המסיתים. - היו חולצות ירוקות כאות תמיכה בחמאס הידוע כארגון טרור - ומדובר במוטיב תמיכתי חוזר בקרב הסטודנטים באוניברסיטת חיפה והיו דגלים של ארגון אוייב. למעשה, ההסתה כנגד צה"ל אינה מוצדקת ואסורה, כפי שבא לידי ביטוי במחאת הסטודנטים הערבים, במחאתם של הפעילים במחסום ווטש כנגד הפעילות המבצעית של צה"ל בשטחים ולא מצדיקה את המחאה כנגד הפעילות המבצעית שביצעו אנשי השייטת במטרה לעצור את המשט ולמנוע כניסתם של אמל"חים ואנשים החשודים בפעילות פח"ע לשטח צבאי סגור. בנוסף, הוא ניסה לעוות את המציאות כשטען כי "אונ' חיפה דווקא מנעה את ביקורו של ראאד סלאח, בניגוד לאונ' ת"א שקיבלה אותו." אך מי שידקדק בפרטים הקטנים יגלה,  שההרצאה המדוברת של השייח' התרחשה חצי שנה לפני שלכאורה נטען השייח ביקש להתארח באוניברסיטת חיפה אך ההרצאה בוטלה/האוניברסיטה סרבה לבקשתו. זה רק מחזק את העובדה שסטודנטים ערבים בחיפה תומכים בגלוי בטרוריסטים ובארגוני טרור ומתנגדים לקיומה של המדינה ולצה"ל ואוניברסיטת חיפה אני מטילה נגדם סנקציות.
מדובר, למעשה, בניסיון מבזה להמעיט מערך המתרחש - מספיק שבנאדם אחד ילבש חולצה ירוקה כאות הזדהות עם החמאס ולא תינקט כנגדו סנקציה בגין ההסתה כדי שההסתה שלו תצליח דווקא כי אנשים נחשפו למחאה שלו ולתמיכתו בחמאס וכן, התמונה שלו הגיעה לעיתון. אי נקיטת סנקציה כנגדו הופך את הפעילות שלו ללגיטימית באוניברסיטת חיפה. הדבר דומה ליחס כלפי עלייתה של המפלגה הנאצית. עד לערב פרוץ מלחמת העולם השניה, היו מעט מאוד גרמנים שהיו חברים במפלגה הנאצית, אך ההשפעה שהייתה לה על גרמניה, על אירופה ועל העולם כולו הייתה אדירה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה