מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 19 באוגוסט 2018

היום לפני 21 שנים נעלמו עקבותיו של החייל גיא חבר








היום לפני 21 שנה, ב-17 באוגוסט 1997 ב-09:30 בבוקר, נראה בפעם האחרונה החייל גיא חבר. הוא ירד מעמדת השמירה בבסיס הרעם ברמת הגולן - ומאז נעלמו עקבותיו
תחילה קשרו מפקדים בצה"ל בין ההיעלמות המסתורית למשפט שהיה אמור להיערך לחבר, והעלו סברה שאולי הוא שלח יד בנפשו. ככל שנקף הזמן, האפשרות שהתאבד - שהיתה מקובלת על רבים בצה"ל בשלבים הראשונים - נראתה פחות ופחות סבירה. אדם שמתאבד אינו יכול לקבור את עצמו. משהו כבר היה צף, וגם אם הגופה היתה מאכל לעורבים או זאבים, הנשק והנעליים היו צריכים להתגלות. אבל זה לא קרה.
כיווני החקירה שנבדקו מאז כוללים גם את האפשרות שהוא חצה את הגבול לסוריה, שעובר בסמוך לבסיסו, ונחטף. על פי התסריט הזה חבר הרחיק מהבסיס כדי להתבודד, לנשום קצת אוויר, לברוח מאימת המשפט. תוך כדי שיטוטיו התקרב אל הגבול, אולי אפילו חצה אותו - יש נקודות בגדר שבהן אפשר לדלג בין ישראל וסוריה בלי קושי מיוחד - ונחטף/נשבה על ידי סורים, שם הוא מוחזק עד היום. אפילו נבדקה גם האפשרות התיאורטית ההזויה שהוא החליף את זהותו וחי תחת שם בדוי במקום כל שהוא בארץ או בעולם. חוקרי מצ"ח חיפשו אותו בישיבות, בכתות, בכל מקום שבו אפשר להיטמע בקלות יחסית.
השערה נוספת שנבדקה היא כי גיא נחטף בתוך תחומי ישראל על ידי גורמים עוינים פליליים או לאומניים, אולי כאלה שחשקו בנשקו, נרצח והוטמן במקום מסתור. אם אכן זה המקרה, מדובר בפשע מושלם. ברוב המקרים בהם חיילים נחטפו או נרצחו הם נמצאו לאחר זמן מה. באיזשהו שלב, הגיע מידע כי גיא חבר נפל לבאר ברמת הגולן. צה"ל ערך חיפושים נרחבים, מבאר לבאר, בשדות מוקשים וקרקעיות אגמים אך גיא לא נמצא. כל פריט שהיה שייך לגיא, החל בכונן קשיח וכלה בספרים האחרונים שקרא, נסרק בקפידה בחיפוש אחר רמז כלשהו. נערכו חיפושים גם בכפרים ערביים בצפון ובשטחי הרשות הפלשתינית. השב"כ הפעיל מודיעין, הפלשתינים ניסו לאתרו במוקדי החמאס. אבל גורמים במערכת הבטחון שוללים את האפשרות שגיא מוחזק על ידי הסורים או הפלשתינים.
2 שאלות מרכזיות :
1) האם האיש בחיים ? - משפחתו בטוחה שכן , אמור להיות היום בן 41
2) אם הוא בחיים , האם הוא אדם חופשי שמסיבה כלשהי לא יוצר קשר עם משפחתו או שהוא מוחזק על ידי אדם או גוף כלשהו?
ודרך אגב, גיא חבר הוא לא היחיד שנעלם בישראל. כל שנה נעלמים בישראל 25-30 אנשים באתר הזה קיימת רשימה של האנשים שנעלמו בישראל ושלמשטרע אין קצה של חוט בקשר למקום המצאם. חוסר התפקוד של המשטרה בישראל אינו חדש. ידועים מקרים בהם הטיפול המשטרתי לא היה קיים, כמו במקרה של שלושת הנערים החטופים. מקרה דומה הנה ההתמודדות עם העלמותו של החייל שהתברר בדיעבד כחטוף - נחשון וקסמן.
השיר שהקדיש אריק איינשטיין ז"ל לגיא חבר - כשתחזור











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה