מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 11 בנובמבר 2019

ענבים בוערים ומייצרים פלזמה!





אם תקחו ענב ותשימו במיקרו ל-10 שניות, אתם יודעים מה יקרה?
...הוא יתחמם.
אבל, אם תקחו את הענב הזה ותחתכו אותו באמצע, כמעט כמעט עד הסוף, ותשימו במיקרו ל-10 שניות, הוא יתחיל לבעור, בטמפרטורה כל כך גבוהה שבנקודת ההשקה בין החצאים תיווצר פלזמה!
אותו דבר יקרה אם תקחו שני ענבים ותשימו אותם במיקרו כך שהם נוגעים אחד בשני (למרות שעם הלהבה הראשונה הם יזוזו אחד מהשני, אז האפקט פחות מרשים).

הסבר:
גלי מיקרו הנעים בתוך מוצק הם בעלי אורך גל של כ-1.5 ס"מ, שזה הגודל - בערך - של ענב. משום כך הגלים נוטים "להילכד" בתוך הענב, ולחמם אותו מבפנים. כאשר יש מגע בין שני ענבים (או בין חצי אחד לשני), האלקטרוליטים שבתוכם מתחממים לטמפ' כזו שהם נעים בין ענב אחד לשני, ולמעשה הופכים את נקודת ההשקה לסוג של בטריה לוהטת. כאשר נקודת ההשקה נשרפת, האלקטרוליטים מנסים "לקפוץ" דרך האוויר מענב אחד לשני, ובדרך מחממים את האוויר בתווך לטמפ' כזו שהוא הופך לפלזמה.
הסבר 2:
לפני כ-3 חודשים הוצע הסבר נוסף לתופעה. מדענים בדקו את העניין, וגילו שיכולה להיווצר פלזמה גם אם הענבים (או החצאים) הם במרחק של עד 3 מ"מ אחד מהשני, מה שמוריד קצת מהודאות של ההסבר המסורתי. המדענים הציעו שגלי מיקרו "מקפצים" במרווח הזעיר שבין הענבים, וכך יוצרים שדה אלקטרו-מגנטי כה חזק שהוא מחמם את האוויר כל-כך שהאוויר הופך לפלזמה
לא כדאי לנסות בבית.
גילוי נאות: ניסיתי בבית, עצרתי מהר, המיקרו היה בסדר. ניסיתי בעצמי. זה מגניב ממש



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה