מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 23 במאי 2011

בהריון לא מתוכנן? נמצאת במצוקה? תתקשרי






הפעם אני מבטאת את התנגדותי לאנוכיות שמאפיינת את העידן הפוסט מודרני, בעיקר כאשר האנוכיות הזו באה על חשבון המוסר והערכים. העלמות המוסר והערכים באה לידי ביטוי, למשל, בכך שבעבר, מוצרי מזון נקראו קרפ-לך, רוגל-לך. לא הייתה את הרכושנות הזו שמתבטאת היום - ביס-לי, כיפ-לי, משפחה עם 5 ילדים יכולה הייתה להסתדר עם זוג אופני רכיבה אחד, עם מחשב אחד, גיימבוי אחד וכן הלאה.
היום הכל אנוכי, רכושני. לכל ילד יש מחשב שלו ואוי ואבוי אם יגעו לו או יכנסו לחדר שלו, לממלכה שלו. לכל ילד יש טלויזיה בחדר, יש אופניים, אייפון, MP3 וגאדג'טים יקרים נוספים והוא לא מתחלק באף אחד מה'צעצועים' היקרים עם אחיו. הכל במימון ההורים. הכל שלי, אני וזכותי. פעם, ילדים היו בגן הילדים עד 13:00 וחוזרים הבייתה עם אחד ההורים כדי לישון כולם צהריים. היום, אין גנון שנסגר לפני 16:00-17:00. יש בכל עיר לפחות גן אחד שמספק שרותי שמרטפות נטו אפילו עד 19:00-20:00. ומי לא נמצא היום בצהרון? ובשביל מה כל המרדף הזה? כי הילדים שלכם לא יודעים לעשות תורות על מחשב אחד ונמצאים כל היום מול הטלויזיה - הבייביסיטר האולטימטיבי, במקום להכין שיעורים או לשחק בחוץ עם חברים ולכן משמינים יותר ולא רוכשים השכלה.
בנות אני חייבת לשתף במשהו ממש עצוב שנתקלתי בו באינטרנט - ממש בא לי לבכות ממה שרואים בתמונה. כמובן שהמילים מיותרות, ואני לא פונה בשום אופן לאמהות שנאלצו לעשות זאת בלית ברירה, אבל מי שפשוט לא רוצה את הילד למרות שהרתה, שתראה את התמונות הללו לפני שהיא הולכת לעשות מעשה.... ממש קשה ועצוב לי לראות שזה מה שקורה למיליוני עוברים.
אז עכשיו, נשואה91 מתלוננת על כך שאגודת 'אפרת' מידעת את הנזקקות לשרותיה בכך שהיא פה לרשותם. האגודה פונה לבנות 15 ומעלה שנכנסו להריון ומוצאות את עצמן בדילמה, כאשר הן עלולות לבחור בהפלה כחלופה אולטימטיבית לאור קשיים כלכליים העומדים בפניהן. אותה אישה נשואה קוראת לאותן מתלבטות בהריון של להתלבט ולהפיל, לא להתקשר ל'אפרת' אלא להיות אנוכיות ולסיים את ההריון. למה? בגלל ההורמונים, בגלל שתתמקדי בבגדים שהתינוק צריך ללבוש במקום הבגדים שהיא צריכה ללבוש, בגלל הבנים שבלעדיהם ובלעדי המתירנות וקלות הדעת בכלל לא הייתה נכנסת להריון. ומה עם הבגדים והבילויים שהיא עלולה להפסיד אם תמשיך את ההריון, והבקיני שהיא לא תמדוד - שימו לב שהכל רכושני ואפסי, נעלם לעומת הקריאה שלה לסיים חיים, להפיל את העובר, דבר שאף עלול לגרום לאם לנזק בלתי הפיך ברמה הנפשית והגופנית.
עשית הפלה? תפצי את עצמך בשמלת תחרה בשווי עשרות אלפי שקלים וזה יעבור. לא נורא אם תלבשי אותה רק פעם אחת. העיקר לא לקום במהלך הלילה להאכיל את התינוק, לא להתחתן בגיל צעיר כדי לא להתגרש. ומה? חתונה מאוחרת מבטיחה חיי זוגיות לנצח? ואם תקומי באמצע הלילה כדי לעשות פיפי, לא תרדמי שוב? גיל זה רק מספר ולא מעיד על בגרות נפשית או היעדרה - אפשר להיות בוגרת בת 15 שמגדלת 6 אחים קטנים יותר ונהנית מכל רגע ואישה בת 40, היסטרית, שלא מסוגלת להתמודד עם סתימה במקלחת בלי להיכנס להיסטריה. הריונית יכולה להראות מדהים בבקיני, נשים רבות  שאינן הריוניות בכלל לא לובשות בקיני ולא יקרה כלום אם עונת רחצה אחת לא תלבשי בקיני.
במקום לעודד שימוש בפוסטינור, מה דעתך לעודד אחריות של הצדדים ולקדם שימוש באמצעי מניעה? או אפילו לעודד סקס במסגרת מערכת זוגית בלבד ולא במסגרת סטוצים או יזיזות כדי למנוע הדבקות במחלות מין וכניסה להריון לא מתוכנן מבלי שתהיה תמיכה כלכלית לפחות של בן הזוג? למה הפלה צריכה להיות הפתרון האולטימטיבי? גם אם מדובר בנערה, אפשר למסור את הילד לאימוץ. מדובר בטראומה לגופה ולנפשה של המפילה. לא חסר משפחות שמעוניינות לאמץ ילד ובגלל ריבוי ההפלות ומיעוט התינוקות והילדים שנמסרים לאימוץ, פונים למדינות עולם שלישי כמו רוסיה ודרום אמריקה. את לא מוכנה נפשית להיות אמא אבל את בהריון? תמסרי את הילד לאימוץ. הפלה זה לא הפתרון האולטימטיבי.
אין לך יכולת כלכלית להתמודד עם גידול ילד? תסייע לך ברמה הסוציאלית, הפסיכולוגית והכלכלית. מדובר במצוקה חולפת ותקבלי את הסיוע עד שתעמדי על הרגליים. אני לא קוראת למנוע הפלה בכל מקרה - כאשר העובר מסכן את חייה של האם, אין ספק שיש להפיל אותו. אבל לסיים חיים בגלל כסף? איפה הערכים? איפה המוסר? זה שקול לרצח, זו הריגה לכל דבר. אפשר לשנות מצב כלכלי, אבל הפסקת הריון זה צעד בלתי הפיך. אף אחד לא מבטיח לך גן של שושנים. אין הבטחה שהחיים שלך יהיו קלים יותר או עשירים מבחינה חומרית גם אם לא תלדי את הילד. את לא מסוגלת להתמודד עם תינוק או להפוך לאמא? תמסרי אותו לאימוץ. יש פתרונות נוספים מלבד הפלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה