מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 17 בספטמבר 2011

איך מגייסים הון התחלתי לפתיחת עסק?



מכירים את הסיפור על החייל המשוחרר שרצה לפתוח עסק? 

החייל המשוחרר סיים צבא ורצה לפתוח עסק. הוא יודע שהוא חרוץ, חכם אבל הבעיה היא שהיה לו רק מטבע של 10 שקלים בכיס. מה עשה? הלך לשוק, קנה 4 קילוגרמים עגבניות ב-2.5 שקלים לקילו. הוא עבר מדלת לדלת והצליח למכור ב-5 שקלים לקילו. למחרת, הלך שוב לשוק וקנה 10 קילוגרם עגבניות ב-20 שקל ועוד הצליח להתמקח על המחיר לקילו והוריד ל-2 שקלים. גם הפעם, הוא עבר מדלת לדלת ומכר ב-5 שקלים לקילוגרם עגבניות.

כך זה התפתח עוד ועוד. הוא הגדיל את מגוון הירקות שמכר. כשלא יכול היה לשאת עוד את משקל הירקות קנה טנדר יד שניה ועבר בין השכונות, שם כבר היו לקוחות קבועים שהכירו אותו. במקביל, הוא הספיק להכיר את החקלאים שמספקים לו ירקות במחיר סיטונאי ואפילו פתח דוכן בשוק. הוא גייס עובדים נוספים שיעזרו לו עם המשלוחים, שיתפעלו  את הדוכן וכדומה.

את הרווחים השקיע במשאיות נוספות להובלת הסחורה ובשלב מסויים אף הגדיל לעשות ופתח חברת הובלות עם משאיות קרור למזון ומשאיות רגילות להעברת בתים וסחורה וחתם על חוזים עם יבואנים להובלת תכולת קונטיינרים מהנמל למחסן שלהם. עסק כזה יכול לגלגל מליונים בשנה, וכל זה התחיל ממטבע של 10 שקל שבמקרה היה לו בכיס. הוא למד את התחום בו עסק תוך כדי תנועה וכשהיה לו צורך, הוא השקיע מהרווחים שהעסק הניב כדי לספק את הצורך.

אז מי אמר שעסק צריך הון התחלתי?

עסק חדש לא בהכרח זקוק להון התחלתי עצום להשקעה, תלוי בסוג העסק. אי אפשר להיבחר להיוולד להורים טייקונים, אבל בהחלט אפשר לבחור להיות כאלו ולפעול להעלאת רמת החיים האישית. תשתמשו במה שכבר יש לכם בכיס ואל תסמכו על הלוואות שצריך להחזיר. לא בטוח שהעסק יכול יהיה להניב את סכום ההלוואה בשנה הראשונה שלו ולהחזיר את ההשקעה. כל עוד סך ההכנסות משתווה לפחות לסך ההוצאות, ניחא. עוד יותר טוב אם הרווחים יכולו לכסות גם את הוצאותיכם האישיות, כמו שכירות ומחייה. הקמת עסק הוא הימור ואי אפשר בהכרח לשלוט במה שיוליד יום. בכדי לוודא שהעסק יצליח, צריך להיות עם האצבע על הדופק ולהקפיד לייעל את העסק ולשפר אותו מבחינת שיטות שיווק, השרותים שהוא מספק ומההיבט הלוגיסטי.
לכן, עדיף שתהיו במקביל שכירים ושתהיה לכם הכנסה נוספת כדי לכסות את הוצאותיכם האישיות, ואפילו כסף נזיל כדי להשקיע בעסק, גם אם הדבר ידרוש ממכם להצטמצם באופן אישי. כשאתם רואים שהעסק מניב רווחים, תשקיעו אותם כדי לייעל את העסק, לשפר אותו ואפילו להיכנס לתחומים נוספים. תשווקו את העסק שלכם בתבונה, תתייעצו עם מביני עניין ותיישמו את הצעותיהם בחוכמה.
עסק מצליח זה 1% השראה ו-99% הזעה. באופן אישי, אני כרגע נהנית מפרותיו הכלכליים של הכנסה דרך האינטרנט באמצעות תוכנית שותפים (סמרטר המיועד להעלאת עבודות אקדמיות שכתבת וצרופם של חברים תחתייך שכתבו גם הם עבודות והעלו לאתר,  בהתאם למכירת העבודות שלך ושל החברים שנרשמו תחתיך  וגוטפרינד המיועד לגיוס עובדים בתחום ההייטק והכלכלה בשיטת החבר מביא חבר).
תוכניות אלו בהן אני מעורבת מספר שנים הניבו לי הכנסות בשווי של אלפי שקלים בחודש מבלי שהשקעתי בהם שקל. קידמתי את הקישורים בדרכים שונות וחינמיות שדרשו ממני רק השקעה של זמן, כשעה בשבוע, וכן, חיבור של מחשב ואינטרנט שמלכתחילה כבר היה לי ולא רכשתי במיוחד. בהמשך, כשראיתי שההכנסה יציבה וקבועה, השקעתי מהרווחים כדי לקדם את תוכניות השותפים בהן אני מעורבת, דבר שהביא להגדלת ההכנסות שלי מתוכניות אלו ולפיכך, להגדלת הרווחים.
אז תשנסו מותניים וקדימה, לעבודה. ההצלחה תלויה בכם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה