מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 20 בספטמבר 2014

גדעון סער פורש כמהלך רומנטי או אסטרטגי?



גדעון סער, שר הפנים ונשוי לגאולה אבן הודיע השבוע, במהלך טקס הרמת הכוסית לקראת ראש השנה, על פרישה זמנית מהחיים הפוליטיים. המהלך יצר רושם, לכאורה, כאילו מדובר בצעד למען אישתו מזה שנה וחצי, גאולה אבן ולבנם המשותף, יום לאחר שהושעתה מהגשת תוכנית ומשידור בכלל מרשות השידור, מאחר והיא ראיינה את גילה גמליאל. הדבר נאסר עליה על ידי הרשות, מאחר והיא נשואה לגדעון סער. לכן, בעקבות ניגוד אינטרסים, הרשות אסרה עליה לראיין אותו ואת חברי סיעתו. בעקבות הראיון, איילה חסון העבירה עליה ביקורת חריפה ולכן, גאולה נטשה שידור והושעתה.
על פניו, נראה כי מדובר במהלך רומנטי, אקט של הקרבה מתוך אהבה אותו ביצע סער למען אבן. מלכתחילה, זוגיות זו הבטיחה לסער עתיד מזהיר, עד לבית ראש הממשלה. יש משולש אהבה מדהים בין הון > שלטון > עולם תחתון. שלושת גורמים אלו שולטים בתקשורת ההמונים, אשר משדרת או מצנזרת בהתאם לאג'נדה של גורמים אלו.
גאולה אבן הנה כוכב עולה בתקשורת, במיוחד לאור נישואיה לשר הפנים. בעקבות הנישואין, זמן המסך שלה הוגדל. כעת, לאחר שגדעון סער פרש מחייו הפוליטיים, השעייתה של אבן בוטלה והיא חוזרת לשדר.
זה היה יכול להיות מהלך כל כך רומנטי ואוהב מצד בעלה. כך נכתב גם על ידי הבעלול בדף הפייסבוק המעריץ שלו. "אני אוהב אותך". אך נראה שמדובר במאורע מבויים למדי. לא הייתי חושדת, אך מעורבים כאן פוליטיקאי ואשת תקשורת מנוסים. גאולה אבן היא מקצוענית ולא תפר כללים, בטח שלא תראיין במופגן מהליכוד. מקסימום תעביר שאלות ותביים ראיון מאחורי הקלעים. המטרה הייתה מלכתחילה ליצור קרקע נוחה לפרישתו של סער בכדי להסתיר מניע פחות רומנטי ופחות אוהד. הדבר עלה על דעתי לראשונה כששמעתי על פרישתו. הרי פוליטיקאים אינם אנשים בעלי מצפון. יש להם אינטרסים לקדם. אינטרסים "ציבוריים" בהם מעורב הון גדול ושחיתות לא קטנה.




עוד לפני היכרותו של סער עם אבן, גדעון סער היה ידוע כרודף שמלות. בפברואר 2013, הופץ מכתב, בו נטען כי הוא נהג באופן לא הולם כלפי עובדת הכפופה לו. גדעון סער, אשר שימש אז כשר חינוך, ומקורביו, טענו כי לטענות אלו אין בסיס ומדובר במכתב מזויף. גדעון סער מעולם לא הכחיש את המעשים.
עם זאת, האישה לה נקשר המכתב בו היא מזדהה כקורבן וכן, הידועה בראשי התיבות מ.כ, הכחישה את הדברים וסרבה לנקוט בהליכים כנגד סער. בעקבות כך, אין מתלוננת ועדה ממקור ראשון למעשיו כקורבן. לכן, למקרה זה לא היה השלכה פוליטית על גדעון סער ולא נפתחה כנגדו חקירה משטרתית.




מעשיו המגונים, התהוללותו המינית ונטייתו להטריד מינית כפופות לו בלשון עדינה וקיום יחסי מין תוך יחסי מרות עם הנשים שאיתו בלשון המעטה היו ידועים לעיתונאים ולאנשי תקשורת. עם זאת, התקשורת שיתפה איתו פעולה, עוד לפני שבכלל הכיר אישית את גאולה אבן ונישא לה. כתבת תחקיר שהוכנה בשנת 2011 בעיתון ידיעות אחרונות עסקה במעשיו של סער כשר חינוך ואופן התנהלותו, אך התחקיר נגנז בעקבות קשריו עם ארנון מוזס.
עוד לפני כן, בשנת 2010, כתבות נגנזו. גם בסוגיית המכתב בשנת 2013, חבריו ושותפיו להשתקה גנזו כתבות תחקיר ולא דיווחו על מעשיו של סער הידועים לכל. לגדעון סער יש קשרים מפוארים בתקשורת. קו ההגנה שבו הוא משתמש ובוקע מגרונם של עיתונאי חצר בכל כלי התקשורת, כאילו מדובר במטאור שעלה גבוה מדי ובשל כך מעלילים עליו עלילות-שווא, הוא פרשנות קלה מדי. במעשה הצנזורה של התקשורת, עם התעלמותם המופגנת של אנשי תקשורת מתוכנו המטריד של המכתב שהופץ במפלגת הליכוד ופירט את עלילותיו של שר החינוך דאז, סער, הם עושים לו ולעצמם הנחה ושרות יוצא דופן בעוצמתו. ממש המקרה של משה קצב שחוזר על עצמו.
אז מה הסיפור עכשיו? מדוע סער החליט לפרוש דווקא עכשיו, למרות ששרד את כל ה"עלילות" שנרקמו נגדו במהלך השנים? לדברי יואב יצחק, הוא לא פרש מהסיבות שנראות לכאורה לעין. לא גאולה אבן, לא רומנטיקה ולא משפחתיות. המטרה היא מזעור נזקים בעקבות תחקיר רציני ומקיף שעומד להתפרסם בגנותו תוך שבועיים - שלוש.
אמנם במעשה הפרישה הוא מסיר מעצמו את החסיון שלו, אותו הוא מקבל אוטומטית מעצמם היותו חבר כנסת ושר. עם זאת, כאדם פרטי ולא איש ציבור הבאז יהיה מצומצם יותר, מאחר והתפקיד שלו כבר אינו משחק פקטור. לכן, תחקיר העוסק בהטרדות מיניות של סער המנצל את מעמדו ומרותו ורודף שמלות של נשים עובדות הכפופות לו כבר לא יתפוס כותרת ראשית או עמודה כפולה בדף האמצעי של העיתון הנמכר בישראל.


עד להודעתו של סער הצליחו יואב יצחק וגורמי התקשורת אליהם הוא מקושר לשמור על פרופיל נמוך יחסית בכל הקשור לתחקיר. אלא ש-14 דקות בלבד אחרי הפצצה שהטיל שר הפנים, צייץ לראשונה אלדד יניב, כי אחת הסיבות להודעת גדעון סער היא "תחקיר גדול שמוסף 'הארץ' עמל עליו בשבועות האחרונים". בעבר, נזכיר, טען אלדד יניב כי ב"ידיעות אחרונות" יש תחקיר על סער, מוכן לדפוס וכי גדעון סער יודע שיש עליו תחקיר מוכן ושמדובר בפצצה מתקתקת. מתברר, שתיק החקירה המשטרתי כנגד סער דלף לאחרונה לעיתונאים וזוהי הסיבה לפרישתו. גאולה, רחמיי כלפייך וכלפי אשתו של משה קצב.
הציוץ המסקרן פשט מיד כאש בשדה הרשתות החברתיות, עד כדי כך שעורכת החדשות, נעה לנדאו, העלתה סטטוס שקרא לכל מי שפונה אליה ומתעניין בפרטים להתקשר ליניב בנימוק המשכנע שיש לה עוד עיתון לסגור על הראש. מאוחר יותר העלתה לנדאו פוסט נוסף שאישש למעשה את הציוץ של יניב: "עוד לא פורסם תחקיר וכבר מושאו פורש". מדובר בתחקיר גדול עליו עמל עורך מוסף הארץ יואב יצחק ותחקירניו בשבועות האחרונים.
בינתיים עם פרישה או בלי פרישה, המשכורת דופקת כל חודש ונכנסים כמו שעון לחשבון הבנק של השר לשעבר 40000 ש"ח נטו .
איך זה לפרוש עם 40000 ש"ח וכל התנאים של שר ואפילו עם רכב שר?
לא צריך לדאוג לסער, הוא מסודר גם בלי הכנסת . לא צריך גם לדאוג לגאולה, היא עושה מיליונים ברשות השידור.




 I'LL BE BACK






תגובה 1:

  1. כיום נראה שמי שעלה גבוה מדיי מועמד טבעי לתלונות על הטרדה מינית. ככה זה שהפמיניסטיות המטורללות הרדיקליות, השליטו את מרותן על כל מה שזז. ואף על פי כן, על אפם ועל חמתם של כל המלינים השקרנים, גדעון סער עוד יגיע לטופ ויחזיר את מדינת הלאום היהודית לדרכה המפוארת, שהושחתה תחת שלטון נתניהו.

    השבמחק