מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 7 בינואר 2015

רוחניות בעולם המערבי - אושו וג'ון לנון מהביטלס כמקרה בוחן




בתמונה למעלה, מצולם כל רכושו שהותיר עלי אדמות מהאטמה גנדי לאחר מותו - 2 זוגות סנדלים, ספר, משקפי ראיה, 2 קערות, 2 כפות, פנקס, שעון, קערה למים וזהו. גנדי היה אדם צנוע שהטיף לשלום גם כשהבריטים טבחו בעמו. גנדי עשה צרות לבריטים בתקופת המנדט בהודו - מהטמה גנדי נאסר בשנים 1922, 1930, 1933 ו 1942. בשל מעמדו הציבורי השלטון הבריטי לא רצה שימות בכלא. גנדי ראה בשביתת רעב דרך לא אלימה להעביר מסר: ב-1932 שבת רעב במחאה על חוק בחירות שנתן ייצוג נפרד לבני כת ה"דליט" שגנדי תמך בשילובם הפוליטי וב-1943 שבת רעב שוב בכלא כחלק מהמאבק האנטי-קולוניאלי. נוסף לגנדי שבתו רעב גם אסירים הודים נוספים בהם שניים שצמו 116 ימים: עד 5 באוקטובר 1929. זו המורשת שהשאיר לצאצאיו ולעמו, הון מוסרי. מכירים במורשתו עד היום. ההון הגשמי שלו אינו בעל ערך כספי. הוא יכול היה לעשות הון מהשפעתו ולנצל את מעמדו כדי לצבור רכוש. אבל גנדי בחר לדבוק באידאולוגיה שלו.
בניגוד לכך, אושו וג'ון לנון מטיפים לשלום אך הם רודפי בצע. לפני כמה שנים נודע לי שאושו, סמל הרוחניות והאהבה, הקאמה סוטרה והטנטרה בעולם המערבי, החזיק בצי של 100 רולס רויסים להנאתו אך דרש ממאמיניו לעבוד 7 ימים בשבוע 12 שעות ביום.
לפני יומיים נודע לי שג'ון לנון מלהקת החיפושיות האגדית [The Beatles], סמל השלום והאקטיביזם, החזיק בהון ששווה ערך ל600 מליון דולר של ימינו (ויוקו עוד 400 מליון דולר נוספים) ובחיי שחיפשתי איזשהי פעילות צדקה או פילנתרופיה שעשה ולא מצאתי, רק את המילים הריקות שכתב והפכו לסמל הקומוניזם כשיר אנטי דתי, אנטי לאומי, אנטי מוסכמות ואנטי קפיטליסטי ממותק -
Imagine no possessions I wonder if you can  No need for greed or hunger A brotherhood of man  Imagine all the people sharing all the world.
מדובר בהמנון קומוניסטי, חזון שיושם באופן רצחני בבריה"מ על ידי סטלין ולנין שחיו בתקופתו של לנון ועדיין מיושם באופן רצחני בסין. מחליאה אותי המחשבה שאנשים שיכלו לעזור לכל כך הרבה פשוט דיברו הרבה והפכו לאייקונים וגורואים של תקווה בגלל מילים גדולות וריקות מתוכן. אני אומרת, חדל עם עבודת האלילים המודרנית בה אנו מוצאים איזה אדם שפעם דיבר יפה והגיוני והיום הוא סמל למשהו שהוא עצמו לא היה מעולם. כששעתם ביקשה מהם לבחור בין רוח או כסף - הם בחרו בכסף - והרבה. טוב נעשה אם נצטט את נשמתנו שכמהה לביטוי כן ואמיתי ולא את אותם צבועים.







יש לכך דוגמאות רבות בישראל לשמאלנים יפי נפש הדוגלים במדיניות של האחד בפה והאחד בלב. ציפי לבני, זהבה גלאון וכדומה, הדואגות לייצג יפה מאוד את הגורמים המממנים אותן, כמו הקרן לישראל חדשה. כיום, אין קשר בין השמאלנות הפוליטית לציונות המיוצגת על ידי בן גוריון ואנשי העלייה השנייה או יצחק רבין. הניסיון לקשר בין השמאל יום לשמאל של אז אינו מבוסס ומטרתו להביא קולות לגוש השמאל. במקביל, ישנו ניסיון לבצע דהומניזציה למפלגות הימין בישראל ולימין הישראלי בכלל. למעשה, פעולותיהם של השמאל הנם חסרי מוסר, גובלים בפליליים ואף מחירם הנו ברכוש ובחיי אדם. אך כשמוציאים את האמת החוצה, הארץ רשאי לדמיין את העולם בלי עירית לינור והעולם עדיין מסתובב כי שמאל.






בוקר טוב, הבולשביזם שלכם חזר!"דמיינו עולם ללא עירית לינור" - ביקש הבוקר עיתון "הארץ" האיכותי מקוראיו האיכותיים, ולזכותו...
Posted by ‎עירית לינור‎ on Thursday, December 10, 2015



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה