מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 26 באפריל 2015

להזכיר לישראלים קצת מוסר וערכים







'מפני שיבה תקום' - זהו ערך שמלמדים בגן ובכיתות הנמוכות בבתי הספר היסודי. רובנו מיישמים את המוטו הזה והערכים גם בעקבות החינוך מהבית. עם זאת, ערכים אלו אינם מיושמים בפועל. זה לא שדברים השתנו מהימים בהם היינו ילדים או בתקופת ילדותם של הורינו. בזמנו, לא היה פייסבוק ולא היו מצלמות ווידאו זמינים בסמארטפון. לכן, כיום יש יותר מודעות לאנשים שמתנהגים באופן לא ערכי.
בסוף השבוע האחרון הופץ סרטון, בו נער בן 17 עם כיפה על הראש שמתגייס בעוד שנה זורק את הכלבה של חברו הטוב מעבר לגדר. המעשה צולם והופץ באינטרנט, בעיקר בפייסבוק. הדבר דווח למשטרה והנער אותר ונחקר. הוא אף הפיץ סרטון תגובה, כשראשו מכוסה במגבת ובו הנער הקריא מהדף שהוא מצטער על המעשה, שהוא היה שיכור בזמן שזרק את הכלבה למרחק רב ושכפיצוי הוא יתנדב בתנו לחיות לחיות. ואם הנער לא היה עובר שיימינג, איך היה לומד לקח?
חברו, שהמעשה צולם בביתו ושהכלבה נמצאת בבעלותו, מגבה את החבר המתעלל, מגן עליו ולא מבין על מה המהומה. הכלבה שלו עברה התעללות פיזית על ידי החבר ויכולה הייתה להיפצע באופן חמור או לההירג. צריך להוציא את הכלבה מהשגחתו. הוא עד היום בטוח שמדובר בכלב ממן זכר. אף אחד לא מבטיח שהתנהגות זו תימנע בעתיד כל עוד הכלבה בבעלותו ולכן, יש להוציא אותה מידיו.
זהו הפוסט שהגברת נגר שיתפה בדף הפייסבוק של משרד החינוך:


שלום. אני בחורה בת 27. בהריון מתקדם . אני נאלצת לנסוע לעבודה כל יום , משרה מלאה , הסיבות כבר ידועות, והרי ״ הריון זה לא מחלה״ אז עובדים. יש לי שעה נסיעה אותה אני נאלצת לעבור באוטובוס, לרוב, אף אחד לא קם בשבילי. אני לא מבקשת הרבה , אני רק מבקשת שתוציאו הנחיה קטנה, תשימו שלט קטן , מעל כסא ספציפי , מקום שמיועד לנשים בהריון , קשה לי לעמוד, באמת קשה לי, שהאוטובוס בולם, העובר שלי נכנס לסכנה, וכל זה כי לצערי משהו התפספס בחינוך שלנו ואנחנו לא קמים לנשים בהריון . אני לא מבקשת לשנות אנשים , או לחנך , אני מבקשת לשים שלט קטן , שלט שיגרום לי להרגיש בנוח להקים מישהו, ולשבת . בשבילי, בשביל העובר שלי. תודה

נכון, הריון זה לא מחלה, אבל בהחלט יש להימנע ממאמץ גופני חריג או מפגיעות גופניות, כפי שעלול להיגרם במצב כשאוטובוס בו עומדת אישה בהריון עוצר בפתאומיות. אישה בהריון עלולה להיפגע בבטנה. ובכלל, אישה בהריון מוגבלת בתנועה. הדבר עלול לגבות מחיר יקר. זה לא יתכן שצעירים יכולים להיות כל כך לא מחונכים ולא לקום בפני אנשים מבוגרים, נכים ואו נשים בהריון.
אני אפילו לא מדברת על המקרה בו נוסעים שיכורים עשו בלגן במטוס במהלך חג הפסח או המכות שקיבל הקב"ט בבית המלון באילת. אנשים רוצים הכל עכשיו ומהר, לא חושבים לפני שהם פועלים. למעשיהם יש השלכות וההתנהגות הזו אינו מקובלת ואינה ראויה.
תפתחו את העיניים סביב ותסתכלו מה קורה. במקומות ציבוריים, קומו למראה אישה בהריון או בכלל לאנשים בעלי מוגבלויות. תנו להם לשבת. רואים מישהו מתעלל בחסר ישע, כמו בעל חיים או ילד? תתערבו במטרה למנוע, גם אם זה יסתכם בדיווח למשטרה וצילום דבר העבירה. יש דברים שלוקחים איתנו לקבר, אחד מהם זה החותם שהשארנו בעולם הזה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה