מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 10 בנובמבר 2018

על חודו של פסיק






פסיק אוקספורד זהו הפסיק שמופיע לפני ו' החיבור במשפט שמציין רשימה של פריטים. למשל במשפט: חלב, ביצים, אפונה, ודגים. הפסיק שלפני הדגים הוא פסיק אוקספורד.
הפסיק הזה יכול לשנות משמעות של משפטים, למשל:

אני אוהבת את ההורים שלי, ליידי גאגא והאמפטי דאמפטי.
מהמשפט הזה ניתן להניח שליידי גאגא והאמפטי דאמפטי הם אחד מההורים שלי. (נסו להכניס במשפט שמות אחרים ותבינו ''אני אוהבת את ההורים שלי, מיכאל וחנה'').
אבל אם אכניס את פסיק אוקספורד, משמעות המשפט תהיה שונה וברורה ללא כל ספק: אני אוהבת את ההורים שלי, ליידי גאגא, והאמפטי דאמפטי.
כלומר, בנוסף להורים שלי אני אוהבת גם את הליידי וגם את האמפטי.
ולמה זה כל כך חשוב?
בגלל פסיק אוקספורד, חברה למוצרי חלב בארה''ב הפסידה במשפט. שלושה נהגים שעבדו בחברה תבעו עשרה מיליון דולר על אי תשלום של שעות נוספות.
בהסכם איתם נכתב שיש פטור על שעות נוספות על:
The canning, processing, preserving, freezing, drying, marketing, storing, packing for shipment or distribution of:
(1) Agricultural produce;
(2) Meat and fish products; and
(3) Perishable foods
האם ההסכם פוטר מתשלום שעות נוספות על אריזה למשלוח או על הפצה של שלושת הפריטים המצויינים ברשימה? הנהגים תבעו על כך שהם לא אורזים את החבילות שהם מפיצים, וזכו.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה