מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 25 באפריל 2012

הסרט אחד משלנו לצפייה ישירה -הגרסה המלאה




סרט שמאלני שהקשר בינו לבין המציאות מקרי בהחלט. ניסיתי לבדוק מי מימן את הסרט, האם הכסף הגיע מקרן כדוגמת הקרן האנטישמית לישראל חדשה או קרן פורד, ללא הצלחה.

שיר הנושא של הסרט "מה אתה בכלל יודע על אהבה", נכתב על ידי אהוד מנור והולחן על ידי אילן וירצברג ומבוצע על ידי גידי גוב. השיר מופיע מספר פעמים לאורך הסרט.
הסרט מתאר שלושה חברים טובים, אמיר, יותם ורפא, שעוברים מסלול טירונות לוחמים בצנחנים. אולם במהלך הטירונות, רפא נאלץ לפרוש עקב פציעה שנגרמה מרשלנותו של מפקדם הקשוח, המכונה "המלאך הלבן". רפא, עובר לשרת כחוקר במשטרה הצבאית.
שלוש שנים לאחר מכן רפא נשלח למחנה היחידה, הממוקם בשטחים, ופוגש את יותם, המשמש כמפקד פלוגה ביחידה. מוטל עליו לחקור תקרית בה נהרג עציר פלסטיני שהיה חשוד ברצח חברם אמיר, שהיה אף הוא קצין ביחידה. רפא מוצא עצמו קרוע בין נאמנותו ואהבתו לחבריו לבין מחויבתו לחשיפת האמת, שכולם פרט לו ולתמר מעדיפים לכסות.
לקראת סופו של הסרט מבין יותם כי רפא עומד לחשוף את ממצאי החקירה, בה גילה כי העציר לא נמלט כפי שדווח בתחילה, כי אם הוכה ועונה ולבסוף נורה בעודו כפות. כתוצאה מכך מכים קציני היחידה את רפא ומותירים אותו בחדרו פצוע. תמר סועדת את רפא הפצוע ומפצירה בו כי ייסע מן הבסיס וידווח למשטרה הצבאית על מה שגילה. בעוד היחידה מתארגנת לביצוע פשיטה על מחנה הפליטים שבקרבת הבסיס, כנגד ארגוני המחבלים, אוסף רפא את חפציו ובסיוע תמר עומד לצאת את המחנה. הצופים בסרט משתכנעים כי רפא בחר להניח לנאמנויות הישנות ליחידה ולרעיו לנשק ולפרסם את האמת. אולם כאשר חולף יותם על פניו בנסיעה אין זה ברור האם בכוונת רפא להוציא את האמת לאור, או שמא שרף את הראיות המעידות על הרצח ונותר למעשה "אחד משלנו".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה