מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 4 במאי 2012

עדן טבע מרקט מעיפים מהחנות צרכנים עם מודעות







היום בצהריים הגעתי לעדן טבע מרקט, בסניף מתחם הסינמה סיטי בעיר ראשון לציון. ייעדתי את הביקור בכדי לרכוש תוספי תזונה ולרשום מחירים של מוצרים בסניף אותם אני צורכת בכדי להשוות מחירים בהמשך עם מוצרים מקבילים. כידוע, מוצריםמחלב כבשים ועיזים, מוצרים שעשויים מאורז מלא, חיטה מלאה, סויה וכדומה, ומוצרים טבעיים ואורגנים אינם נחשבים לזולים ולא ניתן למצוא אותם בכל מקום.
בשלב בו התחילו לגשת אליי הייתי במחלקת הירקות, מקלידה מחירים למייל דרך הסמארטפון. הייתי עם אוזניות עליי כדי לא להיות נגישה להצקות מיותרות מצד העובדים. עובד מהירקות ניגש אליי. המשכתי בעיסוקי וניסיתי ככל יכולתי בגבולות הנימוס להתעלם משאלתו האם אפשר לעזור לי. בסופו של דבר השבתי לו שלא. כמובן שהוא הבחין שאני מקלידה מחירים מהשלטים של הירקות למייל בסלולרי [אפילו לא הייתי באפליקציית PRICEZ, אם כי המחירים היו מגיעים לשם בסופו של דבר]. הוא דיווח לאחד מסגני המנהל שנכחו בסניף. סגן המנהל הראשון שאל אותי אם אפשר לעזור ושאל למעשיי, מאחר ושאלתי אם אפשר לעזור לו לאור המבטים שנעץ בי. השבתי שאני מסתדרת, אני רושמת מחירים כי אני רוצה להשוות אותם.
בהתייעצות עם סגן מנהל נוסף, אותו אחד שרואים בסרטון, נשאלתי מטעם מי אני רושמת מחירים. השבתי שאני בנאדם פרטי ואני רושמת את המחירים לצרכיי האישיים. בשלב הזה כבר פנה אליי הסגן מנהל שבסרטון. הדגשתי שלא מדובר בעבירה על החוק והדגשתי שאני לא מפריעה לאף אחד. הרי את השוק שקיבלתי מהמחירים [24.99 שקלים לקילו תפוח עץ!!!] שמרתי לעצמי ו"שמעתי" מוזיקה. הסגן אמר שהוא צריך לבדוק עם הנהלת הרשת.
כמו שניתן לראות בסרטון, לאחר התייעצות עם הנהלת הרשת, הסגן הסכים להצהיר בפני המצלמה שרישום מחירי המוצרים במטרה להשוות אותם הנה בניגוד למדיניות הרשת ומפריעה, אם כי לא ברור לאיזה פעילות בדיוק היא מפריעה. לפיכך, בשם הנהלת רשת טבע מרקט הבכירה, התבקשתי לחדול מהרישום ולעזוב את הסניף בבושת פנים, אלא אם כן אני מעוניינת לקנות משהו. את תוספי התזונה להם נזקקתי לא רכשתי, מאחר והנהלת עדן טבע מרקט פגעה ברגשותיי, בעת שנאמר לי במפורש שאני לא רצוייה במקום כלקוחה.
יש להבהיר, כי דבריו והצהרתו של אותו סגן המנהל בנוגע למדיניות הרשת נעשו בידיעת הנהלת הרשת ולבקשתה. הוא כמעט והניח לי לנפשי עד שבמחשבה שניה אמר שיתקשר להנהלה כדי לבדוק מהי מדיניות הרשת בנושא. זה נעשה במרכז החנות, באופן פומבי וכל כך משפיל לעייני הלקוחות. מישהו שנכנס באמצע הדיון יכול היה לחשוב בטעות שגנבתי מוצר או הרבצתי למישהו. עד לאותו הרגע שהוצאתי את המצלמה לא האמנתי שהם באמת יעזו להעיף אותי מהחנות ולהבהיר לי שאני לא רצויה שם כלקוחה ולכן, שמרתי על שלוותי ודיברתי רגוע.
אני לא פוסלת פנייה לעורכת הדין שלי. מעניין אם הם מודעים לכך שהם פתחו לי פתח לתביעה? הרי זרקו אותי מהסניף לא כי התפרעתי או גנבתי או שברתי מוצר כמו שעשתה אחת מהלקוחות כשהייתי בסניף. בעוונותיי יש לי מודעות צרכנית. ירקות אורגניים ומוצרים טבעיים וטבעוניים הנם מצרכים יקרים ואני לא צורכת זבל מתועש ומעובד מטעמי בריאות. מוצרים טבעיים רבים לא נמצאים בסופר הרגיל - כמו מוצרי סויה, מוצרי חלב כבשים ועיזים, מוצרים שעשויים מחיטה מלאה/אורז מלא/שיפון וכדומה.



פרגנו למחאה באתר גלובס ובאתר YNET. 
עד היום, יותר משבוע לאחר שהעלתי את הסרטון ליוטיוב ופרסמתי את הרשומה, לא קיבלתי מאף נציג של רשט עדן טבע מרקט אפילו התנצלות ואו הבהרות למרות שפניתי אליהם בנושא ועבר יותר משבוע.

12 תגובות:

  1. אופייני לחברות קטנות (שמהוות %80 מהחברות בארץ). הן מפחדות מתחרות ולא יגידו לך מחירים בטלפון. מספיק שהמתחרה ליד יוריד מחיר ויהיה בכמה אגורות יותר זול והקונים יעברו אליו לכן היחס הזה.

    אותי זה לא מפליא כי זה לא הפעם הראשונה שאני נתקל בזה. את יכולה ללכת לתביעות קטנות ולקבל סכום קטן תמורת החוסר טירחה (ע"י תביעה בתביעות קטנות). את התהליך לתביעה בבית משפט גבוה יותר אני לא מכיר אבל תביעות קטנות הכי קל.

    בגלל הסיבות הנ"ל גם אם אני עושה את זה אני משתדל לעשות את זה יותר דיסקרטי. בטח ובטח כשמישהו עובר להם "בכל החנות" ורושם מחירים הם פשוט נכנסים להיסטריה שזה אחד המתחרים שלהם (שכמובן לא יודע שהוא מתחרה) והתגובה בהתאם

    השבמחק
    תשובות
    1. מספר שבועות לפני כן, ראיתי את מנהל סניף מגה שנמצא במתחם מסתחבק עם מתחרה שהגיע לרשום מחירים למי שלא יודע, עדן טבע מרקט ומגה הם באותה הבעלות. גם אם המתחרים באים להשוות, מה קרה? שיגידו תודה! גם כך לא זול שם

      מחק
  2. שלום לך ,
    שמי גלעד ואני אחראי תיעוד המחירים בסופרים בקבוצת ישראל יקרה לנו.
    אנחנו לא רוצים להשאיר את המקרה הזה ללא תגובה.
    אשמח אם תצרי איתי קשר.
    https://www.facebook.com/leguigue

    השבמחק
  3. לא יאומן
    זה מסוג הסיפורים שלא הייתי מאמין להם לו לא היה הסרטון בצמוד לטקסט.
    מעכשיו זו תהפוך למשימה אצלי - להתחיל לתעד מחירים !
    אני מת שגם אותי יעיפו מחנות ולצלם את זה.
    אני מבטיח לתבוע ולגרום להם לכזה הפסד כלכלי שהם יתחילו לבקש שנשווה מחירים.

    הרעיון שהם מפחדים שהשכנים יתנו מחיר נמוך יותר כל כך מקומם...
    איזה מזל שיש מחאה, אנחנו מתחנכים מחדש בזכותה
    תודה לך

    השבמחק
    תשובות
    1. לשכנים אין שום בעיה, לתת מחירים נמוכים יותר...

      כי המחירים ב"עדן טבע מרקט" דנן, הם שוד-דרכים. ביקרתי אצלם בסוף מאי, בערך חמש דקות, אחרי ששמעתי פרסומת שלהם, על "מהפיכת החלב" עאלק - ואיפה!! גביע יוגורט, בגודל מיקרוסקופי, עולה 5 שקלים ויותר... וגם כל שאר המחירים - ממש כבחנויות היקרות ביותר!

      הם פשוט גנבים, מפרסמיהם שקרנים - ומשום-כך, הם מפחדים פחד-מוות מחשיפה...

      מחק
    2. אני מציעה לעשות השוואת מחירים באמצעות אפליקציית PRICEZ ואו להיכנס לאתר http://www.pricez.co.il/
      בנוגע למחירים, הם אכן שוחטים ברשת עדן

      מחק
  4. ברור שתיעוד ע"י הקלטה קולית - לא יתפס ולא יופרע
    -- אגב גם לאנשים עם זכרון טוב אסור להכנס ? :-)

    השבמחק
  5. האלטרנטיבה העסקית הבולטת לתעשיית המזון המעובד אמורה להופיע בדמות "חנויות הטבע", המתימרות למכור לנו טבע - מזון טבעי, לא מעובד, בריא ואחראי יותר. זה היה יכול להיות נכון, בעבר, או בהווה, אם הזיקה והאינטרס של בעלי "חנויות הטבע" היו קידום של תזונה בריאה, אולם בדיקה של בעלי החנויות האלה מראה שמדובר בגורמים שנטועים היטב בתוך העולם העסקי-אינטרסנטי של קידום מזון מעובד, לא טבעי:

    "רשת "עדן טבע מרקט" בבעלות "הרבוע הכחול" ("מגה") וגיר פרוביזור, יצרן בשר עגלים בשותפות עם "תנובה"; רשת "אורגניק מרקט" בבעלות "שופרסל"; רשת "ניצת הדובדבן" עוברת בימים אלה לבעלות "רמי לוי"; רשת "טבע קסטל", ו"101 טעמים" בבעלות קובי לוי, שהיה קודם לכן מנכ"ל "שטראוס" ומנהל חטיבת הטעמים של "פרוטרום" (מוכרת חומרי טעם וריח לתעשיית המזון המעובד. חברת בת של תעשיות אלקטרוכימיות המוכרת חומרי הדברה) ושותפו אליצור כהן, שהיה קודם לכן מנהל התכנון האסטרטגי והמחלקה הכלכלית ב"שטראוס" וסמנכ"ל הכספים ב"טרה", והוא גם הבעלים של "מחלבת אן-אגטו תבור"– ביחד עם שותפו ארן אלסנר, הבעלים של "מחלבות טרה" ו"מחלבות צוריאל".

    השליטה ההולכת וגדלה של תעשיית המזון המעובד בחנויות ה"טבע", גורמת לכך שלבעליהן של חנויות ה"טבע" אינטרס שלא לקדם צריכה של מזון טבעי, אלא לשווק מזון מעובד תחת מראית עין של מזון טבעי ובריא. קידום מזון טבעי ובריא באמת – מזון צמחי לא מעובד וללא תוספות רכיבים מזיקים, ופרסום הנזקים של המזון המעובד, שנמכר ברשתות המזון, נוגדים את האינטרס העיקרי של חברות האם של חנויות הטבע – רשתות המזון הגדולות. לכן, לא מפליא למצוא על מדפי חנויות ה"טבע" אינספור מוצרים תעשייתיים, מעובדים ומזיקים, החל בחטיפים וממתקים עתירי מלח, סוכר מזוקק ושמנים מעובדים, מוצרי חלב ובשר – כמובן ביניהם רבים מתפשים למזונות בריאות באמצעות הדגשות כגון "טבעי", "ללא כולסטרול", "ללא גלוטן", או "אורגני"; ולא מפתיע שגם בחנויות הטבע, מוצרים מעובדים ומזיקים מקודמים ומודגשים יותר מהמוצרים הבריאים באמת. לדוגמה, הקמפיין העיקרי של רשת "עדן טבע מרקט" הוא "עדן הבשרים" המקדם צריכת בשר, ובימים אלה פרויקט לקידום צריכת חלב.

    http://www.meshanim.com/teva.htm

    השבמחק
  6. האורגניים למיניהם, הם אולי הכנופייה הכי-הכי מבחילה בארץ: "הרדוף" של המאחז הטרוריסטי "גבעות-עולם" (בשת"פ עם הגנבים מ"תנובה"), "אורגניק מרקט" הבהמיים (השייכים לטינופות-ה"שופרסל")....ו"עדן טבע מרקט", מעוררי-הגועל דנן.

    אישית, אני נמנע, מתוך עיקרון, מלגעת בתוצרת """אורגנית""" (עאלק) - ממילא, במדינה מפגרת כישראל - בה אין שום פיקוח אמיתי וכל אחד, יכול לספר לי, שהוא "אורגני" - אין שום סיבה עלי-אדמות, להאמין לתווית.

    מעדיף לקנות את ירקותיי בשוק וזהו. ושלא יספרו לי אגדות על "אורגני", ע"מ לסחוט ממני, תשלום מרובע, או למעלה מזה...

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לי כל כך הרבה דברים להגיד לך. גבעות עולם היא מאחז טרוריסטי? אתה לא מתבייש? מדובר בארגון טרור המוכר לאו"ם? אתה חי בסרט רע. תעביר ערוץ.
      http://healworlds.blogspot.co.il/2012/10/the-relationship-between-palestinians.html
      http://healworlds.blogspot.co.il/2012/07/blog-post_16.html

      מחק
  7. מה הבעיה להיכנס לאתר שלהם ולראות את כל המחירים?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש כמה בעיות:
      א. האתר עלה בעקבות המקרה ולא היה קיים בזמן בו הייתי בחנות
      ב. המחירים בחנות שונים מהמחירים באתר - בחנות, המחירים גבוהים בהרבה יותר מהאתר

      מחק