מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 1 בדצמבר 2012

שחיטה יהודית אינה חוקית בפולין








 זה התחיל עם הדרישה בהונגריה, שבוע שעבר, לספור את היהודים במחוזות במדינה ובאיסור על ברית המילה בגרמניה. עכשיו השחיטה בפולין. פסיקה בפולין בעקבות עתירת ארגונים למען בעלי חיים: השחיטה היהודית לא חוקית. השחיטה הכשרה בפולין היא בעיה רצינית. היהודים מהווים 0.065% מהאוכלוסיה של פולין כיום, ומתוכם אולי עשירית אוכלים כשר. באמת בעיה ענקית למערכת החקיקה הפולנית. השחיטה הכשרה הוצאה אל מחוץ לחוק גם בדנמרק, שם רוצחים ביריה ג'ירפות עודפות ממין זכר בגני החיות ומאכילים בבשרם את האריות ורוצחים לוויתנים ודולפינים בהמוניהם - כ-1,000 מדי שנה במסגרת מסע ציד ימי המוני המעיד על מבחן גבריות של נערי דנמרק. כן, ביטויים אלו הנם צביעות אירופאית במיטבה, מאחר והאירופאים ידועים כאוכלי בשר שלא בהכרח דואגים לזכויות בעלי חיים. האירופאים נוהגים עור ופרווה שנשחטים מבעלי החיים בעודם בחיים כדי לא לפגוע במוצר.
אין דבר כזה שחיטה הומנית. אני בעד הפסקת שחיטה של כל החיות... אבל, זה ידוע שהיהדות היא השחיטה הכי רחמנית ( הכי מהירה וללא כאב עבור החיה). התורה מורה על כך שיש לשחוט את החיה שתמות במקום בלי סבל וכאב כדי שלא תדמם עד שתמות. אם כבר, השחיטה הכשרה, למעשה, היא דרך העורק הראשי ככה שהחיה לא מדממת למוות אלא מתה במקום. לא נגרם סבל לחייה כי מנתקים לה את מרכז העצבים הראשי עם סכין חדה כך שהיא לא מרגישה כלום גם לא את החתך.. ולפי השחיטה היהודית אסור לשחוט 2 פרות ביחד שלא תראה פרה אחת את השחיטה של חברתה!!! זוהי ההלכה המדהימה שלנו... לדעתכם עדיף כדור בראש שלפעמים לא הורג בכלל כש20 פרות מפוחדות רואות אחת את המוות של השנייה????? סוגי "השחיטות" של הגויים, כולל כדור בראש, אינו גורם למוות מיידי. אז כן, בואו נמשיך לירות בפרה ולחכות שהיא תמות זה יותר חוקי... לכן, חשוב לי לציין שהפסיקה בפולין היא לא למען בעלי החיים אחרת היו פוסקים להפסיק לאכול בשר אלא למען האנטישמיות בלבד.
בפולין אמורים להיות איזה חצי אחוז צמחונים זה לא שדעת הקהל שם אמורה להיות אוהדת זכויות בעלי חיים באופן מיוחד.  המצב הנוכחי מזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה של פולין, שכולנו רוצים לשכוח. אם כל כך אכפת להם מבעלי חיים אז שיאסרו על שחיטה בכלל. ועל חלב וביצים. כי להפריד עגל מאימו פחות אכזרי? לשחוט יהודים זה כן כשר? איפה הם היו לפני 70 שנה?
החוק הזה מכוון את הזרקור ממש למקום הלא נכון. הוא מעניק דגש גדול מדי לרגעי המוות, כאילו הם הקריטיים ולא תנאי הגידול, השעבוד ועצם ההמתה; הוא מסמן את המיעוט היהודי (והשנוא) כ"ברברי" לעומת הפולנים שאת בעלי החיים שלהם שוחטים בהימום. למה בדיוק? הם המתקדמים?; הוא כלי להחרגת האחר, לגזענות, החוק אינו טבעוני בעליל! הוא מקדם את הרעיון ששחיטה יכולה להיות "הומנית" ומכשיר את שיטת ההימום ככזו; הוא נותן למעבירי החוק שקט, שהנה עשו את הדבר המוסרי למען בעלי חיים.
חשוב במיוחד להתנגד לחוק הבעייתי הזה. חשוב שההתנגדות הזאת תגיע מצד ארגוני בעלי חיים ישראליים. אין לבעלי החיים אינטרס להיות כלי ניגוח בין חילונים ודתיים. כבר כך תנועות אנטי-דתיות עושות זאת (שוב, לא מתוך אהבת בעלי חיים), וחשוב לגדוע את הרעיונות הללו באיבם, או לפחות לא לתת להם גיבוי מתנועות זב"ח. גם כך צמחונות נחשבת ענין לחילונים-שמאלנים-יפי נפש, וחבל מאד שכך. אין צורך לפלג בין חילונים ודתיים בסוגיית היחס לבעלי החיים, בוודאי לא למען חוק כזה. לו יכולנו לרתום אנשי דת נגד התעשייה ולקדם צמחונות בשם צער בעלי חיים, בעלי החיים היו יוצאים נשכרים הרבה יותר - מחוק שמקצר (אולי) את רגעי המוות האיומים שלהם בשתיים-שלוש שניות.
מתי יוציאו מחוץ לחוק הדני הריגה ביריית אקדח של ג'ירפים צעירים ובריאים שכל חטאם הוא שנולדו בגן חיות שבו יש "יותר מדי" ג'ירפות?


2 תגובות:

  1. רק הערה אחת: איםה היו הםולנים לפני שבעים שנה? הם היו תחת כיבוש נאצי מאד מאד אכזרי, גם לגבי הפולנים הלא-יהודים. רק דוגמית קטנה, בשנת 1944 הורה היטלר להחריב לחלוטין את העיר ורשה בירת פולין ולמחוק אותה מעל פני האדמה. כארבע מאות אלף אנשים נרצחו. אז בבקשה לא להשאים את הפולנים בפשעים שביצעו הנאצים על אדמת פולין. תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה לא ממש בקיא ברזי ההיסטוריה. הנאצים השתמשו באוכלוסיה המקומית כדי לממש את תוכניתם. זה כולל את הצבא והמשטרה המקומית ואפילו את האוכלוסיה המקומית. במהלך כיבוש נהרגים אנשים. אי אפשר לכבוש בלי שפיכות דמים וירי מסיבי לא מבחין בין יהודי לפולני, במיוחד אם היורה נאצי. אבל בכל מקום באירופה וצפון אפריקה, הנאצים השתמשו במקומיים כדי להפעיל את המנגנון לריכוז יהודים, הקמת מחנות עבודה ומחנות השמדה. המקומיים הם אלו ששמרו על המחנות, עקבו אחרי האוכלוסייה, מיינו אותה ואפילו קיבלו תוספות לקיצבת המזון בכמות גדולה בהרבה לעומת היהודים. הם אלו שגזלו ליהודים את הרכוש, את הבתים והסגירו אותם לשלטונות. המטרה של יחידות ה-S.S שנשלחו לארצות שנכבשו היא להפעיל את המנגנון ולגייס מקומיים. המקומיים הם אלו שהוציאו לפועל את התוכנית ללא מגע יד נאצית

      מחק