מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 30 באוקטובר 2013

ההתעללות במשחטת העופות של זוגלובק - תחקיר כלבוטק










כשזוגלובק מתעללת בבעלי החיים אותם היא עומדת לשחוט ברמה כזו שהשחיטה היא כבר פרס - מתחקיר כלבוטק עולה אינספור עבירות הן על חוק מניעת צער בעלי חיים והן מעשים שאינם מוסריים הנוגדים כל ערך אנוש ואף את רוח היהדות - החל מהובלת העופות, הכלובים בהם העופות מוחזקים, זמן ההמתנה לשחיטה בתנאים לא ראויים וכן, העברת העופות לשחיטה. התחקיר מעלה ממצאים מזעזעים - התרנגולים נמקים בכלובים דחוסים מלאי צואה, ללא מים או אוורור, במשך מעל ל12 שעות ; כלובי התרנגולים מורמים באמצעות מלגזה, שהופכת אותם ומשליכה אותם מטה מגובה רב. הדבר גורם לעופות להימחץ בין הסורגים. ישנו תיעוד בו תרנגולים נלכדו במכונת ההיפוך, כשהראש, הכנף או הרגל לכודים בכלוב. ניתן לראות בצילומים תרנגולים פצועים ומדממים, תקועים במכונה עד למותם כשראשם לפעמים נתלש בתהליך. עובדי המשחטה נראים בועטים בתרנגולים, מעיפים אותם באוויר לאחר שתפסו אותם מהרגל או מהכנף ואף קורעים אותם מהכלובים בהם הם תפוסים תוך תלישת אברים באדישות. תרנגולים מפרפרים דקות ארוכות לאחר השחיטה, וגוססים באיטיות. עשרות אלפי עופות עוברים את תהליך השחיטה הלא ראוי במפעל זוגלובק שבשלומי מדי יום ביומו.
תחקיר זה הנו חלק מסדרת תחקירים של כלבוטק כנגד תעשיית בעלי החיים ומגיע לאחר תחקיר קודם שבוצע לפני שנה, אשר התמקד במשחטת אדום אדום בבעלות תנובה העלה ממצאים דומים של התייחסות לא אנושית כלפי בעלי החיים המובלים לשחיטה. הדבר עורר זעזוע בקרב הצופים והביא בסופו של דבר להגשת כתבי אישום כנגד מספר מצומצם של עובדים זוטרים. גם הפעם יש מחאה עלובה הקוראת להחרמת החברה, סגירת המשחטות שלה, הגשת כתבי אישום כנגד האחראים כולל מנכ"ל זוגלובק ואף עצומה עלובה. איזו אדישות. מה הבעיה פשוט להפסיק לצרוך מוצרים מן החי - בשר, חלב, ביצים ודבש?
כדי להוסיף חטא על פשע, חברת זוגלובק שלחה את המנכ"ל פיני קמרי לחזית. הוא הגיע לאולפן כדי להשיב על ההאשמות הקשות ולטענות העולות מהתחקיר. הוא הציג הופעה סבירה, שכללה מתק שפתיים ופיזור שלל הבטחות, כאשר יצא בהצהרות וטענות כאילו זוגלובק הנה "חברה שומרת חוק" אשר שינתה את תהליך השחיטה ככה סתם פתאום. ציטוט מטופש נוסף מפיו של המנכ"ל קמרי הנו "שחיטה זה דבר לא נעים". 
למזלו של קמרי, לציבור יש זיכרון קצר. כמו שהם שכחו את מעללי אדום אדום, מהר מאוד הם גם ישכחו את עוונותיה של חברת זוגלובק. חשפתי מספר אנשים לתחקיר. הם לא היו מוכנים לראות את הסרטון מאחר והם לא מוכנים להזדעזע. הם לא רוצים להפסיק לאכול בשר. איך אפשר לאכול את מוצריה של זוגלובק אם אי אפשר לראות את תהליך ייצור הפסטרמה בגלל הזעזוע וחוסר האנושיות שבתהליך הייצור? איפה היו הגורמים שהיו אמורים לפקח על הליך השחיטה - פקחי משרד החקלאות, נציגי השרותים הוטרינרים,  משגיחי הכשרות וכדומה?
אז הרב הראשי לישראל, הרב לאו, קורא לשלול תעודות כשרות ולהטיל סנקציות נגד זוגלובק ומפעלי בשר מתעללים נוספים. נו, ו...? איפה משגיחי הכשרות היו עד עכשיו? איך יתכן שהמשחטה קבלה תעודת כשרות מלכתחילה?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה