מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 15 ביולי 2016

חסידת גור לשעבר מתאבדת בעקבות המשך התעללותו של חסיד גור ממנו התגרשה




שבועיים עברו מאז נמצאה גופתה של אסתי ויינשטיין. גופתה נמצאה לאחר שניסיונות לאתרה נפרסו למשך שבוע. היא ניסתה להתאבד בעבר, ניסיון שבעקבותיו החליטה להתגרש מהחסיד מקהילת גור עמו התחתנה בלי שהכירה בגיל 18.5. בנותיה החרדיות שעדיין שייכות לקהילה קראו לה באמצעות התקשורת לחזור הביתה, שהם יסלחו לה על כך שחזרה בשאלה כדי לעזוב את החסידות. הן לא הבינו. היא היום, עד להתאבדות, הייתה במקום אחר, התחילה חיים חדשים, התחתנה. אבל בהתאם למנהגי החסידות, הילדים לא הולכים עם האמא כשהיא חוזרת בשאלה או בכלל מחליטה להתגרש. היא גם נאלצה לוותר על חלקה ברכוש הרב שצברה עם הגרוש במהלך נישואיהם רק כדי לקבל את הגט המיוחל ולא להיות עגונה.
בכלל, חסידות גור הנה החסידות היהודית הגדולה בישראל, אך הנוקשה מבין כל זרמי היהדות. במסגרת החסידות, מתייחסים לכל הלכה ותקנה קלה כחומרה. חלק לא קטן מבני החסידות מרגיש אנוס לקיים תקנות אלו, אחרת יתנתקו ממנו קרוביו, חבריו, בני משפחתו והוא אף יאבד את מקום פרנסתו, רכושו וילדיו. בבלוג זה כבר נכתב בעבר כיצד יחסי מין בליל הכלולות של זוג מבני החסידות מרגיש כמו אונס גם לכלה וגם לחתן.
ויינשטיין נישאה בגיל 19 לחסיד גור שלמה ויינשטיין והביאה עימו לעולם 7 בנות. היא עבדה עם בעלה בחנות הדגים המשגשגת בשכונת גאולה החרדית בירושלים והייתה ידועה כאם ורעייה למופת. בוקר אחד קמה אסתי, עזבה את בנותיה האהובות, את ביתה ואת החסידות ונסעה לתל אביב.
שנים לאחר שהתחילה את חייה החדשים, אסתי, אישה מהממת ביופיה, בת 50+, נמצאה מתה ברכבה שחנה על אחד מהחופים באשדוד. מייד עם עזיבתה את הבית, 7 מתוך 8 בנותיה בחרו כבוגרות לנתק עימה קשר בעקבות הגרושים בטענה שהיא זו שנטשה אותן בכך שחזרה בשאלה. הן לא יכלו לראות והיא בחרה לא לחשוף ביניהן את ההתעללות המינית שעברה מצד הגרוש. הגרוש לא היווה איום על הבנות. אבל הוא היווה איום על האם והתעלל בה מינית במשך שנים במהלך נישואיהם. הוא היה מפעיל עליה לחץ לקיים מגע מיני עם גברים זרים שלא הכירה, כמו עיסוי בעירום מלא על ידי מעסה שהפשיט אותה ונגע בגופה, דבר שהוביל לניסיון ההתאבדות הראשון, בסופו של דבר.
אסתי אושפזה בבית חולים פסיכיאטרי בעקבות ניסיון ההתאבדות וכבר אז, הגרוש לעתיד הבטיח לה שכשזה יקרה והיא תחליט להתגרש ממנו, הוא ימשיך את ההתעללות בה, ינתק ממנה את ילדיה האהובים וכמובן, רכושם המשותף ייוותר אצלו רק כדי שהיא תראה את הגט המיוחל. הבטיח וקיים. היא יצאה מהנישואין האלו ללא החלק שלה ברכוש המשותף וכש-7 מתוך שמונת בנותיה - כולן נשואות, בחרו לנתק עימה קשר בעקבות הלחץ מצד החסידות וקרוביהן. עם זאת, הרבנים פסקו לה פיצויים של בסך הכל מליון שקלים, כסף קטן מרכושם המשותף כפיצוי על ההתעללות המינית שעברה.
במכתב ההתאבדות שנמצא, היא כתבה:


"משפחה אהובה שלי,
לאחרונה הבנתי שאני חולה ותלותית. אם הייתי נפגעת בתאונת דרכים והופכת לנכה בכל גופי, הייתם מבינים אם לא הייתי רוצה לחיות, זה בדיוק מה שאני מרגישה עכשיו, חולה בכל הגוף ולא מוצאת מרגוע לנפשי".
לגרוש שלה היא לא סלחה עד יומה האחרון וכתבה עליו בצוואה:
״אני רוצה שתמסרו לשלמה שלעולם לא אסלח לו , על שהרס את חיי תחילה מבפנים, לאחר שחיפיתי עליו ולקחתי את כל האשמה בסטייה שלו ואחר כך שאפשר לבנותיי להאמין שאני אשמה. במשפט שלמה אני נהגתי כמו אימא אמיתית, אני שלחתי אליו את ילדיי שלמים, והוא גזר אותן לשתיים". 
בצוואתה היא גם ציינה את האופן בו היא מעוניינת להיקבר - בטקס קבורה חילוני עם אהוביה וחבריה הקרובים, בו יוקראו שירים, דבר שאסור בטקס ההלוויה מטעם חסידות גור. על כך הגרוש שלה נלחם ועתר לבגץ. טקס ההלוויה לא נערך עד שההחלטה התקבלה - אסתי תיקבר בטקס חילוני כפי שביקשה בצוואתה ולאחר מכן בטקס מטעם חסידות גור. היא הותירה מכתב התאבדות ארוך יותר בדמות ספרה, לו נתנה את השם עושה כרצונו. למרות שכבר הייתה נשואה לגבר אחר, היא עדיין בחרה לכתוב אותו תחת השם מנישואיה הראשונים - אסתי ויינשטיין.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה