מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 30 באוגוסט 2017

חובת הזהירות מוטלת עלינו בהתאם למבחן האדם הסביר







עוברים דירה? מחדשים את המטבח? הידעתם שבישראל קיים חוק שמוקדש כולו ל.....מקררים?
בשנות ה-60 החליט מרדכי בש להתחדש במקרר חדש ולכן השאיר את המקרר הישן שבו לא היה לו צורך עוד בחצר הבניין המשותף שבו התגורר. שני ילדים אשר שיחקו בחצר נכנסו כחלק ממשחק אל תוך המקרר ונתקעו בפנים, לאחר שלא הצליחו לצאת הם מצאו את מותם. מרדכי בש נאשם והורשע בבית משפט השלום בגרימת מוות מתוך חוסר זהירות, נקנס ונידון לארבעה חודשי מאסר בפועל ועוד שישה חודשי מאסר על תנאי. (לאחר מכן ערער בש לבית המשפט המחוזי וזוכה מאשמה. אולם, לאחר ערעור נגד שהגיש היועץ המשפטי לבית המשפט העליון, הוחלט להשאיר את הפסיקה המקורית על כנה).
בעקבות המקרה הטראגי חוקק בישראל החוק ל"מניעת מפגעים (בטיחות מקררים)" שבו נאסר על אדם להפקיר מקרר מחוץ לדירה/בניין או בכל אזור ציבורי שהוא, אלא אם הוריד את דלת המקרר או בתנאי שיש למקרר מנגנון פתיחה פנימי.
מקרה מרדכי בש היווה תקדים משפטי על מנת לקבוע את התנהגותו של 'האדם הסביר', משמע האם יכול היה האדם הסביר (לצורך העניין מרדכי בש) לצפות את התוצאות הנוראיות שהיו לפעולותיו (לצורך העניין השארת המקרר בחוץ ומותם של הילדים). בית המשפט העליון קבע שהתשובה לכך היא שהאדם הסביר יכול היה להעלות תרחיש שכזה בראשו כאפשרי ואת הסכנה הטמונה בהפקרת המקרר, ועל כן מצא אותו אשם כפי שנקבע מלכתחילה.
בשנת 2010 השאירו תושבי קריית יובל שבירושלים דלת פלדלת כבדה מחוץ לדירתם ללא השגחה, הדלת נפלה על בנם הפעוט של המשפחה וגרמה למותו. מקרה דומה קרה גם ביולי 2014 לאחר שדלת שנפלה על פעוטה בבית סבתה שבירושלים גרמה לה לפציעה אנושה. בשני המקרים נזקק בית המשפט לתקדים האדם הסביר על מנת לדון בעניינם.
מסקנות: תהיו אנשים טובים, אל תשאירו את הזבל שלכם בחוץ, דאגו לפינוי מסודר או לתרומה של מכשירים/חפצים ישנים, חוץ מזה שזבל של אחד הוא אוצר לאחר....











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה