מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 31 בדצמבר 2017

מי רצח את מלך הלבבות?







אם אתם משחקים מדי פעם עם חפיסת קלפים סטנדרטית, אולי הבחנתם שיש משהו מיוחד בקלף של המלך לב (חוץ מאיזה שאין לו שפם, כבר הופיע כאן). בעוד לשאר הדמויות (נסיך, מלכה, מלך שאינו לב) יש שתי ידיים בתמונה, בתמונה של המלך לב יש ארבע ידיים.
אם זה היה כל הסיפור, כנראה שזה לא היה כל כך מעניין - אולי זו היד השנייה של המלך (כל הציורים סימטריים לסיבוב כך שבפועל שאר בני המלוכה מראים רק יד אחת). בתיאוריה הזאת יש בעיה: נראה שהיד שמעבר לכתף של המלך דוקרת אותו בראש.
אז המלך נרצח?
גם אם אכן מדובר בדקירה, אולי המלך התאבד. אולי זוהי אכן ידו השנייה של המלך, ולכן הוא גם מכונה לעתים "The suicide king". אבל בתיאוריה הזאת יש בעיה הטמונה בשרוולים שעל הידיים - על השרוולים של היד בחיקו של המלך ושל היד הדוקרת אותו בראש, יש דוגמאות שונות. כאן, אפשר לחשוד שמישהו אחר דקר את המלך, ומדובר ברצח.
אם נתבונן בשאר הקלפים, נוכל למצוא שני חשודים ברצח:
מלכה עלה - ניתן לראות על שרווליה דוגמה דומה לזאת של השרוול על היד הדוקרת את המלך. בנוסף, היא מפנה את מבטה לכיוון המנוגד משתי המלכות. האם היא מסיטה את מבטה מתוך תחושת אשמה על רצח המלך לב?
נסיך לב - ניתן לראות שעל אף ששרווליו לא מוצגים בתמונה, על בגדיו יש דוגמה המתאימה לדוגמה על שרוול היד הדוקרת. כמו כן, אצל הנסיך הדוגמה יותר דומה לדוגמה על השרוול מאשר הדוגמה על השרוול של המלכה עלה.
אז מי הרוצח? המלכה עלה? הנסיך לב?
טוב, אז מסתבר ש... כנראה זה לא אף אחד מהם. אם נסתכל על גרסאות עתיקות יותר של ציור המלך לב, ניתן לראות שבגרסאותיו המוקדמות הוא היה מצויר עם יד המחזיקה גרזן מעבר לכתפו - שאינו פוגע בראש המלך. ככל הנראה, במשך העתקת הציור בין גרסאות שונות, הגרזן בטעות הוחלף בחרב שדוקרת את המלך בראשו - כך שמדובר בטעות. המלך לב, לפחות בציור המקורי, בריא ושלם.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה