מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 23 ביולי 2018

סיפור חטיפה שאין שני לו בכל תחקירי ה-FBI מאז ומעולם







מוקדש לאוהבי קרימינולוגיה. התוכן קשה ולא מתאים לכולם. מדובר בסיפור חטיפה, שאין שני לו בכל תחקירי ה-FBI (על פי הודעה רשמית) מאז ומעולם.



הזוג בתמונה נראה רגיל נכון? מחובקים ומחוייכים, כאילו הכל טוב.
אך זה לא המקרה - האישה בתמונה היא קולין סטן (Colleen Stan) והגבר שבתמונה הוא קמרון הוקר (Cameroon Hooker). לא מדובר בזוג - מדובר בחוטף ובחטופה, אותה החזיק בתת תנאים במשך שבע שנים יחד עם אשתו ג'ניס הוקר. השניים חטפו את קולין ב19.5.1977, אז הייתה בת 20.
הזוג הסכים שקמרון יוכל לקחת לעצמו אישה נוספת שתהיה העבד שלו - בזמן שהיא כלואה בתוך קופסה מעץ (חסינה לאור או לאוויר צח) במשך 23 שעות ביממה. קמרון החתים את קולין על חוזה בה היא מתחייבת להענות לדרישותיו, והוא איים עליה כי ארגון בשם "The Company" ירצח אותה ואת משפחתה אם תנסה לברוח.
כך עברו להן 3 שנים של גיהנום, קולין - שהאמונה באלוהים הייתה הדבר העיקרי שהחזיק אותה - התנהגה בצייתנות לכל פעולותיו של קמרון, ובסופו של דבר תנאיה "השתפרו". היא יכלה לצאת להליכות בחוץ, לעבוד בגינה ואפילו לעשות בייביסיטר לשני הילדים הקטנים שלהם - כל זה כשיש לה נגישות לטלפון ולשכנים מסביב - והיא לא עשתה עם זה שום דבר.
בשנת 1981, קולין רשמה לעצמה הישג נוסף - קמרון התיר לה ללכת לבקר את ההורים שלה *לגמרי לבדה*. היא נפגשה עם הוריה, ולא סיפרה להם שום דבר ממה שקרה לה. ההורים שלה היו בטוחים כל הזמן הזה שקולין הצטרפה לכת כלשהי (בגלל צורת הלבוש המוזרה שלה, המחסור בכסף והיעלמותה בשנים האחרונות) וניסו להיות לא שיפוטיים ולא לנסות לתחקר אותה יותר מדי - שמא תיעלם מחייהם שוב.
חושבים שזה נגמר? יום אחרי זה, היא חזרה שוב לבית הוריה - יחד עם קמרון, "בן זוגה", כפי שהציגה אותו. שם נלקחה התמונה שלהם ביחד (מצורף), בה הם "קרובים ומאושרים".
קמרון נלחץ שהוא נתן לקולין יותר מדי חופש, והיא חזרה להיות מוחזקת בקופסת העץ במשך עוד שנתיים ארוכות. רק בשנת 1983 קמרון אישר לה להסתובב "חופשי" בבית, לדבר עם השכנים ואפילו ללכת לעבוד. יום אחד החליט קמרון שהוא רוצה שקולין תהפוך להיות אשתו השנייה. זה הקש ששבר את גב הגמל של ג'ניס אשתו, שהבינה איך כל חייה - חיה חיי עבדות בעצמה והייתה נתונה לשליטתו המלאה של בעלה. במשך שנה עברה תהפוכות, עד שיום אחד החליטה לגלות לקולין על כך שיש ארגון בשם "The Company", אבל קמרון לא באמת קשור אליו ואין עליה שום איום. קולין החליטה לעזוב את הבית, ובזמן שחיכתה לאוטובוס חזרה לבית הוריה - התקשרה לקמרון והודיעה לו שהיא עוזבת. באותו שיחת טלפון, הוא פרץ בבכי.
קולין חזרה הביתה. במשך שלושה חודשים לא דיווחה על המקרה למשטרה, אך כן הקפידה להתקשר לעיתים תדירות לקמרון, על פי בקשתה של ג'ניס, כדי לתת לו הזדמנות להתחרט על מעשיו ולשנות את דרכו. אחרי שלושה חודשים, ג'ניס היא זו שהתלוננה על בעלה למשטרה.
במשפט שנערך נגדו, ג'ניס קיבלה חסינות מלאה, והוא הואשם ונגזר עליו 104 שנות מאסר.
כיום, קולין היא אישה נשואה, יש לה בת והיא פעילה בארגון שמסייע לנשים שעברו התעללות. היא וג'ניס, שתיהן גרות בקליפורניה - אך אין ביניהן שום קשר.

סרט תיעודי על הסיפור, בה היא מתראיינת מול החדשות - The Kidnapping of Colleen Stan The Girl in the Box Crime Documentary





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה