תוכן עניינים
תקציר
1 פרק 1 – תרומה לקהילה כאסטרטגיה שיווקית
2
1 .1
אסטרטגיה עסקית ושיווקית
2
1 .2
אחריות חברתית של חברה
2
1 .2.1
תרומה לקהילה על ידי חברות
4 פרק 2 – בחינת השפעת התרומה לקהילה של חברות על בעלי עניין
6 פרק 3 – דיון ומסקנות 9
סיכום
1 1
מקורות
1 2
תקציר 

אחריות חברתית של חברה הנה פעילות התנדבותית המתבצעת על ידי חברות ומיועדת למען קידום כלכלי ופיתוח חברתי ואקולוגי. במסגרת זו, חברות משלבות במהלך פעילותן טיפול בסוגיות חברתיות ואקולוגיות. ישנה גישה תאורטית, לפיה על החברה לשמש כגורם מתווך הנושא על כתפיו אחריות חברתית משנית. התרומה הקהילתית הנה מרכיב מהותי במסגרת האחריות החברתית של חברה. מהספרות עולה, כי ישנה ביקורת כלפי חברות שאינן עוסקות בפעילות פילנתרופית ובתרומה לקהילה ולצדקה. עבודה זו עוסקת בסוגיה אחת מני רבות מתחום האחריות החברתית – בחינת הגורמים אשר מניעים חברה ליזום פעילות פילנתרופית.  מטרתה של עבודה זו הנה לבחון את פעילות הגומלין בין תרומה לקהילה של חברה ויחסם של בעלי עניין כלפי החברה. במסגרת בחינה זו, עולה השאלה האם קיים הבדל בין פעילות פילנתרופית רחבה או מצומצמת על יחסם של בעלי עניין כלפי החברה? בנוסף, האם הפעילות הפילנתרופית של החברה נובעת כתוצאה מלחצים שמפעילים בעלי עניין על החברה? או שמא מדובר באסטרטגיה שיווקית אותה מיישמת החברה במטרה להשפיע על בעלי עניין? לפיכך, אני משערת, כי (1) כאשר הפעילות ההתנדבותית מצומצמת מהמקובל, תועבר ביקורת על החברה מצד בעלי עניין ; בנוסף, (2) ייתכנו מקרים בהם החברה תחליט לנקוט בפעילות התנדבותית במטרה להשפיע על בעלי עניין ; וכן, (3) ייתכנו מקרים  בהם בעלי עניין ישפיעו על החברה ליישם פעילות פילנתרופית.