האם המרחב הטכנולוגי המתפתח גורם לאנשים להיות יותר מעורבים ופעילים בהקשר הפוליטי? - סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921 C בדוק
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2019 |
מספר מילים | 1043 |
מספר מקורות | 3 |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2019 |
מספר מילים | 1043 |
מספר מקורות | 3 |
- 6 שנות ניסיון בפיתוח
- C#/.NET
- ניסיון ב-SQL
יש להעביר קורות חיים למייל desertstormil@gmail.com
עבודה נושא הפערים הכלכליים, הפערים החברתיים ופערים בחינוך בין המרכז והפריפריה השוואה בין תל אביב לכרמיאל
שנת הגשה | 2019 |
מספר מילים | 5558 |
מספר מקורות | 25 |
תוכן עניינים
תקציר 1
פרק 1 – סקירת ספרות 2
1.1 כרמיאל כפריפריה 2
1.2 מרכז ופריפריה בישראל 3
1.3 פערים במערכת החינוך 7
1.4 פערים כלכליים וחברתיים בישראל 8
מקורות 9
תקציר
במסגרת עבודה זו, אסקור את הפערים בין המרכז והפריפריה בישראל, תוך השוואה בין תל – אביב וגוש דן בכללותו לכרמיאל כעיר פריפרית. הביטוי “כל הדרכים מובילות לרומא” הנו נכון כשמדובר בגוש דן. כאשר מדברים על מרכז ופריפריה בישראל, התחושה היא שההתרחשות היא בגוש דן ומעט מזה בירושלים, זאת לעומת יתר חבלי הארץ, שם ההתרחשות הנה זניחה ושולית. התהליך הכלכלי – חברתי גרם לגוש דן לשמש כמרכז חייה של מדינת ישראל בתחומים כגון תרבות, תקשורת, ספורט, מרכזי בילוי ומגוריהם של סלבס. מי שאינו מתגורר בגוש דן שואף להתגורר באזור. גוש דן התפתח מבחינה כלכלית ותהליכי הפיתוח בה הואצו, אך הפריפריה הוזנחה על ידי המדינה בהיבטים רבים
שנת הגשה | 2020 |
מספר מילים | 15122 |
מספר מקורות | 31 |
האוניברסיטה הפתוחה
המחלקה למדע המדינה, סוציולוגיה ותקשורת
שם העבודה : סוגיית העמדתם למשפט של פושעי מלחמת העולם השניה –
בחינת השיקולים שהובילו למתן חסינות לצוות יחידת 731 על ידי ארצות הברית
עבודה סמינריונית במסגרת הקורס – על נמרים ודרקונים: יחסים בין – לאומיים במזרח אסיה
בהנחיית : דר’ אייזיק לובלסקי
.
מספר הקורס: 10979
מוגש על ידי:
מספר ת. זהות:
תאריך עברי / תאריך לועזי
מבוא
1
פרק 1 – סקירת התפתחות מלחמת העולם השניה ובחינת פשעי המלחמה של יפן, תוך התמקדות בניסויים בבני אדם במהלך המלחמה
3
1.1 אתיקה רפואית וניסויים בבני אדם
3
1.2 מלחמת העולם השניה
4
1.2.1 התפתחות המלחמה
4
1.2.2 מעמדה של יפן לאחר המלחמה
9
1.3 פשעי המלחמה של היפנים במהלך המלחמה
10
1.3.1 פשעי המלחמה של יפן
10
1.3.2 שירו אישאי ויחידה 131
11
1.4 המאבק המשפטי בפושעי המלחמה והסיוע לניצולים
12
פרק 2 – המאבק המשפטי בפשעי המלחמה היפניים לעומת המקרה הגרמני
15
2.1 מדיניות החוץ האמריקאית לאחר מלחמת העולם השנייה
15
2.2 גישת האמריקאים כלפי פושעי המלחמה הנאציים
17
2.3 גישת האמריקאים כלפי פושעי המלחמה ביפן
18
פרק 3 – בחינת השיקולים למתן חסינות לאנשי צוות מיחידה 731 לעומת ההחלטה להעמיד לדין פושעי מלחמה נאציים
20
סיכום
24
רשימה ביבליוגרפית
25
מבוא
Si vis pacem, para bellum.
עבודה זו תעסוק בסוגיה אחת מני רבות מתחום היחסים הבין – לאומיים במזרח אסיה – סוגיית אי העמדתם לדין של פושעי מלחמה יפניים על ידי האמריקאים. במסגרת זו, הדיון יתמקד בשאלת השיקול האמריקני שהופעל בנוגע לאי העמדתם לדין של פושעי מלחמה יפנים, בגין זהותם ותפקידם במערך הכוחות, לעומת ההחלטה להעמיד לדין פושעי מלחמה נאצים שביצעו עבירות דומות של ניסויים בבני אדם. בשני המקרים, מדובר ברופאים ומדענים שעברו עבירות נגד האנושות, כאשר בין היתר, הם ערכו ניסויים בבני אדם באופן המנוגד לאתיקה הרפואית וכן, עשו ניסויים בנשק ביולוגי בניגוד לאמנת ז’נבה.
במסגרת הפרק הראשון, אציג את הרקע לעבודה. לשם כך, תחילה, אגע על קצה המזלג בנושא האתיקה הרפואית כשמדובר בניסויים בבני אדם. בהמשך, אפרט בנוגע להתפתחותה של מלחמת העולם השניה ומעמדן של יפן וגרמניה בעקבות תוצאות המלחמה. יתר על כן, אסקור בקצרה את פשעי המלחמה שבוצעו על ידי היפנים, תוך התמקדות בפשעים שבוצעו על ידי רופאים ומדענים מטעם יפן במסגרת פעילותה של יחידה 731, בהנהגת דוקטור אישיאי. לבסוף, אסקור בקצרה את המאבק המשפטי בפושעי המלחמה ואת הסיוע לניצולים.
במסגרת הפרק השני, אבחן את השיקולים שנקטו האמריקאים במסגרת המאבק המשפטי כנגד פושעי מלחמה מהצד היפני לעומת השיקולים שננקטו על ידי האמריקאים כנגד פושעי מלחמה נאציים. מבחינת השיקולים עולה, כי האמריקנים בחרו שלא להעמיד לדין את גנרל איקיאי ואת אנשי יחידה 731 בגין פשעי מלחמה לאור התרומה של המידע שהם מסרו למודיעין האמריקאי. יחד עם זאת, הניסויים שערכו הנאצים בבני אדם היו חסרי משמעות ולכן, האמריקאים תבעו אותם לדין בגין פשעי המלחמה שהם ערכו. במסגרת הפרק השלישי, אדון בסוגיה. למעשה, מהעולה בפרק זה, האמריקאים פעלו בהתאם לאינטרסים שלהם. קרי, מבחינתם את הניסויים שערכו המדענים הגרמנים עולה, כי המידע מהניסויים שהם ערכו אינם מועילים למדע, זאת לעומת הניסויים בנשק ביולוגי שערכו במסגרת פעילותה של יחידה 731 בניהולו של אישיאיי. לכן, האמריקאים ערכו הסכם עם אנשי היחידה – צוות יחידה 731 יעבירו לאמריקאים את תוצאות הניסויים שהם ערכו ובתמורה, האמריקאים לא יעמדו לדין. בניגוד לכך, נתוני הניסויים שערכו הנאצים לא תרמו לבטחון הלאומי של ארצות הברית. לכן, הם עמדו לדין במסגרת משפטי נירנברג.
במסגרת זו, נשאלת השאלה מהם השיקולים שהובילו למתן חסינות לפושעי המלחמה שירו אישיאי ואנשי יחידה 731 על ידי ארצות הברית לעומת העמדתם למשפט והרשעתם של הנאצים על אותם פשעים? אנסה לענות על שאלה זו באמצעות סקירת הספרות האקדמית הקיימת.
בן עמי מפרט במאמרו בהרחבה את התפתחות מלחמת העולם השניה תוך התמקדות בתרומתה של יפן למהלכי המלחמה. המחבר מפרט את המניעים שהטבילו את יפן להצטרפות למלחמה – הצורך שלה לא להיות תלויה במדינות אחרות בכדי להשיג משאבים, המערכות בהן הייתה מעורבת וכן, את יחסי הכוחות בינה ובין ארצות הברית והטקטיקות שכל צד נקט. גם פוקוואה תורם במאמרו את חלקו לסעיף זה בעבודה, כאשר הוא מרחיב על הטקטיקה הצבאית שנקטה ארצות הברית באוקיינוס הפסיפי במהלך מלחמת העולם השנייה. המלומד מתמקד בשנת 1942, שנה מכריעה במלחמה, בה יחסי הכוחות התהפכו ומדינות הציר נפלו מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. ספרו של האריס מציג בהרחבה את מהלך הקריירה של שירו אישיאיי, תוך התמקדות בפשעי המלחמה שלו ופעילותה של יחידה 731, אשר פעלה תחת פיקודו לפני ובמהלך מלחמת העולם השניה. יחידה זו כללה מתחם של 150 בניינים. במתחם זה מצויים אזורים תפעוליים שונים החיוניים לפעילות היחידה לצורך הניסויים, כגון מעבדות, חווה, חממה, ואפילו כלא בו שהו האסירים הנבדקים. היחידה הורכבה מ-3,000 מדענים, טכנאים וחיילים. בנוסף, הספר מפרט את המניעים של ארצות הברית להמנע מלהעמיד למשפט את אנשי היחידה בתנאי שיועברו לידיה נתוני הניסויים בנשק ביולוגי שנערכו במסגרת יחידה 731.
מטרת ספרו של ספיירס הנה להציג מבחינה היסטורית את השימוש בנשק כימי וביולוגי. בספרו מוצג, בין היתר, השימוש בנשק ביולוגי וכימי במהלך מלחמת העולם השנייה, הן על ידי בעלות הברית והן על ידי המדינות החברות בציר, ובפרט על ידי יפן, תוך התמקדות בפעילותה של יחידה 731 ובגנרל אישיאי. יפן החלה לצבור ידע בנוגע לנשק כימי וביולוגי החל מ-1918 כאמצעי הרתעה כנגד הסובייטים ואף נערכו ניסויים בגז כנשק והוקמו מפעלים שנועדו לייצור נשק כימי, כגון גז חרדל וציאניד. יחד עם זאת, אישיאי ראב באמצעי הלחימה הביולוגים כבעלי פוטנציאל גבוה יותר לעומת אמצעי הלחימה הכימיים. אישיאי היה אחראי העיקרי על הניסויים שנעשו על בני אדם למטרות צבאיות מטעם יפן, במטרה לבסס את אמצעי הלוחמה הביולוגיים וליצור טכניקות לוחמה.
-ניסיון של 4 שנים בפיתוח C# .Net Framework 4
-ידע וניסיון בפיתוח Nodejs Typescipt
-ניסיון בפיתוח Net core.
-ניסיון בפיתוח WEB
שנת הגשה | 2020 |
מספר מילים | 15620 |
מספר מקורות | 41 |
תקציר
1
פרק 1 – סקירת ספרות
2
1.1 מעמד השחורים כמיעוט מדוכא בארצות – הברית עד למחצית הראשונה של המאה העשרים
2
1.2 מאבקו של הכומר מרטין לות’ר קינג ג’וניור למען שיוויון זכויות של השחורים בארצות הברית
4
1.2.1 פועלו של הכומר מרטין לות’ר קינג במסגרת המאבק
4
1.2.2 הישגיו של הכומר מרטין לות’ר קינג במסגרת מאבקו
7
1.3 מעמדו של העם היהודי במהלך מלחמת העולם השניה ואחריה
9
1.3.1 היהודים במהלך מלחמת העולם השניה
1.3.2 היהודים כפליטי מלחמה
9
11
1.3.3 מעמדה של מדינת ישראל כמדינת היהודים
13
1.4 יחסם של השחורים בארצות הברית כלפי הקהילה היהודית ומדינת ישראל
14
פרק 2 – מהי גישתו של הכומר דר’ מרטין לות’ר קינג ג’וניור כלפי היהודים וישראל?
16
2.1 מאבק לא אלים ואי ציות אזרחי לחוק על פי מרטין לות’ר קינג ג’וניור
16
2.2 גישתו של הכומרמרטין לות’ר קינג כלפי יהודים ומדינת ישראל
19
פרק 3 – דיון ומסקנות
23
סיכום
26
מקורות
27
–
תקציר
דר’ מרטין לותר קינג ג’וניור, כומר מהזרם הנוצרי – בפטיסטי, הנהיג את מאבקם של המיעוט השחור בארצות – הברית להשגת שיוויון זכויות בשנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20. באותה התקופה, בעוד העולם משתקם מטראומת מלחמת העולם השנייה, החלו להחשף גילויים מזעזעים בנוגע לשואה שביצעו הנאצים כנגד מאות מליונים של בני מיעוטים, ובכללם בני העם היהודי. מדינת ישראל הצעירה עודנה בחיתוליה. לאחר המלחמה, בכירים במנגנוני המדינה הגרמנית הועמדו לדין והוצאו להורג עם הרשעתם בגין ציות לחוקי הרייך. מנהיגים אלו הכשירו את הקרקע באופן המכשיר באופן חוקי את פשעיהם כנגד האנושות, בפשעי מלחמה ובפשעים כנגד השלום. במעשיהם, הם גרמו למלחמה תוך הפרת אמנות בין לאומיות וביצוע מעשי תוקפנות, הפרו כללי מלחמה וכן, ביצעו פשעים כנגד האנושות בכך שביצעו רצח, השמדה, שעבוד, הגליה ופעולות בלתי אנושיות נוספות. פשעיהם היו חוקיים תחת המשטר הנאצי.
באותם השנים, כאשר השחורים נאבקו להשגת זכויות בסיסיות ולשיוויון בין הגזעים בהנהגתו של הכומר, ארצות הברית פעלה למען חיזוקם של משטרים דמוקרטיים ברחבי העולם, תוך התמקדות במדינות באירופה. דר’ מרטין לות’ר קינג ג’וניור מייצג דוגמא מובהקת של שפיטה מוסרית מההיבט הפוסט קונבנציונלי. בשנות ה-50 וה-60 של המאה העשרים החלה המחאה כנגד חוקי הגזע בדרום ארצות הברית ואף החלו להפר אותם במחאה. קינג קרא לשחורים להיכנס למועדונים האוסרים על כניסתם, לנסוע באוטובוסים המיועדים ללבנים בלבד למרות האיסור ועוד. במקביל, נערכו מצעדי מחאה לא אלימים המוניים. בנוסף, קינג הדגיש, כי ייתכן והמפרים את החוק ייאסרו, ייפגעו וייכלאו בעקבות הפרות החוק. יחד עם זאת, על מבצעי המחאה להגיב באופן מאופק על מנת לא להסב את מוקד תשומת הלב של הסובבים לתגובת המוחה, אלא בניסיון לשנות את חוקי הגזע. ואכן, בעקבות פועלם של קינג ותומכיו, שונו חוקים גזענים במדינות רבות בארצות הברית, המדיניות של המחוקק השתנתה והמטרה שלשמה יצא קינג למחאה הושגה. לאורך תקופת האקטיביזים של קינג, באה לידי ביטוי מערכת יחסים סימביוטית בין קינג ובין היהודים. קינג אף טרח להשתמש בנאומיו בדוגמאות מהשואה ובארועים נוספים אותם עברו היהודים כמיעוט ובהם קינג מצא הקבלה עם הקהילה השחורה. הכומר דר’ מרטין לותר קינג ג’וניור אף הצהיר מספר הצהרות תמיכה בעם היהודי. במכתבו מבית הכלא העירוני של ברמינגהם, כתב קינג :
“אני בטוח שאילו חייתי בגרמניה בעת ההיא, הייתי עוזר לאחיי היהודים”1 .
בנוסף, לדבריו של מרטין לותר קינג ג’וניור :
“כל מעשיו של אדולף היטלר היו חוקיים בגרמניה… היה לא חוקי לסייע ולנחם יהודי בגרמניה תחת שלטונו של היטלר… אני בטוח שאם הייתי חי בגרמניה של אותה התקופה, הייתי מסייע ומנחם את אחיי היהודים” 2.
לפיכך, נשאלת השאלה מהו הקשר בין יחסו של מרטין לות’ר קינג ג’וניור כלפי היהודים כמיעוט וכלפי מדינת ישראל ובין האידיאלוגיה שלו כמנהיג המאבק הלא אלים של השחורים כמיעוט בארצות הברית?
-ניסיון בעבודה בסביבה סטארטאפיסטית
-ניסיון בפיתוח ב-#C
-ניסיון באחד מהבאים Akka / Kafka / Java Spring
-ניסיון בעבודה על מוצרים מתעשיית ה- ad-tech
יש להעביר קורות חיים למייל desertstormil@gmail.com
הצעת מחקר בנושא כיצד משפיע עיסוקן של נשים בספורט תחרותי על מעמדן ביוון העתיקה, לעומת עיסוקם של גברים בספורט? במסגרת הקורס ספורט וחברה בנושא מגדר וספורט ביוון העתיקה – ההצעה כוללת השערת מחקר, רציונל מחקר, מטרת מחקר, ראשי פרקים ורשימה של 21 מקורות אפשריים
שנת הגשה | 200 |
מספר מילים | 1580 |
מספר מקורות | 21 |
עבודה בנושא:
נערה בסיכון – ניתוח מקרה של מתבגרת, ילדת רחוב, המתגוררת בזולה ברחוב הנביאים בירושלים
מוגש למרצה:
במסגרת הקורס: עבריינות נוער
מוגש על ידי:
מספר ת. זהות:
תאריך הגשה:
שנת הגשה | 2017 |
מספר מילים | 8601 |
מספר מקורות | 36 |
תקציר
1
פרק 1 – סקירת ספרות
2
1.1 גיל ההתבגרות
2
1.1.1 מהו גיל ההתבגרות?
2
1.1.2 משברים בגיל ההתבגרות
2
1.2 נוער בסיכון
4
1.2.1 מיהו נוער בסיכון?
4
1.2.2 נערות בסיכון
5
3 1.2. טראומה מינית ופוסט טראומה
6
1.2.4 ילדי משפחות חד הוריות וילדים יתומים
7
פרק 2 – תאור המקרה וניתוחו
11
2.1 מקרה הבוחן
11
2.2 ניתוח מקרה הבוחן
11
פרק 3 -דיון
14
סיכום
16
מקורות
17
תקציר
המוות הנו תופעה טבעית והכרחית המלווה את חיינו, מאחר ומדובר בסיום הבלתי נמנע של כל חי. פרחים נובלים וכך גם עצים. כלבים וחתולים נפטרים, וכך גם אנשים. המוות הנו, בנוסף, תופעה שלאנושות אין עליה שליטה. למרות פענוחן של סודות רבים ואחרים של הטבע על ידי האנושות, אין בידנו מענה לתעלומות המוות. לכן, אדם הניצב מול תופעה זו חש חסר אונים, חרדה רבה ומנסה להתמודד בדרכים שונות. במסגרת זו, ייבחנו מאפיינים שונים שעלולים להציב בסיכון את המתבגרים החשופים להם. ניתן לשער, כי ישנם מאפיינים שאינם מהווים בהכרח הגורם הישיר לסיכון, כגון מתבגרים הגדלים במשפחות חד הוריות, אך מדובר במאפיינים המשפיעים על התפתחותו ובריאותו הנפשית של הילד. בנוסף ניתן לשער, כי ישנם מאפיינים המהווים בהכרח הגורם הישיר לסיכונם של המתבגרים, כגון מתבגרים שחוו משבר וטראומה על רקע תקיפה מינית, מאחר מדובר במאפיינים ברי השפעה על התפתחותו ובריאותו הנפשית של הילד.
עבודה זו עוסקת בסוגיה אחת מני רבות מתחום עבודה עם אוכלוסיית הנערים בסיכון – ניתוח מקרה בוחן של מתבגרת החשופה לסיכון. במסגרת סקירה זו, תבוא לידי ביטוי התמקדות במאפיינים ובהתנהגויות שונות המתבטאים באורח חייה ובהיסטוגרפיה של המתבגרת כפי שמתואר במקרה הנדון. העבודה עם נוער בסיכון נמצאת בעדיפות מיידית, מאחר ושיהוי בטיפול במתבגרים אלו עלול לגבות מהם מחיר כבד, דבר שימנע מהם בעתיד לחזור ולהשתלב בחברה. העבודה עם נערות בסיכון מקבלת עדיפות יתרה, מאחר והסביבה מתקשה לזהות את המסוכנות שבהתנהגותן ובמצבן, לאור העובדה שהן נוטות להפנים את מצוקתן ולפגוע בעצמן.
יש להעביר קורות חיים למייל desertstormil@gmail.com
– הצעת מחקר בנושא מוות והנצחה באמנות הישראלית – ציורים של יונתן הירשפילד. במסגרת הקורס – סמלים חזותיים ציונים בתרבות הישראלית שמספרו 10594
הצעת מחקר בנושא מוות והנצחה באמנות הישראלית – תוך התמקדות בציוריו של יונתן הירשפילד כמקרה בוחן – ממ”ן 13 – הצעת מחקר במסגרת הקורס – סמלים חזותיים ציונים בתרבות הישראלית שמספרו 10594
העבודה כוללת – נושא המחקר, תקציר המציג את רציונל המחקר, רקע תאורטי המתבסס על הספרות המחקרית – אקדמית, שאלת מחקר והשערת המחקר, לפיה כיצד המוות בא לידי ביטוי בציוריו של יונתן הירשפילד אשר הוצגו בתערוכה הנושאת את הכותר “על החיים ועל המוות”? תאור גוף היצירות המועמדות לניתוח במסגרת המחקר כמקרי בוחן – 6 ציורים של יונתן הירשפילד העוסקים במוות באופן ישיר או עקיף, תמצית המחקר הקיים בנושא במסגרת הספרות, רשימה ביבליוגרפית התחלתית ורשימת הציורים של יונתן הרשפילד בהם אדון, הכולל שם הציור, טכניקת הציור, גודלו, האוסף לו הוא שייך ועוד
שנת הגשה | 2020 |
מספר מילים | 4674 |
מספר מקורות | 17 |
-ניסיון בפיתוח ב- ++C
-Video Processing
-אלגוריתמים של ניווט
-תואר ראשון במדעי המחשב / מתמטיקה /הנדסת מחשבים - הכרחי
יש להעביר קורות חיים למייל desertstormil@gmail.com
מכינת שבילים –חינוך דמוקרטי. כיצד בא לידי ביטוי שיוויון מגדרי וחירות בחינוך בקרב ערבים החיים בדמוקרטיה כשמדובר בהבדלים על בסיס מגדר
שנת הגשה 2020
מספר מילים 1529
מספר מקורות 4
חינוך –
עליכם לבחור באחת ממטרות החינוך (לאור מאמרו של צבי לם), לנתח מטרה זו להביא
דוגמאות מהעולם החינוכי ממנו אתם מגיעים (כתלמידים או כאנשי חינוך).
דמוקרטיה –
בהתאם לאידאולוגיה החינוכית שהצגתם נתחו מהו הערך הדמוקרטי המרכזי העומד בבסיס
מטרת החינוך שלכם (חירות או שוויון).
- נסיון של 5 שנים בתפקידי ניהול
- נסיון של עשור בעולמות הפיתוח
- נסיון מחברות SaaS
יש להעביר קורות חיים למייל desertstormil@gmail.com
האם תכנית ויסקונסין השיגה את מטרתה לשלב מובטלים כרוניים בשוק העבודה?
מספר מילים 3789
מספר מקורות 9
סקירת ספרות מטלת מנחה 16, מטלה חובה – מטלת ספרייה במסגרת הקורס ביטחון סוציאלי שמספרו 10558
שנת הגשה | 2020 |
מספר מילים | 3965 |
מספר מקורות | 7 |
רעיון לתכנית חינוכית שמטרתה לחזק את הקשר בין הילדים תושבי האזור, והסביבה הטבעית. חלקו את התכנית ל3 מפגשי למידה חוץ כיתתיים, ויום שיא אחד. ציינו בכל מפגש מהן המטרות הלימודיות(ידע), מהן המיומנויות שיילמדו, ומהם הערכים שיוקנו לתלמידים.
שם התכנית:______________________________________
מפגש
מיקום ומשך המפגש
נושא המפגש
ומטרתו
ידע שמועבר
מיומנויות לתלמיד
ערכים שיועברו
תוצרים
(יש לצרף מערך שמתאר את מהלך המפגש)