מודעות ברמת הדף
יום חמישי, 31 באוקטובר 2024
דרוש/ה ר"צ DevOps לאחת מהחברות הביטחוניות הגדולות בארץ הממוקמת באזור המרכז
יום רביעי, 30 באוקטובר 2024
תכנון, פיתוח ויישום תכניות לימודים, ממ"ן 15, קורס 10106
קורס | תכנון לימודים, הוראה והערכה |
מילות מפתח | 10106, אבחון, הערכה חלופית, יישום, יישומי מחשב, מבחן, מטלת מנחה, פיתוח, פתרונות ממנים האוניברסיטה הפתוחה, תכנון, תכניות לימודים |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 781 |
תקציר העבודה
מטלת מנחה (ממ"ן) משפטים בקורס תכנון, פיתוח ויישום תכניות לימודים שמספרו 10106
הצורך בהערכה חלופית נבע מאחר ולא היה סיפוק מהמבחן הסגור מצד הציבור ואנשי המקצוע – נטען שהמבחנים מנותקים מההוראה, במיוחד בהתאם לשיטה שיושמה במערכת החינוך בארצות הברית, בה המבחנים נכתבים על ידי גורם חיצוני כבקרת איכות על בית הספר במטרה לבחון את רמתו. בעקבות כך, מעמדו של בית הספר נקבע בהתאם לתוצאות המבחנים ; מאחר והוקדשה למבחנים חשיבות רבה, ההוראה התאימה את עצמה לבחינות והכינה את התלמידים למבחן ולכן, רמתה ירדה ; טענות הועלו מצד אנשי מקצוע בעקבות אופן ההוראה שבאה לידי ביטוי לאור משמעות המבחנים, אשר הזניחה את טיפוח רמות חשיבה גבוהות, חשיבה ביקורתית ואופן הבעה ; בנוסף, בא לידי ביטוי הד ציבורי, כאשר הוטל ספק בתקפות המבחנים הללו, בהקפדה על טוהר המידות וכן, על התוצאות המדווחות ; בהמשך, אנשי מקצוע דרשו לשלב מבחנים מקצועיים בהוראה, להשתמש בהם כדי להעלות את רמת ההוראה על …
יום שלישי, 29 באוקטובר 2024
עבודת סמינריון בנושא - נשים בספורט התחרותי - מקצועי במסגרת הקורס ספורט וחברה שמספרו 10583
תוכן עניינים
תקציר
1
פרק 1 – התפתחות הספורט במערב מהעת העתיקה ועד העידן המודרני
2
1.1 ההיסטוריה של הספורט והתפתחותו במערב
2
1.2 ספורט תחרותי
5
פרק 2 – נשים בספורט
7
2.1 מעמדן החברתי של נשים בתחומים המאופיינים בהגמוניה גברית
7
2.2 ספורט כתחום המאופיין בהגמוניה גברית
2.3 ספורטאיות וענפי ספורט נשיים
11
14
פרק 3 – דיון ומסקנות
20
סיכום
23
רשימת מקורות
24
תקציר
הספורט בעידן המודרני הנו תופעה חברתית חוצה מעמדות, גזעים, מגדרים, דתות ולאומים. תרומת הפעילות הספורטיבית לעוסק בפעילות הגופנית ברמה האישית הנה עצומה מבחינת הערכים שהוא מפנים ומבחינה רפואית – בריאותית. מעבר להשפעה על בריאות המשתתף לטוב ולרע, ישנה התייחסות לפעילות הספורטיבית כפעילות תחרותית, אשר כפופה להמשכיות היסטורית ומסורת. בנוסף, תרומת העיסוק בספורט לחברה ולכלכלה הנה עצומה, מאחר והעוסק בפעילת גופנית הנו אדם בריא, יצרני וכן, העיסוק בספורט מאפשר הפנמת ערכים ונורמות חברתיות.
עבודה זו תעסוק בסוגיה אחת מני רבות מתחום הספורט והחברה – מקומן של נשים בספורט המקצועי. סוגיית הזהות המגדרית של הספורטאי מתמקדת בקשר בין נשים וספורט לאור התפיסה, כי מדובר בקשר חריג, מאחר וההתמקדות הנה במקומן של הנשים בתחום בו לגברים יתרון בולט. הקטגוריזציה המגדרית, לפיה תכונות מיוחסות למגדר ביולוגי באמצעות תיוג ובהתבסס על סקסיזם. קטגוריזציה זו אינה נובעת מייחוס ביולוגי, אלא ממנגנוני תיוג ומיון במטרה לכונן אבן בוחן היוצר אבחנה מגדרית, אשר הוגדרה על ידי המגדר השלט ויוחסה לביולוגיה במטרה לתת להם תוקף. נשים אופיינו בהתאם לטבע שיוחס להן – רגשניות, פסיביות וקלות דעת. הן יועדו בעיקר לרבייה, להיות רעיות תלותיות, אשר מושבן במשק הבית. גברים אופיינו ככוחניים, תחרותיים ונוקבים. לכן, ישנם תפקידים המיועדים לנשים ותפקידים האסורים עליה. בניגוד לכך, הגברים זוהו עם סמלי תרבות הנושאים תפקידים כלכליים ופוליטיים וכן, לאור יכולותיהם, מוטלת עליהם האחריות לתפקודם של ערכאות חברתיות ראשיות ומשניות. יש להרחיב את הידע המצוי ברשותינו בתחום, מאחר ומקומה של האישה הספורטאית בעולם המערבי בתחילת המאה ה-20 נתפס כשבירת מוסכמות חברתיות בנוגע לגבולות מגדריים.
אמנם האישה האתלטית נתפסה כסמל הנשיות המודרנית וכן, נשים פעלו להשתלב בכח העבודה, במוסדות להשכלה גבוהה ואף בתנועות פוליטיות. אך המאבק לשוויון עודנו בחיתוליו. ספורט והצלחה נחשבים כתחומים גבריים. יותר מכך, ישנם ענפי ספורט מסויימים המזוהים כגבריים, מתפרשים כחיוניים לעיצוב הגבריות וכענף ממנו נשים מודרות. מאה שנים מאוחר יותר, ספורטאיות ישראליות, כגון הג'ודאית ירדן ג'רבי, עומדות כתף אל כתף לצד ג'ודאים כגון שגיא מוקי. ענף הג'ודו נתפס במשך שנים כמאופיין בהגמוניה גברית. לפיכך, מטרת העבודה הנה לעסוק בסוגייה אחת מני רבות מתחום ספורט וחברה – מקומה של הספורטאית המקצועית בענפי הספורט. עולה השאלה, האם נשים מצליחות להשתלב כספורטאיות מקצועיות בענפי ספורט שונים? שאלה זו תבחן על ידי סקירת הספרות האקדמית.
במסגרת הפרק הראשון, אסקור את התפתחות הספורט מהעת העתיקה ועד הספורט אותו אנו מכירים כיום בעידן המודרני, תוך התמקדות בספורט התחרותי. במסגרת הפרק השני, אתמקד בספורט כשדה מאבק מגדרי. קרי אסקור את הספרות בהגדרתה את מקומן של הנשים בתחומים המאופיינים בהגמוניה גברית, אגדיר על קצה המזלג את ספורט הנשים כתחום עיסוק נשי וכן, את ענפי הספורט המוגדרים כנשיים. הפרק השלישי בעבודה מיועד לצורך פיתוח דיון בממצאים שעלו בפרקים הקודמים, בהם סקרתי את הספרות בסוגיית מקומה של האישה כספורטאית כתחום המאופיין בהגמוניה גברית. במסגרת הפרק, אסיק את מסקנותיי העולים מסקירתי את הספרות בהתאם.
הצעת מחקר כמותית בנושא השפעת רמת האמפתיה בקרב נבדקים ובין מידת מיומנויותיהם החברתיות
מילות מפתח | SEL, אוכלוסיית מחקר, אמפטיה, אמפתיה, הליך חברות, הצעת מחקר, הצעת מחקר כמותי, השערת מחקר, כלי מחקר, מחקר, מחקר כמותי, מטרת מחקר, מיומנויות, מיומנויות חברתיות, מתודולוגיה, נושא מחקר, קבוצת השווים, ראשי פרקים, רמת האמפטיה, רמת האמפתיה, רציונל מחקר, שאלון, שאלון מחקר, שאלוני מחקר, שאלת מחקר, שיטת מחקר |
שנת הגשה | 2021 |
מספר מילים | 1484 |
מספר מקורות | 20 |
תקציר העבודה
הצעת מחקר זו עוסקת בנושא השפעת רמת האמפטיה בקרב נבדקים ובין מידת מיומנויותיהם החברתיות. מדובר בהצעת מחקר כמותית, הכוללת נושא מחקר, רציונל מחקר, מטרת מחקר, שאלת מחקר, השערת מחקר, כלי מחקר, ראשי פרקים, אוכלוסיית מחקר, שיטת מחקר ורשימה ראשונית של 20 מקורות אפשריים.
יום שני, 28 באוקטובר 2024
הצעת מחקר כמותי בנושא השפעת המבנה המשפחתי של הילד על מיומנויותיו החברתיות
הצעת מחקר כמותי בנושא השפעת המבנה המשפחתי של הילד (משפחה חד הורית או דו הורית) על מיומנויותיו החברתיות
מילות מפתח | דו הורית, דחיה, דחיה חברתית, דחייה, דחייה חברתית, דפוס התנהגות, הסתגלות, הסתגלות חברתית, הצעת מחקר, התפתחות הילד, מבנה משפחתי, מבנה תא משפחתי, מחקר, מחקר כמותי, מיומנויות חברתיות, מיומנות, מיומנות חברתית, מסוכנות, משפחה חד הורית, תא משפחתי, תרבות |
שנת הגשה | 2021 |
מספר מילים | 1515 |
מספר מקורות | 24 |
תקציר העבודה
הצעת מחקר זו עוסקת בנושא השפעת המבנה המשפחתי בה גדל הילד – משפחות דו הוריות לעומת חד הוריות, על מיומנויותיהם החברתיות של ילדים. מדובר בהצעת מחקר כמותית, הכוללת נושא מחקר, רציונל מחקר, מטרת מחקר, שאלת מחקר, כלי מחקר, ראשי פרקים, אוכלוסיית מחקר, שיטת מחקר ורשימה ראשונית של 24 מקורות אפשריים.
לחברת ההייטק HP דרושים/ות מאבטחים/ות ללא קורס - משרה חמה
הצטרפו לצוות האבטחה הגדול בחברת ההייטק HP
החברה ממוקמת בפארק במדע- נס ציונה.
סביבת עבודה צעירה ומתקדמת,
תחבורה ציבורית מעולה באיזור, החזרי נסיעות,
ארוחות הייטק מסובסדות,
מתאים מאוד לסטודנטים\ות וחיילים\ות משוחררים\ות
*עבודה מועדפת*
עבודה במשמרות גמישות.
תנאים סוצייאלים מלאים מהיום הראשון- קרן פנסיה וקרן השתלמות,
דמי הבראה שעתיים.
תחילת עבודה מיידית!
דרישות התפקיד:
- עבודה במשמרות 24\7 כולל סופש''ים וחגים
- שירות צבאי מלא!!
- מראה ייצוגי
להגשת מועמדות למשרה יש להעביר קורות חיים למייל desertstormil@gmail.com
ממ"ן 14 בקורס מבוא לגישות ושיטות במדע המדינה שמספרו 10165
מילות מפתח | 10165, מבוא לגישות ושיטות במדע המדינה, מדע-המדינה, פתרונות ממנים האוניברסיטה הפתוחה, שיטות מחקר |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 953 |
תקציר העבודה
מטלת מנחה (ממ"ן) 14 בקורס מבוא לגישות ושיטות במדע המדינה שמספרו 10165, אביב 2012
מערך המחקר המוצג בקטע מתוך: "מדינת הרווחה, פוליטיקה אלטרנטיבית ודעת קהל: ישראל 2011” – כלי המחקר – במסגרת המחקר השלישי, השתמשו בסקר ככלי מחקר לאיסוף הנתונים.
משתני המחקר – במסגרת מחקר זה, נבחנו עמדות הציבור הישראלי. משתנה זה הנו משתנה תלוי נומינלי ובא לידי ביטוי אופרציונלי באמצעות מידת שביעות רצון הנבדק מהמשתנים הבלתי תלויים. המדיניות הכלכלית בישראל והיקף השרותים שהממשלה מספקת הנם המשתנים הבלתי תלויים במחקר והם מייצגים באופן אופרציונלי את מדיניות הרווחה בישראל כמשתנה בלתי תלוי נומינלי.
אוכלוסיית המחקר – אוכלוסיית המחקר מורכבת מ- 505
אזרחי ישראל המהווים מדגם מייצג של אזרחי ישראל. מאחר והמידע …
יום ראשון, 27 באוקטובר 2024
השפעת הפרסום במדיה החברתית על המודעות למותג
מילות מפתח 10344, מדיה החברתית, מודעות, מותג, ניהול הפרסום, ניהול הפרסום 10344, פרה סמינריון, פרה סמינריון בניהול הפרסום, פרו"ס, פרסום, רשתות חברתיות, שיווק שנת הגשה 2022 מספר מילים 3523 מספר מקורות 4
מילות מפתח | 10344, מדיה החברתית, מודעות, מותג, ניהול הפרסום, ניהול הפרסום 10344, פרה סמינריון, פרה סמינריון בניהול הפרסום, פרו"ס, פרסום, רשתות חברתיות, שיווק |
שנת הגשה | 2022 |
מספר מילים | 3523 |
מספר מקורות | 4 |
תקציר העבודה
עבודת פרה סמינריון בנושא
השפעת הפרסום במדיה החברתית על המודעות למותג
במסגרת הקורס ניהול הפרסום שמספרו10344
תוכן עניינים
1. מבוא
1
2. מודעות צרכנית למותג
2
3. השפעת פרסום של מותג על המודעות למותג
3
4. פרסום במדיה החברתית
4
5. השפעת פרסום המותג ברשתות חברתיות על מודעות הצרכנים למותג המפורסם
7
6. דיון ומסקנות
9
7. מקורות
10
1. מבוא
עבודה זו תעסוק בסוגיה אחת מני רבות מתחום הפרסום הדיגיטלי – השפעת פרסום במדיה החברתית על המודעות למותג. מיתוג המוצר הנו חיוני לאור הסביבה התחרותית הקיימת, מאחר והוא נועד להטמיע את המותג בתודעה הצרכנית כמוצר מועדף. המודעות למותג מורכבת מזיהוי המותג וזכירה. המודעות משפיעה על כוונת הרכישה של הצרכן. המודעות למותג מושפעת מרכיבים כגון שם המותג וסלוגן (Bilgin, 2018 ; Mehedy & Sadiq, 2020).
מדיה חברתית הנה כלי מדיה המונים המאפשר פעילות גומלין, שיתוף פעולה או שיתוף תוכן בין משתמשים. המדיה החברתית משמשת הנה אחת מערוצי התקשורת העיקריים המשמשים כיום לפעילות השיווקית. פעילות פרסומית מעלה את המותג למודעות הצרכנית באופן המועיל למותג, מאחר וצרכנים נוטים לרכוש מוצרים המצויים במודעותם. פעילות זו מובילה לעלייה בכוונות הצרכן לרכוש את המותג. צרכנים משקפים את הרגלי הצריכה שלהם ואת העדפותיהם באמצעות המדיה החברתית. מדובר בכלי המאפשר הזדמנויות לפעולות שיווקיות כגון הפצת מידע על מוצרים ומותגים וחיזוק הקשר בין החברה והצרכנים (Bilgin, 2018 ; Chen, & Lin, 2021 ; Mehedy & Sadiq, 2020).
לפיכך, במסגרת זו, עולה השאלה האם הפרסום במדיה החברתית מעלה את מודעות הצרכנים למותג? ניתן לשער, כי פרסום המותג במדיה החברתית עשוי להעלות את המודעות הצרכנית למותג המפורסם. מסקירת הספרות עולה, כי שיווק מקוון באמצעות מדיה חברתית מאפשר לעסקים להפיץ מוצרים ומותגים באופן משתלם כלכלית ובתפוצה רחבה. המדיה החברתית מאפשרת לחברה להגדיל את היקף המסר הפרסומי והחזרה עליו. כתוצאה מכך, המודעות הצרכנית למוצרים עולה, דבר המוביל לשיפור כוונת הרכישה של המותג ועוד. קרי פעילויות שיווק במדיה החברתית מאפשרים לעסקים להעלות את רמת החשיפה של המוצר לצרכנים, לספק מידע על המוצר ולהציג מבצעים בתפוצה רחבה ובעלות אופטימלית. מאחר והנאמנות למותג מושפעת ממודעות למותג ומהתדמית שלו, קיימת חשיבות לנוכחות ברשתות חברתיות מבחינת הסברה ללקוחות, היכרות עם המותג ומודעות אליו (Bilgin, 2018 ; Chen, & Lin, 2021).
עבודת פרה סמינריון בנושא
השפעת הפרסום במדיה החברתית על המודעות למותג
במסגרת הקורס ניהול הפרסום שמספרו10344
תוכן עניינים
1. מבוא
1
2. מודעות צרכנית למותג
2
3. השפעת פרסום של מותג על המודעות למותג
3
4. פרסום במדיה החברתית
4
5. השפעת פרסום המותג ברשתות חברתיות על מודעות הצרכנים למותג המפורסם
7
6. דיון ומסקנות
9
7. מקורות
10
1. מבוא
עבודה זו תעסוק בסוגיה אחת מני רבות מתחום הפרסום הדיגיטלי – השפעת פרסום במדיה החברתית על המודעות למותג. מיתוג המוצר הנו חיוני לאור הסביבה התחרותית הקיימת, מאחר והוא נועד להטמיע את המותג בתודעה הצרכנית כמוצר מועדף. המודעות למותג מורכבת מזיהוי המותג וזכירה. המודעות משפיעה על כוונת הרכישה של הצרכן. המודעות למותג מושפעת מרכיבים כגון שם המותג וסלוגן (Bilgin, 2018 ; Mehedy & Sadiq, 2020).
מדיה חברתית הנה כלי מדיה המונים המאפשר פעילות גומלין, שיתוף פעולה או שיתוף תוכן בין משתמשים. המדיה החברתית משמשת הנה אחת מערוצי התקשורת העיקריים המשמשים כיום לפעילות השיווקית. פעילות פרסומית מעלה את המותג למודעות הצרכנית באופן המועיל למותג, מאחר וצרכנים נוטים לרכוש מוצרים המצויים במודעותם. פעילות זו מובילה לעלייה בכוונות הצרכן לרכוש את המותג. צרכנים משקפים את הרגלי הצריכה שלהם ואת העדפותיהם באמצעות המדיה החברתית. מדובר בכלי המאפשר הזדמנויות לפעולות שיווקיות כגון הפצת מידע על מוצרים ומותגים וחיזוק הקשר בין החברה והצרכנים (Bilgin, 2018 ; Chen, & Lin, 2021 ; Mehedy & Sadiq, 2020).
לפיכך, במסגרת זו, עולה השאלה האם הפרסום במדיה החברתית מעלה את מודעות הצרכנים למותג? ניתן לשער, כי פרסום המותג במדיה החברתית עשוי להעלות את המודעות הצרכנית למותג המפורסם. מסקירת הספרות עולה, כי שיווק מקוון באמצעות מדיה חברתית מאפשר לעסקים להפיץ מוצרים ומותגים באופן משתלם כלכלית ובתפוצה רחבה. המדיה החברתית מאפשרת לחברה להגדיל את היקף המסר הפרסומי והחזרה עליו. כתוצאה מכך, המודעות הצרכנית למוצרים עולה, דבר המוביל לשיפור כוונת הרכישה של המותג ועוד. קרי פעילויות שיווק במדיה החברתית מאפשרים לעסקים להעלות את רמת החשיפה של המוצר לצרכנים, לספק מידע על המוצר ולהציג מבצעים בתפוצה רחבה ובעלות אופטימלית. מאחר והנאמנות למותג מושפעת ממודעות למותג ומהתדמית שלו, קיימת חשיבות לנוכחות ברשתות חברתיות מבחינת הסברה ללקוחות, היכרות עם המותג ומודעות אליו (Bilgin, 2018 ; Chen, & Lin, 2021).
דרוש/ה ראש צוות מנהלי פרויקטים לארגון ממשלתי גדול בירושלים
דרישות משרה:
תואר ראשון במדעי המחשב / הנדסת מחשבים / הנדסת תעשיה וניהול בהתמחות במערכות מידע / הנדסאי.ת תוכנה / תואר לא טכנולוגי + קורסים טכנולוגיים מעל 400 שעות – חובה
ניסיון בניהול פרויקטי מחשוב וטכנולוגיה מורכבים של 6 שנים ומעלה – חובה
ניסיון ניהולי של צוות מנהלי פרויקטי מחשוב של 4 שנים – חובה
ניסיון בניתוח מערכות וכתיבת מסמכי אפיון – חובה
ניסיון בניתוח מערכות בענן – יתרון
ניסיון בפרויקטים בשיטות שונות כגון: Agile, Scrum, Waterfall – יתרון
ניסיון עשיר בניהול פרויקטים גדולים
ניסיון ב- SQL – יתרון
יום שבת, 26 באוקטובר 2024
עבודה בדיני חוזים - פרשנות חוזה, ניתוח מקרה
חומר מחייב- החומר המופיע בסילבוס תחת פרשנות חוזה .
כללים לכתיבת העבודה:
1.
חובה לציין את שם הסטודנט, מספר ת.ז. , מסלול הלימוד ונושא העבודה.
2.
היקף העבודה לא יחרוג משלושה עמודים בגודל A4.
3. כל עבודה תנוסח בנפרד. אין להגיש עבודות משותפות.
4.
חובה להגיש את העבודות מודפסות. חריגות לא יבדקו. ההדפסה תיעשה ב- word , פונט 12 , גופן david, ברווח שורה וחצי. יש להשאיר שוליים עליונים, תחתונים, שמאליים וימניים ברוחב של 3 ס"מ לפחות. אין "לדחוס" מילים.
5.
ציטוט או אזכור של פס"ד, מאמר או ספרות ייעשה בהערות שוליים בתחתית כל עמוד בפונט
1 0, בגופן david, ובמרווח בודד בין השורות, עפ"י כללי הציטוט האחיד.
עבודה בדיני חוזים- פרשנות חוזה ====================== בשנת 2011 זכתה חב' הריסות בע"מ במכרז לביצוע עבודת הריסה ופינוי של תחנת דלק שנבנתה והופעלה שלא כדין והוצאו לה צווי הריסה, סגירה ופינוי, לאחר שכל הערעורים שהגישו מפעילי תחנת הדלק נדחו.
לאחר הזכייה במכרז, נחתם בין חב' הריסות בע"מ לבין העירייה בתחומה מצויה התחנה, הסכם לביצוע העבודה בו נקבע, כדלקמן:
1.
העבודות יכללו בין היתר שאיבת דלקים ממיכלים, ניתוק חשמל, פירוק אינסטלציה, פירוק משאבות דלק, העמסה ופינוי טובין, העברת הדלקים להשמדה או למחזור לבתי הזיקוק, ואחסנת הטובין.
2.
תעריף המחירים שישולם לחברה עבור "אחסון פרטי ציוד שיפונו" :
א. 1 קוב מיטלטלין באחסנה פתוחה 30 יום ראשונים או חלקם – משפטים0 ₪.
ב. 1 קוב מיטלטלין באחסנה מקורה 30 יום ראשונים או חלקם – משפטים0 ₪.
ג. 1 קוב מיטלטלין באחסנה פתוחה שבוע נוסף או חלקו – 100 ₪.
ד. 1 קוב מיטלטלין באחסנה מקורה שבוע נוסף או חלקו – 100 ₪.
3.
בסעיף נוסף בהסכם נקבעה הערה בהדגשה בה נרשם "באחריות החברה להחזיר את הציוד לחברת הדלק – התשלום לאחסון עד 30 יום בלבד" אין מחלוקת בין הצדדים שההסכם קובע מפורשות שהתשלום שעל העירייה לשלם עבור אחסון הציוד יהיה עפ"י התעריף שקבעו הצדדים בהסכם.
בפועל הציוד אוחסן במחסני חב' הריסות למשך תקופה ממושכת, מעבר לשלושים יום. הציוד שהוחזק לאחר חלוף 30 הימים כלל ציוד שהוחזק באופן לגיטימי על ידי התחנה, ציוד שנועד להשמדה כגון דלקים מזוהמים וכן מכשירים וציוד של צדדים שלישיים.
הצדדים חלוקים בשאלה, האם על העירייה לשאת בעלות האחסנה לתקופה שמעבר לשלושים יום.
הצדדים פונים אליך/אלייך לקבל ייעוץ בשאלות כיצד יש לפרש את ההסכם בין חב' ההריסות לבין העירייה.
יש להניח הנחות עובדתיות שונות רלוונטיות לתשובה.
ב ה צ ל ח ה מוגש על ידי: , ת"ז- דיני פרשנות – עבודה חברת הריסות בע"מ (להלן:
"החברה"), זכתה במכרז העירייה לביצוע עבודת הריסתה ופינויה של תחנת דלק אשר נבנתה והופעלה שלא כדין. בין החברה לעירייה נחתם הסכם לביצוע העבודה. כעת, עולה שאלה פרשנית: כיצד יש לפרש את ההסכם שנחתם בין הצדדים?
סעיף
2 4 לחוק החוזים מעגן את עקרון חופש החוזים. עקרון זה משמש כעקרון על המנחה את בית המשפט בבואו לתת פרשנות להסכם. לאור עקרון חופש החוזים, רשאים הצדדים לקבוע בהסכם את כל העולה על רוחם. במקרה דנן, קבעו הצדדים תעריף עבור ימי אחסנה וכן, בהסכם הוגבלה תקופת האחסנה עד ל-30 ימים. עם זאת, בפועל, תקופת האחסנה עלתה על 30 ימים.
לכן נשאלת השאלה, האם על העירייה לשלם לחברה תשלום נוסף מעבר לתשלום בגין האחסון במשך 30 הימים הראשונים? בכדי להכריע בשאלה זו, יש לבחון כיצד יפרש בית המשפט את החוזה בין הצדדים.
סעיף
2 5 (א) לחוק החוזים מגדיר את הדרך בה יש לפרש חוזים. בהתאם לסעיף זה, על הפרשנות להעשות, תחילה, בהתאם לאומד דעתם של הצדדים כפי שמשתמע מתוך החוזה ומנסיבות העניין. אולם, במידה ואומד דעתם של הצדדים משתמע במפורש מלשון החוזה, החוזה פורש בהתאם ללשונו. במקרה דנן, תטען העירייה כי בהתאם לסעיף
5 (א) לחוק החוזים, אומד דעת הצדדים משתמע במפורש מלשון החוזה, זאת מאחר וההסכם כולל פסקה הקובעת מפורשות כי התשלום לאחסון מוגבל עד ל-30 ימים. לכן, יש לפרש את החוזה בצורה זו. מאידך, ניתן לטעון כי יש לפרש את החוזה בהתאם לנסיבות העניין. במקרה זה ניתן להעריך, כי אומד דעתם של הצדדים כוון גם לאחסנה מעבר ל- 30 ימים, אחרת לשם מה קבעו הצדדים ביניהם תעריף עבור ימים אלו.
בהתאם לתורת שני השלבים, בשלב הראשון יש לפרש את לשון החוזה ואומד דעת הצדדים העולה מתוכו. בשלב השני, פרשנות החוזה הנה בהתאם לנסיבות חיצוניות. במידה ולשון החוזה ברורה, לא ניתן לפנות לנסיבות חיצוניות. תטען העירייה לפירוש מסוג זה, מאחר ורשום מפורשות שהתשלום הנו עבור אחסנה למשך 30 ימים בלבד. אולם, על פי ההלכה שנקבעה בפרשת אפרופים, תורת שני השלבים אינה מתיישבת עם העקרונות המנחים את המשפט הישראלי, כגון עקרון תום הלב, לפיו יש למנוע מאחד הצדדים לחוזה לטעון לפירוש מילולי שאינו עולה בקנה אחד עם כוונתו הסובייקטיבית הידועה לצד השני. בהתאם להלכה שנקבעה בפרשת אפרופים, על החברה לטעון כי למרות קיומו של סעיף בחוזה הקובע, כי על העירייה מוטל לשלם עבור 30 ימי אחסון בלבד, כוונת הצדדים הייתה…