תוכן עניינים
תקציר
1 פרק 1 – סקירת ספרות
2 1.1 מיהו נוער בסיכון?
2 1.1.1 נערות בסיכון
3 1.2 הפסיכודרמה כשיטת טיפול
4 1.2.1 שיטת הטיפול הקבוצתי
4 1.2.2 הדרמה תרפיה והפסיכודרמה 5
פרק 2 – דרכי התערבות עם נערות בסיכון 7
סיכום ומסקנות 9
מקורות
1 0
תקציר
"אל תלך לפני, כי אולי לא אצעד אחריך.
אל תלך מאחורי, כי אולי לא אדע להוביל.
לך פשוט לצידי והיה ידידי" (אלבר קאמי)
עבודה זו עוסקת בסוגיה אחת מני רבות מתחום עבודה עם אוכלוסיית הנערות בסיכון – בחינת דרכי ההתערבות האפשריות לטיפול באוכלוסיית הנערות בסיכון. במסגרת סקירה זו, תבוא לידי ביטוי התמקדות בפסיכודרמה כשיטת טיפול קבוצתי ותיבחן התאמתה לאוכלוסיית הנערות בסיכון בפרט ובני הנוער המצויים בסיכון בכלל. העבודה עם נוער בסיכון נמצאת בעדיפות מידית, מאחר ושיהוי בטיפול בנוער בסיכון עלול לגבות מהם מחיר כבד, דבר שימנע מהם בעתיד לחזור ולהשתלב בחברה. העבודה עם נערות בסיכון מקבלת עדיפות יתרה, מאחר והסביבה מתקשה לזהות את המסוכנות שבהתנהגותן ובמצבן, לאור העובדה שהן נוטות להפנים את מצוקתן ולפגוע בעצמן. נערים המצויים בסיכון, לעומתן, נוטים להחצין את התנהגותם, כאשר באים לידי ביטוי אלימות והתנהגות מוחצנת ועבריינית. בהמשך, תבחן הפסיכודרמה כשיטת טיפול קבוצתית אפשרית לאוכלוסיית הנערות בסיכון. ניתן לשער, כי הפסיכודרמה כשיטת טיפול הנה יעילה לנערות הנמצאות במצוקה כאוכלוסיית יעד לתכנית טיפול, זאת מאחר והיא מאפשרת למטופל לעבד את קשייו כשחקן ראשי במשחק תפקידים ובסיוע מספר שחקנים מסייעים במטרה להתגבר על קונפליקטים. חשוב לציין, שלא נדרש, בהכרח, יכולת הבעה עצמית באמצעות שימוש במילים וכושר ביטוי. שיטת טיפול זו עושה שימוש גם בתנועות גוף, מוזיקה ואף שחקנים המסייעים לשחקן הראשי להביע את עצמו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה